?? stormvogeltje???

Gestart door rhianna, februari 27, 2011, 17:18:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

rhianna

deze foto's kan ik niet veel mee maar misschien ziet iemand er toch nog wat in.foto's genomen in borselle(zeedijk e.o)nov 2010.1e foto stormvogeltje?2e foto bokje of watersnip?3e foto geen idee??groetjes rhianna

Maarten Sluijter

Citaat van: rhianna op februari 27, 2011, 17:18:16 PM
deze foto's kan ik niet veel mee maar misschien ziet iemand er toch nog wat in.foto's genomen in borselle(zeedijk e.o)nov 2010.1e foto stormvogeltje?2e foto bokje of watersnip?3e foto geen idee??groetjes rhianna

1. Spreeuw (?)
2. Watersnip
3. Kramsvogel
.

Maurice Elf

Ik kreeg bij foto 1 meer het idee van een kraai, zeker in vergelijking met de billen van de gans die nog net te zien zijn  ;D

Edit: bij nader inzien vraag ik me af of dat ganzenbillen zijn aan de rechterkant van de foto, toch blijft mijn gevoel bij de vogel een kraai
Mvg Maurice

rhianna

ha maarten,spreeuw is idd wel logischer ik vond hem alleen te donker overkomen. spreeuw in winterkleed heeft meestal toch een bruin/grijs uiterlijk ook op onscherpe foto's.en die pootjes deden me ook twijfelen.kramsvogel vind ik leuk want deze winter weinig gezien hier op zeeland,bedankt voor het meedenken!groeten rhianna

rhianna

ha maurice,ik heb foto even anders gesneden die billen zijn van een scholekster maar er vliegt idd ook een kraaiachtige iets verder op!die gevorkte staart kan ik alleen niet plaatsen en ook vind ik hem kleiner lijken maar dat blijft moeilijk.groetjes rhianna

frankneijts

Ik zou voor en 1 en 3 nog wat andere oplossingen zoeken Rhianna want de huidige zijn niet goed...... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rein Genuït

#6
Vogel 1 is een rover waarschijnlijk sperwer, maar ik ben er zelf nog niet helemaal uit
Vogel 3 Koperwiek?
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

firecrest

1 lijkt mij een Veldleeuwerik

rhianna

ok,frank even gek doen 1e foto grauwe gors vanwege de afhangende pootjes en 3e foto pestvogel oftewel ik heb echt geen idee !

Robert V.T

Groeten,

Robert van Tiel

Boon

Vogel 1: het heeft een gevorkte staart, vliegt snel en eet voornamelijk insecten
(als ik de juiste vogel voor ogen heb)
Groet, Onno den Boon

Maurice Elf

#11
Ik blijf binnen de corvus familie voor vogel 1, of roek, of kauw.
Ik zou vogel 3 veldleeuwerik geven


Ik ben benieuwd wat de kenners gaan zeggen  ;D
Mvg Maurice

rhianna

ja bij gevorkte staart denk ik ook altijd aan zwaluw maar deze foto is genomen in november dus leek me dat niet mogelijk en dan zou het een oeverzwaluw moeten zijn vanwege de geheel donkere bovenzijde dus dan zou het 1e foto oeverzwaluw 2e foto watersnip en 3e foto zanglijster moeten zijn toch Frank?groetjes rhianna

frankneijts

Denk dat Lars het probleem van no. 1 al heeft opgelost: een Veldleeuwerik. No. 2 is inderdaad een Watersnip en no.3 een Zanglijster of een Koperwiek.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

rhianna

wow,bedankt allemaal  toch veldleeuwerik ,dat is dan een voorbeeld hoe lichtval of het ontbreken daarvan foto's kan beinvloeden.en die zanglijster of koperwiek ben ik wel blij mee,vogels in vlucht vind ik moeilijk ,heb een aparte map gemaakt voor foto's van vogels in vlucht dus ws kom ik nog wel vaker op het forum terug.groeten rhianna

keesschreven

Die gevorkte staart van nr.1 lijkt me schijn. De onderste punt lijkt me de linkervleugel, de bovenste lijkt me de echte staart. Wat mij betreft een kauw die naar de rest vliegt die massaal op het gras zit!
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Maurice Elf

Citaat van: keesschreven op februari 27, 2011, 21:48:37 PM
Die gevorkte staart van nr.1 lijkt me schijn. De onderste punt lijkt me de linkervleugel, de bovenste lijkt me de echte staart. Wat mij betreft een kauw die naar de rest vliegt die massaal op het gras zit!


Ik sluit me hier bij aan, ook qua verhouding met de gans
Mvg Maurice

rhianna

ha kees,was wel blij met veldleeuwerik maar na jou uitleg en nog eens naar foto gekeken te hebben denk ik dat je gelijk heb ook die pootjes (gebalde vuistjes)past beter bij kauw.leuk he zo'n foto?groetjes rhianna

Vincent Hart

Ga mee met kauw, kan hier qua structuur geen veldleeuwerik van bakken (en eens met Kees wat betreft vleugelpunt-staart).
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

ArjenDrost †

Citaat van: Vincent Hart op februari 27, 2011, 22:18:31 PM
Ga mee met kauw, kan hier qua structuur geen veldleeuwerik van bakken (en eens met Kees wat betreft vleugelpunt-staart).
Toch een boeiende foto, als de discussie gaat tussen of het een kauwtje, veldleeuwerik of ... is :)

BramtK

Met name omdat het een Boerenzwaluw is.
Groeten,

Bram ter Keurs

Jeroen Nagtegaal

Foto 1: Vogel spec... Hebben we tenminste zekeheid.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankneijts

Ik weet dat het zó meer weg heeft van een impressionistisch schilderstuk (Monet zou zich er niet voor schamen...) maar dat mag toch geen aanleiding zijn om er een Kauw van te maken (en een Boerenzwaluw met zulke lange pootjes en dikke voeten?) 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BramtK

Frank, dat is een fotografisch effect. ;) De foto weggooien lijkt me veruit de beste optie.
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

Citaat van: frankneijts op februari 28, 2011, 13:12:54 PMMonet zou zich er niet voor schamen...
Rorschach ook niet ... Ga mee met Bram.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

pwolf

Frank,

kijk even naar de lengte van de buitenste handpen.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

frankneijts

Citaat van: pwolf op februari 28, 2011, 23:32:34 PM
Frank,

kijk even naar de lengte van de buitenste handpen.

groeten, pim

Goede les Pim: altijd blijven letten op zicht- en toetsbare kenmerken .....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

pwolf

Citaat van: frankneijts op maart 01, 2011, 00:22:29 AM
Citaat van: pwolf op februari 28, 2011, 23:32:34 PM
Frank,

kijk even naar de lengte van de buitenste handpen.

groeten, pim

Goede les Pim: altijd blijven letten op zicht- en toetsbare kenmerken .....

meer hint dan les hoor, lang geleden van Niels geleerd en nooit vergeten. In tegenstelling tot heel veel andere kenmerken die Niels wél en ik minder goed weet....

pim
Pim Wolf, Vlissingen

BramtK

#28
Je bedoelt wellicht deze les van Nils: "de buitenste handpen is kort en erg smal, wijzend op een 'zangvogel'" (!?). (Zie: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=32572.msg241469.html#msg241469)

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

pwolf

precies Bram,

even twee plaatjes ter illustratie van de lengte van de buitenste handpen bij twee andere mogelijke oplossingen voor foto 1; Spreeuw en Veldleeuwerik. Geloof me maar als ik zeg dat bij de Veldleeuwerik de iets verschoven handpen de buitenste is...

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen