Hoe kan ik een kmhok opvragen

Gestart door Corryabbink, februari 01, 2006, 17:19:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

Hoe kan ik een kmhok opvragen ? Ik heb ooit een link zien staan maar weet niet meer waar.
Wie kan me helpen.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

Hallo Vincent,

Bedankt. Ik heb al zoveel afgezocht maar kon het niet vinden.

Zouden de meest voorkomende linken niet in een apart onderwerp geplaatst kunnen worden ?

Zoals het nu is zou ik niet weten hoe iets uit de database te krijgen is terwijl er heel veel mogelijkheden zijn.
met groet, Corry

marcel123

Dat kan wel, maar ik ben bang dat het je niet gaat helpen.
Onder waarneming.nl zit het kopje Links

Onder het kopje
CiteerAtlasblok/Amersfoortcoordinaten
Soorten zoeken naar Atlasblok/A.coordina
zit de link ook en verder natuurlijk elders op het forum, ik dacht o.a. bij de plantenstreeplijsten.

Verder is zoeken op coordinaten een hidden feature en wordt pas in de toekomst ondersteund.

Nu weet ik dat je in het verleden -ik dacht in het gebiedenscherm - coordinaten in kon tikken en daarna kreeg je een lijst met dichtstbijzijnde gebieden. Het enige wat er nu nog enigszins op lijkt is  Googlemaps, waar zit die functionaliteit? Is ie misschien verdwenen met het nieuwe invoerscherm?

Corryabbink

Hallo Marcel,

Ik heb heel veel gezocht en kon het niet vinden. Natuurlijk heb ik "links" niet gezien aangezien ik haar als pinned onderwerp zocht.

Allemaal bedankt.
met groet, Corry

Vincent

CiteerNu weet ik dat je in het verleden -ik dacht in het gebiedenscherm - coordinaten in kon tikken en daarna kreeg je een lijst met dichtstbijzijnde gebieden. Het enige wat er nu nog enigszins op lijkt is Googlemaps, waar zit die functionaliteit? Is ie misschien verdwenen met het nieuwe invoerscherm?
Die zoekfunctie is niet meer te bereiken via het invoerformulier, omdat er nu één direct in het formulier zit.

Maar die is nog wel te vinden:
http://www.waarneming.nl/gebied_zoek.php

Maar daar heb je niets aan als je wilt weten welke waarnemingen er gedaan zijn in een bepaald kmhok.
Vincent

Corryabbink

Vincent de eerste link doet het bij mij wel. Ik heb haar geprobeerd met goed resultaat. Even andere coördinaten intikken en b.v. planten. Het resultaat was dat ik zo mijn vondsten kon terugvinden in een bepaald km.hok.
met groet, Corry