doorntje... (= zeggendoorntje)

Gestart door Stijn Schreven, maart 12, 2011, 22:09:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn Schreven

Vandaag twee van deze doorntjes gevonden in een ruige slootkant bij De Bruuk (Groesbeek). Is hier nog een soort van te maken, of zijn daar toch echt betere foto's van de poten voor nodig (die ik niet heb)?
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Gert Veurink

zand- of zeggendoorntje. ik denk dat je inderdaad betere foto's nodig hebt van de dij, liefst van de bovenkant.
groet!
Gert Veurink



Wim Bakker

Ik zou er een onzeker zeggedoorntje van maken.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Stijn Schreven

Oke, zal ik doen. Bedankt beide.
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Gert Veurink

Citaat van: wimpeltje op maart 13, 2011, 20:33:14 PM
Ik zou er een onzeker zeggedoorntje van maken.

ter leringh (van mij in elk geval) wat is het plusje ten opzichte van zanddoorntje?
groet!
Gert Veurink



Wim Bakker

Tja, da's meer op grond van de indruk en de plaats.

De kleur is niet typisch zanddoorntje, meestal zijn de zeggedoorntjes bruinig en zanddoorntjes groenig. Van een knik in de kiel op de achterdij is niets te zien, ook geen wit vlekje op de plaats waar de knik normaal zou moeten zitten. De middendij is maar licht gegolfd, bij een zanddoorntje zijn ze flink gegolfd ook aan de bovenkant. Het dier zit in de vegetatie niet op zand of grond. Verder zijn op deze plaats zijn geen zanddoorntjes gemeld, alleen zeggedoorntjes.

OK, geen harde kenmerken allemaal, vandaar "onzeker".   B)
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

RoyKleukers

Dit is een kortdoornig exemplaar, dus zeggedoorntje mag op zeker. Groeten,

Roy
EIS-coordinator sprinkhanen