Hoofdmenu

Bugs Deel 3

Gestart door matthijsbroere, mei 28, 2005, 08:56:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

Dylan

Als je zelf coordinaten invoert via de invoermethode loactie, dan wordt de waarneming gekoppeld aan het geselecteerde gebied.

Als je in wilt voeren op coordinaten, dan moet je die invoermethode kiezen, en dan wordt het gebied automatisch gekozen.

We weten dat dit niet de ideale oplossing is, maar als je weet wat je moet doen, dan werkt het wel.

Dus:

1) Je wilt binnen een gebied zelf de coordinaten kiezen:
--- kies invoermethode "Locatie"
--- kies gebied
--- vul coordinaten in
--- waarneming wordt gekoppeld aan gebied, met opgegeven coords

OF

2) Je hebt de exacte coordinaten en je wilt snel invoeren
--- kies invoermethode "Coordinaten"
--- voer coordinaten in
--- waarneming wordt gekoppeld aan dichtstbijzijnde gebied met opgegeven coords

De verwachting is, dat in de toekomst coordinaten meer en meer leidend worden, naar mate het makkelijker wordt om een exacte locatieop te geven. Achteraf wijzigen kan natuurlijk altijd.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

laatvlieger

CiteerAchteraf wijzigen kan natuurlijk altijd.
Weet ik niet, want als iemand een fout maakt met bijvoorbeeld het invoeren van de coordinaten, maar wel de juiste locatie intikt, dan kun je dit nooit meer corrigeren.

Het wordt volgens mij tijd dat die google earth mogelijkheid ingevoerd wordt!
Eén klik op de kaart en er rolt gelijk een coordinatenpaar en een lokatienaam uit in het invoerscherm. Iedereen gebruikt dezelfde gebiedsnaam (dus van dat probleem ben je ook meteen af)

Of je vult een coordinatenpaar of gebiedsnaam in en je kunt op de kaart meteen zien war het is.

Koppel het geheel aan een weerradar en je hebt ook de weersomstandigheden in 1 klik.

Bouw een aantal synoptische determinatiesleutels en iedereen kan alles juist determineren en invoeren.  
Groet,

Wouter Teunissen

Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Vincent

CiteerWeet ik niet, want als iemand een fout maakt met bijvoorbeeld het invoeren van de coordinaten, maar wel de juiste locatie intikt, dan kun je dit nooit meer corrigeren.
Coördinaten kun je ook gewoon wijzigen, via waarneming wijzigen.

Je kunt idd een gebied in Friesland selecteren en coordinaten van Amsterdam invoeren, maar dat kon ook met het oude invoerscherm. Maar wie doet dat nou?
Vincent

Mark van Veen

In de alert-functie zit een bug. Als je een libellenalert wilt maken wordt de soortgroep 'ERROR', bij vlinders komt er 'Insekten' te staan. Dat duidt erop dat de alert fout gaat!

:(  
groet,

Mark van Veen

hiskodevries

CiteerWarning: mail() [function.mail]: SAFE MODE Restriction in effect. The fifth parameter is disabled in SAFE MODE. in /home/waarneming/www/waarneming.nl/commentaar_email.php on line 45
Email verzonden
aangepast
CiteerIn de alert-functie zit een bug. Als je een libellenalert wilt maken wordt de soortgroep 'ERROR', bij vlinders komt er 'Insekten' te staan. Dat duidt erop dat de alert fout gaat!
aangepast
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pim

Bij invoeren waarneming krijg je een vervelend scherm met de tekst:

Warning: the supplied date is not in valid "YYYY-MM-DD"format: undefined..."

enzovoort

groet,

Pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Vincent

Ik zie dat er nu een tekentje achter de gebiedsnaam staat bij waarnemingen waar je exacte coördinaten hebt ingevoerd. Dat heb ik vaak gedaan, ook via het oude invoerformulier, of nu door een gebied te selecteren en het hokje "coördinaten overnemen" uit te zetten. Alleen dan komt dat tekentje er niet te staan.
Vincent

hiskodevries

Vincent doe mij eens een link naar zo`n waarneming

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Dylan

CiteerBij invoeren waarneming krijg je een vervelend scherm met de tekst:

Warning: the supplied date is not in valid "YYYY-MM-DD"format: undefined..."
Is dit weekend opgelost.
Dylan Verheul

Robert Heemskerk

Volgens mij waren er problemen / onderhoud gisteren..?

Ik zie nu geen waarnemingen van gisteren staan (24 januari), ook staan er in het foto-overzicht verschillende dingen verkeerd.

Ik had vanmiddag een paar futenfoto's ingevoerd en foto's van Grote Kruisbekken die kan ik nu niet meer vinden of ze staan deels verkeerd in het preview-overzicht.

Zo zie ik nu mijn foto als preview bij de waarneming van Mandarijneend staan.

