Kleine wants?

Gestart door xenion, september 15, 2006, 21:20:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

xenion

Is deze kleine wants op naam te brengen? Als het al een wants is? Hij was slechts een paar mm groot.
Groeten,
Martin

boogey55

Groet, Pim Frijling
Wolvega

xenion

Nu je het zegt zie ik het ook... Zat aan de bovenkant van een bloemblad vandaar dat ik niet zo snel aan een bladluis dacht.
Groeten,
Martin

robin

volgens mij geen bladluis. ik zie vleugelstompjes(nymf van een wants dus en ik zie niet de twee"kontantennes"
groeten robin kraaij

xenion

Nu maak je het wel lastig :P

Nu nog iemand met een idee welk soort het dan zou kunnen zijn...
Groeten,
Martin

Berend Aukema

Een nimf van een miride, maar niet met zekerheid te zeggen welke soort!

xenion

Hij was ook wel erg klein, maar toch bedankt voor de moeite :)
Groeten,
Martin

xenion

Hij groeit gestaag door... Hij vindt het blijkbaar leuk op de zonnebloem, zit al meer dan een week op dezelfde bloem...
Hij heeft ondertussen ook wat meer details gekregen, dus misschien dat er al wat meer te zeggen is over zijn naam?
(Nu nog een keer echt scherpe foto's dr van maken :P hij zit op een vrij lastige, relatief donkere plek :()
Groeten,
Martin

Berend Aukema

Inmiddels een vijfde stadium nimf en zonder twijfel van een Lygus-soort!

xenion

We zijn al een stapje dichterbij de ontknoping dus, nu alleen hopen dat hij voorlopig niet weg gaat...
Grote kans dat het een L. pratensis wordt lijkt me, vrij veel in de tuin gezien.
Groeten,
Martin

xenion

Hij zit er nog steeds, en begint ondertussen al meer kleur te krijgen. Is dit alweer een nieuw stadium?
Groeten,
Martin

xenion

Vanavond nog even gekeken, en hij was verveld :)
Is er inmiddels al met zekerheid te zeggen welke Lygus het is?
Groeten,
Martin

xenion

Vanavond zat hij er nog steeds, en hij had nu een kleurtje opgedaan, en dat zonder zon :P.
Lijkt mij dat het een Lygus pratensis is, klopt dit?
Groeten,
Martin