Hoofdmenu

open street maps

Gestart door joostdejong, februari 23, 2011, 13:06:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

joostdejong

Hoi,

Nu ik eventjes bezig ben met het converteren van het OV2-bestand naar een indeling die ik kan gebruiken met mijn eigen navigatie-software bedacht ik dat het misschien wel leuk/handig/mooi is als er bij het verzamelen van de vogelkijkhutlocaties (mooi galgje-woord) wordt aangesloten bij het "open street maps"-project. