roofvogel onbekent

Gestart door Danny katerbarg, april 08, 2011, 18:13:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Danny katerbarg

http://94.100.118.233/1276800001-1276850000/1276837201-1276837300/1276837226_6_DviK.jpeg

welke roofvogel is dit?
zelf niet gezien, maar vandaag gezien in het bargerveen the drenthe.
lijkt mij bijzonder, of is het gewoon een mooie buizerd?

met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

stefanhageman

Stefan Hageman

Danny katerbarg

Weet jij het zeker. Heb dit jaar zeker 80 gezien en deze lijkt zo anders?

Rickschonewille

Citaat van: dannytheanimalman op april 08, 2011, 19:04:47 PM
Weet jij het zeker. Heb dit jaar zeker 80 gezien en deze lijkt zo anders?

Buizerds hebben veel andere vormen, kijk maar eens hier http://waarneming.nl/soort/photos/82 . Dan zie je dat ze er van heel licht, tot heel donker zijn en daarin zitten nog tig variaties.

Danny katerbarg

diegene die hem heeft gezien zegt:
op dat forum zegt iemand een Buizerd, maar deze was veel groter dan een Buizerd. dit beest was echt ENORM groot.

ik weet van de ongelovelijk veel variaties in kleed van buizerds.
maar ik geloof jullie op jullie woord. en ik kan er tot nu toe ook niet veel meer van maken dan een buizerd.
en ik heb ook weleens vaker enorme groot(ogende) buizerds in het bargerveen gezien.

ik denk eigenlijk van niet maar zou visarend nog kunnen?

Jan vH

Citaat van: dannytheanimalman op april 08, 2011, 19:14:42 PM
[...]
ik denk eigenlijk van niet maar zou visarend nog kunnen?

Nee, zie bijvoorbeeld de oranje poten.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Danny katerbarg

oké, bedankt voor de reactie's.
het is dus naar alle waarschijnlijkheid een (grote) buizerd.
ik heb ook regelmatig kleinere buizerds gezien in de weilanden.
maar in het bargerveen zie ik ook altijd grotere buizerds. dus daar zit ook een grote variatie in.
dit kleed deed mij niet 1,2,3 aan een buizerd denken. maar het is blijkbaar toch één.
hoedan ook het is wel een prachtige buizerd met een prachtig kleed.

bedankt allemaal :duim:

frankw

Het is een Buizerd, niet een waarschijnlijke.. :duim:

Danny katerbarg

sorry weet ik, maar een beetje vaag getypt;)

het is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is isis is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is iseen 100% buizerd

had ik eigenlijk ook in eerste instantie moeten zien :-X

evertdirks

:rolleye: en in tweede instantie en in derde instantie.
Neem van mij aan als DE boys zeggen dat het een buizerd is dan is dat ook zo.
En ten overvloede, waar vergelijk je mee als je zegt enorm groot?
Vloog er een andere buizerd naast, grote is het veld is een zeer rekbaar begrip.

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

BramtK

Zeker voor onervaren waarnemers. Hoe vaak gebeurt het niet dat waarnemers zich vergissen in de grootte als ze voor het eerst een Buizerd van dichtbij zien.
Groeten,

Bram ter Keurs

gko

Citaat van: dannytheanimalman op april 08, 2011, 18:13:01 PM
lijkt mij bijzonder

bah, nu hij buizerd heet, is hij plots niet meer bijzonder,
met vr gr gkoopman

Danny katerbarg

Citaat van: evertdirks op april 08, 2011, 23:08:55 PM
:rolleye: en in tweede instantie en in derde instantie.
Neem van mij aan als DE boys zeggen dat het een buizerd is dan is dat ook zo.
En ten overvloede, waar vergelijk je mee als je zegt enorm groot?
Vloog er een andere buizerd naast, grote is het veld is een zeer rekbaar begrip.

Evert

ik heb hem zelf ook niet gezien dat maakte het ook lastig. daarom was het voor mij ook niet makkelijk.

Citaat van: BramtK op april 09, 2011, 13:13:35 PM
Zeker voor onervaren waarnemers. Hoe vaak gebeurt het niet dat waarnemers zich vergissen in de grootte als ze voor het eerst een Buizerd van dichtbij zien.

dat komt ook doordat er variatie in grootte is bij buizerds. ik heb ook regelmatig zoals ik al eerder zij kleine buizerds gezien. en ook hele grootte(en dat was vaak in het bargerveen)
nogmaals ik had het zelf ook in eerste instantie moeten zien. en als je een grootte indrukwekkende (roof)vogel zit als niet vogelaar. denk je direct dat deze bijzonder is.

Citaat van: gko op april 09, 2011, 13:22:36 PM
Citaat van: dannytheanimalman op april 08, 2011, 18:13:01 PM
lijkt mij bijzonder

bah, nu hij buizerd heet, is hij plots niet meer bijzonder,

misschien algemener. maar een buizerd blijft mooi. hoe vaak je hem ook gezien hebt. en het kleed van deze is gewoon heel mooi.
hier is hij bewerkt en is zijn alle details zichtbaar. en dan zie je ook duidelijk. BUIZERD!
http://94.100.123.12/1277050001-1277100000/1277053501-1277053600/1277053596_6_0yIk.jpeg

sorry voor het ongemak

gko

met vr gr gkoopman

JohanvantBosch

Citaat van: gko op april 09, 2011, 13:40:43 PM
:duim: sorry is niet nodig

Inderdaad... sorry is niet nodig. En al doende leer je.... gewoon doorgaan! (wie zei dat ook alweer altijd, vast wel een ouwe l. die zich dat herinnert... O0 )

BramtK

En ook niet teveel persoonlijk aantrekken hoor. Mijn bericht sloeg niet in eerste instantie op jou, Danny. Van overlast is al helemaal geen sprake. ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Erwin Timmerman

Inderdaad... sorry is niet nodig. En al doende leer je.... gewoon doorgaan! (wie zei dat ook alweer altijd, vast wel een ouwe l. die zich dat herinnert... O0 )

Volgens mij was het 'vooral' doorgaan... Wel goed citeren! ;D
Met hartelijke groet,

Erwin Timmerman
Amersfoort

Waarnemingen Nederland: http://waarneming.nl/user/view/41580
En daarbuiten: http://observado.org/user/view/41580

jaapbird

barry -  choreografy - stevens   bij de Henny Huisman show

JohanvantBosch

Citaat van: jaapbird op april 11, 2011, 21:02:27 PM
barry -  choreografy - stevens   bij de Henny Huisman show

precies.... die!  8)

Mimino

En die ( Barry Stevens ) speelde ook nog een rol in Tita de Tovenaar! Weet alleen niet meer welke precies, maar herinner me zijn accent.
Zo oud ben ik nou !  ;D

Peter
Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

evertdirks

Kwark

evert
en nog ouder keek er met mijn dochter naar
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.