ziet iemand hierin een kraanvogel?

Gestart door Barbara7913, maart 15, 2011, 18:12:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Barbara7913

Ik weet zeker dat het er 1 is maar is hij aan de hand van de foto's ook te herkennen?
en ik weet dat ze van zeer slechte kwaliteit zijn, dat krijg je als je je compactje los achter de spottingscoop houdt :-[


Groetjes Barbara

laatvlieger

Als je zeker weet dat het er eentje is, waarom vraag je dan of hij op de foto te herkennen is?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

HPM

Citaat van: laatvlieger op maart 15, 2011, 18:20:53 PM
Als je zeker weet dat het er eentje is, waarom vraag je dan of hij op de foto te herkennen is?

Om de waarneming goedgekeurd te krijgen?


Herman van der Meer

Barbara7913

om ze dan bij de waarneming te kunnen plaatsen :blink:
zelf haal ik hem namelijk niet uit de foto :-\
Groetjes Barbara

Theovanv

Theo van Veenendaal

Barbara7913

bedankt, zal ze er dan maar bij zetten ;D
Groetjes Barbara

Vincent Hart

Hoi Barbara, voor jezelf is het natuurlijk altijd leuk om een foto bij je waarneming te zetten. Ook al is 'ie niet van World Press Photo-allure, het herinnert je aan een leuke waarneming. Omdat een foto als deze weinig nut heeft voor andere waarnemers (die bijv. foto's bekijken om bij een eigen determinatie te helpen), kunnen admins ervoor kiezen zo'n foto op 'verbergen' te zetten. Dit laatste betekent dat de foto niet in de foto-overzichten van de betreffende soort terechtkomt.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Ben Gaxiola

#7
Ik wilde al voorstellen om iets dergelijks in te stellen, maar het bestaat dus al.

Het zou goed zijn om daar veel meer gebruik van te maken. Kijk voor de grap maar eens bij robotap. 299 pagina's waarvan een groot gedeelte niet meer is dan een bolletje op een paaltje, struik of prikkeldraad...

Is het ook mogelijk om voor de plaatser iets dergelijks mogelijk te maken?
Ben Gaxiola

HPM

Maar waarom zou je een foto met een onherkenbare reiger bij een waarneming van een Kraanvogel zetten om hem vervolgens te verbergen?
Herman van der Meer

Theovanv

Citaat van: HPM op maart 15, 2011, 19:25:31 PM
Maar waarom zou je een foto met een onherkenbare reiger bij een waarneming van een Kraanvogel zetten om hem vervolgens te verbergen?
Er lopen bij jou wel vreemde Reigers rond dan :rolleye:
Theo van Veenendaal

Ben Gaxiola

Citaat van: HPM op maart 15, 2011, 19:25:31 PM
Maar waarom zou je een foto met een onherkenbare reiger bij een waarneming van een Kraanvogel zetten om hem vervolgens te verbergen?

Omdat veel mensen waarneming.nl oa gebruiken als hun digitale logboek.

De foto's zijn trouwens goed herkenbaar als Kraanvogel.
Ben Gaxiola

Guus Peterse

Citaat van: HPM op maart 15, 2011, 19:25:31 PMMaar waarom zou je een foto met een onherkenbare reiger bij een waarneming van een Kraanvogel zetten om hem vervolgens te verbergen?
Voor alle duidelijkheid: verbergen voor anderen, niet voor jezelf. (Mocht dat niet al duidelijk zijn.)
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Barbara7913

de enigste reden waarom ik het liefst een foto bij de waarneming zet is dat anderen kunnen zien dat de waarneming klopt.
achteraf had ik beter naar de andere waarnemer kunnen luisteren en met hem nog weer naar de andere kant van t gebied kunnen gaan aangezien hij prachtige foto's heeft van hetzelfde beest  :-\
Groetjes Barbara