Hoofdmenu

vreemd diertje

Gestart door ratje, maart 24, 2011, 19:22:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

een dezer dagen was ik in het bos en keek op de bomen of er toevallig al een nachtvlindersoort op de bomen zat te zonnen. Mijn blik werd gevangen door dit diertje. Ik weet ook helemaal niet of het bij de vlindersoortigen hoort. Het bleef ook onbeweeglijk zitten op de boom. Misschien iemand een idee voor me?

Hetty Soetekouw

het is een pop van de familie witjes (koolwitjes, klein geaderd witje)
misschien is er iemand die ervaring met poppen heeft en die de soort weet te noemen?
met vriendelijke groet,

Hetty Soetekouw
~~Seraka Photography~~

belle

Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

ratje

Hetty, Tjitske bedankt :duim:  Ik denk dat -ie het inderdaad is. Ik verwacht in deze tijd van het jaar nog geen vlinderpop. Deze middag was-ie er niet meer.

Henri25

Het is niet verwonderlijk om een pop te vinden van het Groot Koolwitje, het Kleine koolwitje of het Geaderd witje. Alle 3 de soorten overwinteren namelijk in de pop-fase. Dat betekent dat er in de winter, en dus ook vroeg in het voorjaar poppen gevonden kunnen worden.

Dat hij zo maar weg was is denk ik niet heel positief geweest voor de pop. Normaal gesproken is het wel erg vroeg om nu al uitgekomen te zijn, dus ik denk dat een of ander beest lekker van deze pop genoten heeft :O
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

ratje

Citaat van: Henri25 op maart 25, 2011, 08:28:46 AM
Het is niet verwonderlijk om een pop te vinden van het Groot Koolwitje, het Kleine koolwitje of het Geaderd witje. Alle 3 de soorten overwinteren namelijk in de pop-fase. Dat betekent dat er in de winter, en dus ook vroeg in het voorjaar poppen gevonden kunnen worden.

Dat hij zo maar weg was is denk ik niet heel positief geweest voor de pop. Normaal gesproken is het wel erg vroeg om nu al uitgekomen te zijn, dus ik denk dat een of ander beest lekker van deze pop genoten heeft :O

:'( :'(  Dat is niet zo leuk. Weer een hoop geleerd nooit te oud hiervoor. Bedankt