Nóg een petitie: "Ruimte voor Vogels"

Gestart door xJochemx, maart 18, 2011, 21:35:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

xJochemx

Beste mensen,

Ik zou u graag attent maken op de website http://www.ruimtevoorvogels.nl. Op deze website kan een petitie ondertekend worden waarmee aandacht gevraagd wordt voor het ontbreken van nestruimte en foerageermogelijkheden voor vogels in de stedelijke omgeving, met name in nieuwbouw. Als er genoeg steunbetuigingen binnen zijn (maar liefst 40.000!) kan Bert Houkes, initiatiefnemer van het geheel, een burgerinitiatief indienen om het onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te zetten.
Zie voor meer informatie de genoemde website.

Teken dus allen en verspreid de link onder zo veel mogelijk bekenden en bijvoorbeeld binnen uw vogelwerkgroep, IVN afdeling, KNNV afdeling of andere mogelijkheden.

Vriendelijke groeten, Jochem Kühnen.

http://www.ruimtevoorvogels.nl

Foto van Huismus door Bert Houkes.
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

KorHaan

Ik heb de petitie getekend, en van harte hoor, ik zou er wel een paar dagen voor uit willen trekken om hem een paar duizend keer te tekenen, als dat zou kunnen, maar omdat het naamsgebonden is zal dat wel niet kunnen. Anders zou je zó klaar zijn met je petitie.

Wat ik me altijd afvraag bij petities, is 1. : heeft het zin? en 2. : waarom moet het überhaupt zo en is het niet gewoon binnen het kabinet beter geregeld?

Ik bedoel: Atzo Nicolaï is kersvers voorzitter van Vogelbescherming, zit voor de VVD in de Tweede Kamer, ziet Mark Rutte dagelijks, kan hem ook aanspreken, in tegenstelling tot wij eenvoudige burgers, en hoor je Atzo? Welnee!
Neemt Atzo het initiatief tot zo'n actie? Zoiets even aankaarten in de Kamer, stemmen, morgen klaar, en hup, aan de gang.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

xJochemx

Tsja... Een VVDer als voorzitter van de Vogelbescherming, ik vind het nog steeds een beetje vreemd. Maar goed...
De petitie kan inderdaad maar één keer per persoon worden getekend, ook liever niet proberen er omheen te gaan, want valse tekeningen gelden niet bij het indienen van een burgerinitiatief!
Mond op mond reclame zou fijn zijn, even op Facebook, Twitter of Hyves bijvoorbeeld. Het is allemaal maar een kwestie van klikken en dus een kleine moeite lijkt me.
Bedankt voor jouw steun in ieder geval Ronald!
Groeten, Jochem.
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl