Vleermuis gevonden....

Gestart door jacobs_han, maart 10, 2011, 19:59:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

jacobs_han

Kan iemand mij vertellen wat voor een vleermuis dit is?
Ik vond hem binnen op de trap van het landhuis in oud amelisweerd. Lichaamslengte +/- 10 cm, spanwijdte ik denk rond 25 cm.
Hij (of zij) is gelig bruin van boven en grijzig wit van onder.
Iemand een idee?

diertjesvriend

laatvlieger.

niet met blote handen aanpakken hè..
mankeerde hij iets?

jacobs_han

Hij heeft opgesloten gezeten op de vliering en zal daar wat rondgevlogen hebben op zoek naar een uitweg. Tevergeefs. Toen ik m vond leek hij uitgeput misschien ook omdat het al weer aardig koud was. Heb uiteindelijk de vleeermuis buiten op een droge plek gelegd.
Geen flauw idee of hij t gehaald heeft.

diertjesvriend

zal (voor een deel) ook wel stress zijn geweest i quess.
vleermuis moet wel op een hoogte van minimaal 1,5 meter worden neergezet om goed weg te kunnen vliegen.
zou hij er nog zitten of misschien tref je hem opnieuw aan, je kan met een vleermuis indien nodig ook terecht bij een wildopvang.
het zou kunnen dat deze vleermuis winterslaap heeft gehouden op de vliering of in een spouwmuur waarin dan misschien een gaatje het huis in zit.
en hij zo binnen is gekomen.
in dat geval zouden er meer kunnen volgen... misschien iets om regelmatig even te checken zodat je ze naar buiten kan laten.

Rene Janssen

Dag Han Jocobs,


Ik volg Lotte helemaal in haar idee dat die laatvlieger mogelijk in jou huis heeft overwinterd en toen ergens de weg is kwijtgeraakt.




René
René Janssen