toevoegen ontbrekende soorten

Gestart door hiskodevries, februari 14, 2005, 19:01:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent

CiteerIk heb gisteren een zeldzame zweefvlieg (Chrysogaster virescens, Groen doflijfje) waargenomen en gefotografeerd. Het leek mij leuk om deze waarneming toe te voegen, maar de zweefvliegenlijst is alles behalve compleet. Ik had afgelopen dagen 32 soorten zweefvlieg in de tuin, waaronder schaarse soorten als Epistrophe melanostoma, Cheilosia semifasciata e.a. Zijn dit soort waarnemingen iets voor Waarneming.nl en zo ja: hoe geef ik ze door?

Groetjes,

Han Endt
Syrphidae - zweefvliegen, Chrysogaster

Zeker, alle waarnemingen van insecten kunnen worden ingevoerd, alleen is de lijst idd niet compleet. Maar u kunt zelf soorten toevoegen bij de groep geleedpotigen. U gaat naar het waarnemingsformulier, kiest de diergroep geleedpotigen en dan staat onder de soort selectie een keuze om soorten toe te voegen.

Als de soort geen Nederlandse naam heeft dan kunt u de Latijnse naam ook in het invulvak voor de Nederlandse zetten.
Vincent

han.endt

Citeer
CiteerIk heb gisteren een zeldzame zweefvlieg (Chrysogaster virescens, Groen doflijfje) waargenomen en gefotografeerd. Het leek mij leuk om deze waarneming toe te voegen, maar de zweefvliegenlijst is alles behalve compleet. Ik had afgelopen dagen 32 soorten zweefvlieg in de tuin, waaronder schaarse soorten als Epistrophe melanostoma, Cheilosia semifasciata e.a. Zijn dit soort waarnemingen iets voor Waarneming.nl en zo ja: hoe geef ik ze door?

Groetjes,

Han Endt
Syrphidae - zweefvliegen, Chrysogaster

Zeker, alle waarnemingen van insecten kunnen worden ingevoerd, alleen is de lijst idd niet compleet. Maar u kunt zelf soorten toevoegen bij de groep geleedpotigen. U gaat naar het waarnemingsformulier, kiest de diergroep geleedpotigen en dan staat onder de soort selectie een keuze om soorten toe te voegen.

Als de soort geen Nederlandse naam heeft dan kunt u de Latijnse naam ook in het invulvak voor de Nederlandse zetten.
Bedankt. Ik zal het eens opnieuw proberen.

Han

Mark van Veen

Alle zweefvliegen zijn opgenomen. De valkuil is echter dat 'Soortoverzicht' alleen die soorten laat zien waarvoor reeds waarnemingen zijn. Als je nieuwe waarnemingen invoert komt er 'Zoek soort' onder de naam-selectiebox te staan. Zoek dan de soort op (daar staan alle soorten genoemd). Tip: als je bij de Nederlandse naam niets vindt, check dan ook de latijnse even.

Pas als je bij 'zoek soort' niets vindt de soort toevoegen !

Mark
groet,

Mark van Veen

Roots

Gesignaleerd in Harderwijk; Tristram; onychognathus tristramii. Is niet terug te vinden in de lijst.

Petra.

Vincent

Is dat een soort volièrevogel, die ontsnapt is? Ik weet niet of die ook ingevoerd worden.
Vincent

thijs

Tristramii klinkt als (we doen hints) Tristrams' Spreeuw?
Zou dan uit Israël eo. moeten komen.
Mooi beest, dus zal wel weer in kooitjes zitten (:()

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

thijs

Ohja, dan zou het Engels Tristrams Starling zijn...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent

CiteerGesignaleerd in Harderwijk; Tristram; onychognathus tristramii. Is niet terug te vinden in de lijst.

Petra.
Maar voegen we zo'n soort ook toe?
Vincent

hiskodevries

Hij is toegevoegd

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Heren, dames, deze topic is eigenlijk alleen bedoeld om gewijzigde functies in waarneming.nl te vermelden.
Ontbrekende / foute soortnamen gaarne hier melden
http://www.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=1370