Wat Bas zegt daar ben ik het mee eens, Wat voor mij ook een verschil is tussen Ooievaars en Kwakken. Is dat Ooievaars bewust terug gebracht zijn en dat bij Kwakken waarschijnlijk nooit de bedoeling is geweest. Ik denk ook dat Blijdorp zelf vind dat de vogels van hun zijn en dat ze dus ontsnapt zijn.
Maar Vincent waarom werd er eerst wel gevraagd door de admin om de vogels te voorzien van een Esc teken en nu niet meer?
Of het bewust of onbewust is maakt denk ik niet veel uit, als onbedoeld de Kuifleeuwerik het weer heel goed gaat doen en niet door een bedoelde poging, maar dat niks uit, het gaat om het principe, zijn ze wild of niet. Volgens mij is dit voor Blijdorp ook weer anders dan Artis qua beleid van wel of niet ringen etc.
Citaat uit een mail die ik van een lid van de VWG Amsterdam kreeg:
Artis heeft ooit eens besloten bij het overschot aan dierentuin-kwakken er een aantal ongeringd en ongeleewiekt te laten. Of dat nog steeds gebeurt weet ik niet. Deze vogels zijn toen rond gaan zwerven in de Amsterdamse regio. Velen keren dagelijks terug in Artis, waarschijnlijk vanwege het voedsel, of ze zijn gewoon gehecht aan de plek. Hoe leuk ik het ook vind om er een te zien vliegen (toen ik nog in de binnenstad woonde had ik hem op de huislijst), heb ik er nogal moeite mee om deze verwilderde populatie als wild te beschouwen, maar blijkbaar tellen ze dus wel mee op de lijst.
En je hebt ze ook nog bij Avifauna, ooit ontsnapt en keren daar nog terug s avonds, maar zitten ook in de omgeving. Overigens zitten er in de Apenheul ook Kwakken, zijn die dan ook wild als ze geen ring hebben?
Zo kun je een leuk dagje doen, de Buffelkopeend in Barendrecht, de Kwak in Blijdorp en de Huiskraai in Hoek van Holland