Hoofdmenu

Mybi 78

Gestart door Steven Wytema, april 06, 2011, 08:59:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

Steven Wytema

Ik heb dr nog eentje gevonden.


juli, niet in de WP, maar de vogel kan wel makkelijk in de WP.
Volgens mij is ie niet al te makkelijk!
Steven Wytema


BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

gko

misschien een juveniele roodstaart-of tapuitachtige
met vr gr gkoopman

Certhia

#3
Mijn geld op Witkoproodstaart (hoewel dit een beetje in tegenspraak is met hoe makkelijk die kan in de WP - ik bedoel wat is makkelijk? )


Maar goed zonder boekje vanaf mn werkplek durf ik t wel even aan.

gko

duurt wel lang voor er een tip van de sluier opgelicht wordt,
geef anders een hint om de discussie weer los te trekken
met vr gr gkoopman

Suzie

Ik ga voor tjiftjaf
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Steven Wytema

Tsja Gerrit, wellicht heb je wel gelijk, ik dacht even te wachten totdat er meer reacties zouden komen.
Jij komt overigens het dichtste bij met je gok.


Tip: kijk naar de staart. (ohja en de vogel broedt in WP, oa Griekenland, Oekraine en oostelijker)
Steven Wytema


firecrest

Juveniele Blonde Tapuit?
Rossige borst en zwarte zijden van de staart...
Lijkt mij in ieder geval ook een juveniele roodstaart of tapuit.

Certhia

Een witkruinroodstaart is t dus iig niet. :)




HJDT

Tjonge, wat een lastige is dit zeg. Heb er nu al een keer of vijf naar gekeken en mijn gut-feeling komt niet verder dan Waterpieper of algemene soort met vreemde kleuring (door invloeden buitenaf) maar gezien de aanwijzing van Steven kan het de eerste niet zijn en de tweede wordt ook onwaarschijnlijk. Dat wenkbrauwstreepje zit me enorm dwars. . . Overigens probeer ik alle mysterybirds op te lossen zonder hulp van boekjes en an andere hulpmiddelen.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

nielsyese

Een juveniele Blonde tapuit was het eerste wat in me opkwam.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Steven Wytema

Tsjeeemig! Hij is echt verdraaide lastig!
Ik kon geen foto meer vinden door alles meteen te verklappen, dus heb een andere foto erbij gezet.
NB van dezelfde soort (ook zelfde dag), zelfde kleed maar dus een ander individu!


veel succes :)
Steven Wytema


frankneijts

Jonge Izabeltapuit.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Edwin Russer

Jonge Roodstuittapuit.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Oenanthe

Ik dacht ook aan een jonge tapuit maar aan de pluizigheid te oordelen is dit een pas uitgevlogen jong. Alle lijsterachtigen, inclusief tapuiten, die ik ken zijn zwaar gespikkeld als ze uitvliegen en deze vogel heeft amper spikkels. Daarom aarzel ik.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

gko

#15
jonge rouw/finch tapuit?? leuke opgave trouwens
met vr gr gkoopman

frankneijts

Citaat van: Oenanthe op april 15, 2011, 12:30:22 PM
Ik dacht ook aan een jonge tapuit maar aan de pluizigheid te oordelen is dit een pas uitgevlogen jong. Alle lijsterachtigen, inclusief tapuiten, die ik ken zijn zwaar gespikkeld als ze uitvliegen en deze vogel heeft amper spikkels. Daarom aarzel ik.

De vogel, althans de onderste foto, is ook gespikkeld Maarten, bijv. nog net zichtbaar op de bovenzijde. Als je goed kijkt zie je ook op de borst heel vaag lichte vlekjes: lijkt mij voor een bleke vogel als Izabeltapuit wel te kloppen. Bij de bovenste foto lijkt de postjuveniele rui al aardig gevorderd: veel veren op de borst en buik lijken me al van het 1e winterkleed (?)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Oenanthe

Ik heb de spikkels wel gezien maar die zijn bij pas uitgevlogen jongen veel opvallender dan bij deze vogel. Of bleekheid van invloed is op de duidelijkheid van de spikkels weet ik niet. Maar bij pas uitgevlogen roodborsten, nachtegalen, blauwborsten, roodstaarten en tapuiten knallen die eruit.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

BramtK

Ik moest nu aan Bonte tapuit denken, maar dit kleed kan ik volgens mij niet terugvinden.
Groeten,

Bram ter Keurs

gcusters

Lijkt wel of ik iets blauws zie in de staart ==> mgl een blauwstaart?

Groet,
Geert

Steven Wytema

Sowieso al blij met de reacties, maar die lopen nog best uiteen!
Ik wacht nog een paar daagjes dan komt de oplossing...
Steven Wytema


Steven Wytema

Nou toch leuk om alle reacties te lezen! :)


zie hieronder voor het antwoord. Mochten mensen nog een foto van de staart willen zien dan heb ik die ook.
Steven Wytema


gko

#22
Citaat van: frankneijts op april 15, 2011, 13:24:37 PM
lijkt mij voor een bleke vogel als Izabeltapuit wel te kloppen.

Noblesse oblige

(alleen vind ik als iemand het juiste antwoord gegeven heeft, je het item moet beeindigen,
ik was in de veronderstelling dat het de soorten die genoemd waren niet konden zijn en ging
hier niet meer bij kijken: N.b. ik zeg niet dat ik het dan wel goed had gehad, maar dit terzijde)
met vr gr gkoopman