Ernaast staat bij een spin, groenling..

zal ik die foto's opnieuw invoeren van vanmiddag?

wel verrassend zo, doet me denken aan Memory!
:D

groet, Robert Heemskerk

matthijsbroere

Matthijs Broere

boogey55

Waar is de invoer van onze waarnemingen van gisteren (vogels) gebleven in "mijn waarnemingen" ??
Groet, Pim Frijling
Wolvega

matthijsbroere

Matthijs Broere

boogey55

Okay; nieuw invoeren. Maar eerst naar de dokter....
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Vincent

CiteerVincent doe mij eens een link naar zo`n waarneming
Heb ik je gegeven in e-mail over weekdieren.
Vincent

Freek Verkerk

Hi,

Als ik op de kaart kijk naar de verspreiding van de kleine torenvalk, dan is deze leeg.
Kaart kleine torenvalk Er is wel een waarneming, maar deze is "onzeker". Kennelijk worden onzekere waarnemingen niet op de kaart weergegeven. Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar om dan een lege kaart te tonen is ook weer zoiets.  B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

hiskodevries

Wat dan een zwart scherm ?

Freek Verkerk

Nee, een scherm zonder stippen (waarnemingen). Alsof er helemaal geen waarnemingen zijn. Soms liggen de warnemingen op provinciegrenzen en vallen dan vrijwel weg tegen die lijnen, dus ik zat te zoeken naar de stippen, maar als ze er niet zijn kun je lang zoeken.
Mijn idee is
Of geen kaartje tonen als er geen (zekere) waarnemingen zijn.
Of zeggen dat er uitsluitend zekere waarnemingen getoond worden.
Of ook de onzekere waarnemingen op de kaart zetten; ze staan tenslotte ook als waarneming vermeld. Deze laatste oplossing heeft mijn voorkeur.
Eventueel twee kaartjes een met uitsluitend de "zekere" waarnemingen en een met beide.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

hiskodevries

dat is dus een wens

Freek Verkerk

Wens ja, omdat de huidige situatie bijna een bug is. Ik krijg geen SQL error, zo erg is het gelukkig niet. Misschien had ik dit dan inderdaad beter ergens anders moeten posten, sorry. B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

matthijsbroere

Topspotters gaat niet helemaal goed. Wanneer ik bijv. op iemands levenslijst klik krijg ik maandlijst januari 2006. Als ik mijn levenslijst met die van iemand anders vergelijk wordt de vergelijking van de maandlijst januari 2006 getoond.
Matthijs Broere

RWester

Ik krijg m'n waarnemingen niet geplaatst. Na invoer verschijnt

Insufficient number of parameters (19) to make sql query (INSERT INTO waarneming (datum, tijdstip, id_weer, id_windrichting, id_vogel, geslacht, id_activiteit, aantal, id_user, id_gebied, id_kleed, bijzonderheden, ind_diergroep, xcoord, ycoord, zeker, exoot, id_biotoop, invoer_date, loc_methode) VALUES ('?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?')).
Met vriendelijke groet,

Remco Wester

Pauljp

Bij mijn levenslijst van vogels wordt de (Roodbuik)waterspreeuw niet meegeteld. Dit is natuurlijk een ondersoort, en stel dat ik en de Zwartbuik en Roodbuik had gezien, moet deze natuurlijk maar als een soort tellen. Maar ik heb alleen de Roodbuik gezien, en nu wordt er geen enkele Waterspreeuw meegeteld. Volgens mij zou het zo moeten zijn dat als je of een Zwartbuik, of een Roodbuik, of beide ondersoorten hebt gezien, dit altijd als 1 soort mee moet tellen.

Vriendelijke groet,

Paul

hiskodevries

voorlopig kan ik je maar 1 advies geven.
Invoeren als waterspreeuw

Dylan

CiteerIk krijg m'n waarnemingen niet geplaatst. Na invoer verschijnt

Insufficient number of parameters (19) to make sql query (INSERT INTO waarneming (datum, tijdstip, id_weer, id_windrichting, id_vogel, geslacht, id_activiteit, aantal, id_user, id_gebied, id_kleed, bijzonderheden, ind_diergroep, xcoord, ycoord, zeker, exoot, id_biotoop, invoer_date, loc_methode) VALUES ('?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?')).
Remco, heb je dit probleem nog steeds?
Ik vind geen problemen bij het invoeren van waarnemingen.
Dylan Verheul

RWester

Op je wenken bediend :rolleyes:

Vandaag weer het volgende:

Met vriendelijke groet,

Remco Wester

Dylan

CiteerOp je wenken bediend :rolleyes:

Vandaag weer het volgende:

Is dat op het werkgroepscherm of op de site?
Welke browser?
Welk OS?
Wat voer je precies in?

Misschien handiger om even info naar dylan (at) waarneming.nl te sturen.
Dylan Verheul

RWester

CiteerIs dat op het werkgroepscherm of op de site?
Welke browser?
Welk OS?
Wat voer je precies in?

Op Waarneming.nl. Voer 'gewoon' alleen een waarneming in. Doe het dan wel op coördinaat. Kan het daar zitten? Van browser en OS heb ik nog niet veel kaas gegeten, kan je daarbij niet helpen (ff uitzoeken)
Met vriendelijke groet,

Remco Wester

Dylan

Ik ga eens testen met coordinaat. Ik kom erop terug.
Dylan Verheul