Hoofdmenu

zwartkopmeeuw?

Gestart door rhianna, maart 27, 2011, 18:26:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

rhianna

hoi allemaal,ik ga weer een poging wagen.op foto 1 en 2 zwartkopmeeuw 1e winter (3 maart).Op foto 3 een kokmeeuw zonder wangvlek en met vreemde vleugeltekening oftewel zeer twijfelachtig???(9 feb).Op de laatste 4 foto's een juv zilvermeeuw??ik vind zijn kop nogal licht/wit en de tekening op tertials is ook niet echt kloppend maar zou niet weten wat het anders moet zijn.Kunnen jullie helpen?? Alle foto's genomen op Walcheren. groetjes rhianna

Jeroen Nagtegaal

Kan zijn dat ik vreemd tegen 1 aankijk, maar lijkt mij een 2kj stormmeeuw. Rest oke.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

caliprobola

1 & 2 zijn inderdaad een 1ste winterkleed stormmeeuw. 3 is een normale kokmeeuw in winterkleed, dat de oorvlek niet te zien is, is volgens mij eer te wijten aan de kwaliteit van de foto. De vleugeltekening is normaal met een donkere onderhand met witte buitenste handpennen.

mvg
Pieter

rhianna

ok bedankt mannen,dat is duidelijk,alleen de leeftijd van de zilvermeeuw vind ik nog moeilijk.Voor juveniel kleed heeft ie misschien al te veel grijs op mantel en te weinig bruine tekening op kop en borst/buik?groet rhianna

caliprobola

Het is een eerste winterkleed (dus nu in zijn 2de kalenderjaar). Mantel met ankertekening (en dus inderdaad grijzer dan de juveniele mantelveren van een zilvermeeuw), de vleugeldekveren hebben een regelmatig gebandeerde tekening.

mvg
Pieter

rhianna

ok bedankt pieter,ik begin het steeds beter door te krijgen.groetjes rhianna