Drie onbekenden

Gestart door Zuidberg, april 12, 2011, 21:21:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zuidberg

Dag allemaal,


Plaatjes allemaal geschoten nabij (1 en 2) of in de Oostvaardersplassen afgelopen zaterdag.
- Van de eerste twee (zelfde vogel) maak ik een bruine kiekendief
- Ik blijf dit erg lastig vinden, maar ik heb het gevoel dat dit allebei fitissen zijn (geluid van deze twee specifieke vogels kan ik me niet herinneren): vrij contrastrijk, tamelijk lichte poten, echter niet enorm duidelijke wenkbrauwstrepen.

Wat zien de kenners op deze plaatjes?


Groet,
Joost Zuidberg

jonas D

ik zie 2 buizerden en neig naar tjiftjaf maar niet helemaal zeker.
Groeten,
Jonas

Danny katerbarg

ik neig ook naar tjiftjaf maar ook niet helemaal zeker
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

frankneijts

Maar Tjiftjaf is goed hoor....... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

APellemans

foto 4 tjiftjaf omdat hij zo'n mooi rond bolletje heeft !

Als we ervan uit gaan dat foto 1 en 2 één vogel is, en foto 3 en 4 ook één, dan is het volgende raadsel : wat is nu die derde onbekende ?

Misschien is foto 3 een andere vogel ? Die heeft niet zo'n mooi rond koppie. Dan zou dit best een fitis kunnen zijn.
Alfred Pellemans


Je hebt grote vogels, kleine vogels en je hebt duiven (Bert van Ernie)

HPM

Citaat van: APellemans op april 12, 2011, 23:48:36 PM
foto 4 tjiftjaf omdat hij zo'n mooi rond bolletje heeft !

Als we ervan uit gaan dat foto 1 en 2 één vogel is, en foto 3 en 4 ook één, dan is het volgende raadsel : wat is nu die derde onbekende ?

Misschien is foto 3 een andere vogel ? Die heeft niet zo'n mooi rond koppie. Dan zou dit best een fitis kunnen zijn.

Foto 4 volgt op foto 3 en laat dezelfde takken van hetzelfde boompje zien. Dat maakt de kans dat het verschillende vogels zijn  denk ik niet zo groot.
Herman van der Meer

Zuidberg

#6
Ik zat te slapen gisteravond. De vogel op foto 3 en 4 is inderdaad dezelfde. Erger is dat ik er weer eens gruwelijk naast zat..  :-X

Bedankt voor alle reacties in ieder geval.
Joost Zuidberg