Hoofdmenu

Stormmeeuw 105

Gestart door Lonnie Bregman, maart 21, 2011, 19:49:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

Hallo allemaal,

ik zag vandaag een Stormmeeuw met een gele kleurring [105]. Ten minste dat dacht ik. Want toen ik een mailtje had gestuurd naar Kjeld Tommy Pedersen, de persoon die dit ringproject leidt volgens cr-birding, begon ik toch te twijfelen of de code [1U5] misschien ook mogelijk is. Wat zeggen jullie, bestaan deze codes (één van deze twee natuurlijk sowieso) en welke is het? Misschien is er al een uit te sluiten vanaf de foto (mij lukt dat niet)?
Groeten, Lonnie Bregman

Lonnie Bregman

#1
Heb een nieuwe uitsnede gemaakt, waarop ik net een randje van de bovenkant van de 0 denk te zien. Zien jullie dit ook?
Groeten, Lonnie Bregman

rob_voesten

Citaat van: lonnie20 op maart 21, 2011, 19:52:13 PM
Heb een nieuwe uitsnede gemaakt, waarop ik net een randje van de bovenkant van de 0 denk te zien. Zien jullie dit ook?

Hoi ik ben net terug van een Week aflezen in Denemarken en heb enkel tientallen tot honderden strommeeuwen van Kjeld afgelezen

En volgens mij bestaat 105 niet maar moet het 1U5 zijn. De 0 is ook iets anders dan de U en lijkt meer op de U dan op een 0.

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Lonnie Bregman

Bedankt Rob, ik vond het ook al gek dat de bovenkant van de 0 niet zichtbaar was terwijl de bovenkant van de 1 en de 5 wel zichtbaar waren. Ik heb al een nieuw mailtje gestuurd naar Kjeld.
Groeten, Lonnie Bregman

rob_voesten

Citaat van: lonnie20 op maart 21, 2011, 20:59:25 PM
Bedankt Rob, ik vond het ook al gek dat de bovenkant van de 0 niet zichtbaar was terwijl de bovenkant van de 1 en de 5 wel zichtbaar waren. Ik heb al een nieuw mailtje gestuurd naar Kjeld.

hij reageerd niet altijd even snel. kan effe duuren.

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Klaas van Dijk

hoi Lonnie,

Het zijn inderdaad erg 'rare' kleurringen met erg dunne / hoge inscripties. Afgelopen week zelf Stormmeeuw geel 0J2 gezien, maar hier moest ik eerst ook goed kijken om er zeker van te zijn dat het 0J2 was. Een vriend van mij was afzonderlijk ook aldaar naar meeuwen aan het kijken en kwam tot hetzelfde oordeel. De melding al erzonden naar Kjeld (en tegelijkertijd naar Rob die er was; Rob, er het nog over gehad?), maar nog geen reactie.

Vorig jaar zag ik rond dezelfde tijd en op dezelfde plek Stormmeeuw geel US5. Een klein jaar geleden naar Kjeld gemaild, maar nog steeds geen feed-back. Ook al diverse herhaalmailtjes hierover verzonden. Ik denk dat ik een 'automatische herhaalmail' maak die mijn PC automatisch iedere dag voor me gaat verzenden naar alle drie e-mails die ik heb van Kjeld. Of zou dat wat teveel van het goede zijn?

Groetjes, Klaas

rob_voesten

Citaat van: Klaas van Dijk op maart 21, 2011, 21:51:40 PM
hoi Lonnie,

Het zijn inderdaad erg 'rare' kleurringen met erg dunne / hoge inscripties. Afgelopen week zelf Stormmeeuw geel 0J2 gezien, maar hier moest ik eerst ook goed kijken om er zeker van te zijn dat het 0J2 was. Een vriend van mij was afzonderlijk ook aldaar naar meeuwen aan het kijken en kwam tot hetzelfde oordeel. De melding al erzonden naar Kjeld (en tegelijkertijd naar Rob die er was; Rob, er het nog over gehad?), maar nog geen reactie.

Vorig jaar zag ik rond dezelfde tijd en op dezelfde plek Stormmeeuw geel US5. Een klein jaar geleden naar Kjeld gemaild, maar nog steeds geen feed-back. Ook al diverse herhaalmailtjes hierover verzonden. Ik denk dat ik een 'automatische herhaalmail' maak die mijn PC automatisch iedere dag voor me gaat verzenden naar alle drie e-mails die ik heb van Kjeld. Of zou dat wat teveel van het goede zijn?

Groetjes, Klaas

We zijn nu onze kleurringen van afgelopen week aan het invoeren in een Excel file en dan gaat die door naar Kjeld. En ben benieuwd wanneer we berig terug hebben van hem. Hij is wel bij met al zijn data. Dus ik snap eigelijk niet waarom hij niet terug maild.

Groejtes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: rob_voesten op maart 22, 2011, 20:53:29 PMWe zijn nu onze kleurringen van afgelopen week aan het invoeren in een Excel file en dan gaat die door naar Kjeld. En ben benieuwd wanneer we deze terug hebben van hem. Hij is wel bij met al zijn data. Dus ik snap eigelijk niet waarom hij niet terug mailt. Groetjes
ha Rob,

ik ook niet. Een tijdje (paar maanden ofzo) kan ik wel begrijpen, maar het is ondertussen al een jaar geleden. En ook geen reactie ofzo. ook niet op diverse herhaalmailtjes. En ik ken diverse anderen die ook nog nooit weer wat gehoord hebben, en weer anderen die meteen een reactie kregen. In ieder geval weet jij dus nu ook hoe het er daar in Kopenhagen uitziet. Echt een walhalla voor het aflezen van flinke aantallen geringde meeuwen.

Groetjes, Klaas