Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Oehoe  (gelezen 1753 keer)

joostheeremans

• Member
Oehoe
« Gepost op: maart 09, 2011, 14:58:15 pm »

http://www.beleefdelente.nl/oehoe   hier wordt melding gemaakt van een fotograaf die zich wellicht buiten het toegestane gebied heeft gewaagd en de foto's op wrn.nl heeft gezet. Kon zelf de bewuste foto niet zo 1,2,3 vinden, maar leek me niet verkeerd om even hier te melden.

Gejo Wassink, Oehoewerkgroep Nederland (OWN)

11:00, woensdag 09 maart 2011Tweede vrouwtje in de buurt.
We hebben al enkele keren via de microfoon een tweede vrouwtje kunnen horen op enige afstand van de broedplek. Vorig jaar kwam er ook al af en toe een tweede vrouwtje op visite. Ik vermoed dat we te maken hebben met een rondzwervende oehoe die nog geen mannetje heeft kunnen vinden en mogelijk op het geroep van dit mannetje is afgekomen.
Op waarneming.nl zag ik helaas foto's van het mannetje dat rust in een bosje naast de broedplek. Dit wekt de indruk dat de fotograaf in het bos is geweest en dat is verboden terrein. Als dit zo is kan ik niet meer zeggen dan: "Jammer dat sommige fotografen koste wat het kost hun plaatje willen schieten".
MvG Joost Heeremans

- Do geese see god ?-

Date Lutterop

• Member
Re: Oehoe
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2011, 15:54:54 pm »

Groet,

Date

joostheeremans

• Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2011, 17:28:19 pm »

Ja dat zal hem zijn, het vrouwtje lijkt me die van de webcam te zijn. Misschien dat een admin eens kan informeren hoe dit zit?
MvG Joost Heeremans

- Do geese see god ?-

Catharina II

• Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2011, 19:14:27 pm »

Hallo, ik ben hier nieuw,  maar deze zaak gaat me aan het hart.  Het lijkt erop dat de fotograaf deze foto's niet heeft kunnen maken vanaf vrij toegankelijk gebied.  Daarnaast is het zo dat de oehoe- community erg zorgvuldig wil omgaan met de rust rond dit nest met de broedende oehoe.  Er komen toch al veel mensen op af.   Wij oehoe- fans  zouden het fijn vinden als vogelspotters in dit geval wat zelfopoffering wilden tonen voor de goede zaak van een geslaagd legsel. Wie foto's van een  oehoe in het wild wil maken moet  liever naar de ENCI- groeve in Maastricht gaan.  Daar heb je meestal wel kans een oehoe te zien. 

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2011, 10:18:40 am »

Ik vermoed dat hier zo meteen een verontschuldiging verschijnt van de topic starter, navraag bij de waarnemers levert een heel ander beeld op.
Nooit iemand beschuldigen zonder even navraag te doen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

joostheeremans

• Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2011, 10:50:38 am »

Ik vermoed dat hier zo meteen een verontschuldiging verschijnt van de topic starter, navraag bij de waarnemers levert een heel ander beeld op.

Welke beschuldiging lees jij dan Hisko?
MvG Joost Heeremans

- Do geese see god ?-

HPM

• Member
  • Herman is op 11 juli 2019 overleden.
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2011, 11:13:37 am »

Welke beschuldiging lees jij dan Hisko?

Dat vraag ik me ook af. Je geeft alleen een citaat van iemand van de Oehoewerkgroep die heel voorzichtig zegt "Dit wekt de indruk dat ..." en in je volgende bericht stel je voor dat Admin om meer informatie aan de waarneming vraagt.

Herman van der Meer

joostheeremans

• Member
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2011, 11:19:57 am »

Dat leek mij ook ja. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat navraag opleverden. Het wordt natuurlijk lastig excuses maken als ik het verhaal achter de foto's niet ken. Dit dan nog afgezien van het feit of ik überhaupt wel excuses moet maken...
MvG Joost Heeremans

- Do geese see god ?-

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #8 Gepost op: maart 10, 2011, 15:18:50 pm »

lees het beleefdelente onderdeel
Het gaat mij erom dat men niet al te snel aannames moet doen zonder hoor / wederhoor daarvan zijn al meer voorbeelden op dit forum bekent die uiteindelijk volkomen uit de lucht gegrepen waren.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

joostheeremans

• Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 10, 2011, 15:37:36 pm »

lees het beleefdelente onderdeel
Het gaat mij erom dat men niet al te snel aannames moet doen zonder hoor / wederhoor daarvan zijn al meer voorbeelden op dit forum bekent die uiteindelijk volkomen uit de lucht gegrepen waren.

Ik heb geen aannames gedaan, alleen melding gemaakt van het bericht dat op beleefdelente te vinden was. Het lijkt me niet verkeerd als mogelijke verstoringen die op wrn.nl te vinden zijn even onder de aandacht worden gebracht. Hoor en wederhoor is volgens mij precies wat er nu heeft plaats gevonden en blijkbaar (?) heeft er geen verstoring plaats gevonden. Overigens vind ik dat Gejo zich ook genuanceerd uitlaat over mogelijke verstoring, ik zie er in ieder geval geen beschuldiging in.
MvG Joost Heeremans

- Do geese see god ?-

willemxd

• Member
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2011, 10:41:55 am »

die fotograaf zal toch wel ontkennen en warom laat de fotograaf zijn naam niet zien :o
willem hendriks 19 jaar

Jan vH

• Member
    • Mijn waarnemingen
« Reactie #11 Gepost op: juni 04, 2011, 18:55:06 pm »

die fotograaf zal toch wel ontkennen en warom laat de fotograaf zijn naam niet zien :o

Dat laatste is logisch, de waarneming staat op embargo, dan is dat standaard zo.
Jan van Harten

willemxd

• Member
« Reactie #12 Gepost op: juni 04, 2011, 20:42:24 pm »

oja hebt gelijk :P
willem hendriks 19 jaar

MLANG

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 04, 2011, 22:51:13 pm »

Kan moeilijk beoordelen of dit dezelfde vaste rustplek is waar ik hem op de 19e had maar ook toen was de vogel prima te doen vanaf openbaar terrein. Gr. M.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.05 seconden met 20 queries.