Buizerd

Gestart door henrike1977, april 13, 2011, 08:54:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

henrike1977

Kunnen jullie zien of dit een adult betreft?
Ik weet dat de foto's slecht zijn. Buizerd laat zich regelmatig zien op ons terrein en ik benieuwd of het om een adult dier gaat. Ik zag er vorige week 2 baltsen en ben dus benieuwd of 1 van die 2 deze vogel zou kunnen zijn.

Groet Henrike Visser

frankw

Ik denk dat dat niet te zien is.

Het kan natuurlijk altijd dat dit een van de vogels is die je gezien hebt maar daar ga je sowieso niet uitkomen zonder foto's van de onderzijde van alle vogels.

Daarnaast lijkt me deze foto niet recent gezien de sneeuw. :angel: Dus dan is er ook nog een goede kans dat dit een overwinteraar is.

henrike1977

Jammer, vorige zomer zagen we er ook al continu 2 vliegen. Ik weet ook niet hoe honkvast buizerds zijn. t Kan natuurlijk ook zo zijn dat wat er nu vliegt 2 anderen zijn dan het jaar ervoor.
Het kan heel goed zijn dat het een overwinteraar was. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik toen het min 15 was af en toe een eendagskuiken in de weide heb gegooid. Dat zal ook het een en ander lokken.
Groet Henrike Visser

frankneijts

Op de originele foto's is (eventueel na wat bewerking) misschien de kleur van de iris nog wel te zien: licht = onv. (t/m 2e kj), donker = adult.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

henrike1977

Dank je wel. Ik ga het even bekijken en zo ben ik weer iets wijzer.
Groet Henrike Visser

BramtK

Van mij mag je er ook gewoon vanuit gaan dat deze vogels thans adult zijn: ze zijn immers ten minste in hun tweede kalenderjaar. Het is niet ondenkbaar dat ze al dit jaar aan broeden toekomen. Daarbij moet worden gezegd dat het broedsucces van jonge vogels vaak kleiner is dan van oudere vogels.
Groeten,

Bram ter Keurs

henrike1977

Vogel is idd adult, oog is donker. En ik hoop natuurlijk dat ze aan broeden toe komen.
dank jullie voor deze informatie.
Groet Henrike Visser