Hoofdmenu

Houtduif Parijs (2009)

Gestart door Berto van Dam, maart 24, 2011, 22:32:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Berto van Dam

Beste mensen,

Op 26-07-2009 kwam ik in Parijs naast Alberto ook deze houtduif in het geel tegen:

http://observado.org/waarneming/view/52966535

Zoals op de foto te zien is heeft de vogel een gele wingtag en een stalen ring om de rechter poot. Tot op heden ben ik er (met enige hulp van Rob Voesten en Jeroen Nagtagaal) nog steeds niet achter gekomen van welk project dit beest afkomstig is. Misschien dat iemand hier op het forum een idee heeft of er achter kan komen?

Alvast bedankt!



Groeten,

Berto

Ted van der Knaap

Citaat van: Berto van Dam op maart 24, 2011, 22:32:37 PM
Beste mensen,

Op 26-07-2009 kwam ik in Parijs naast Alberto ook deze houtduif in het geel tegen:

http://observado.org/waarneming/view/52966535

Zoals op de foto te zien is heeft de vogel een gele wingtag en een stalen ring om de rechter poot. Tot op heden ben ik er (met enige hulp van Rob Voesten en Jeroen Nagtagaal) nog steeds niet achter gekomen van welk project dit beest afkomstig is. Misschien dat iemand hier op het forum een idee heeft of er achter kan komen?

Alvast bedankt!

Ik heb een mailtje uitstaan op een List of iemand bekend is met een projekt als dit. Misschien komt er een positieve reactie!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

Er is een reactie, de vogel is er ws. een van Hervé Lormée, de mail is naar hem doorgestuurd dus word vervolgd!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Berto van Dam

Dat is snel. Goed werk Ted! Ik ben benieuwd!
Groeten,

Berto

Ted van der Knaap

Citaat van: Berto van Dam op maart 26, 2011, 12:13:36 PM
Dat is snel. Goed werk Ted! Ik ben benieuwd!

Ik zal de List in de gaten houden of er nog een reactie komt, anders zou je 'm zelf evtentueel een mailtje kunnen sturen. Zijn mailadres is  herve.lormee*@*oncfs.gouv.fr , waarbij je de 2 * weg moet laten (dit ter voorkoming van evt. spam)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

Citaat van: Ted van der Knaap op maart 26, 2011, 13:04:23 PM
Ik zal de List in de gaten houden of er nog een reactie komt

Ik heb 'n mailtje ontvangen van Hervé met de historie (in het Frans!) van de vogel, hij was nog niet eerder teruggemeld.

Hieronder als bijlage.

( @Berto  als je de bijlage wilt hebben stuur me dan even een pm-tje met je mail-adres, dan mail ik 'm je door)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Berto van Dam

Groeten,

Berto

Jeroen Nagtegaal

Niet heel vreemd dat er geen terugmeldingen komen als zo'n project onvindbaar is...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com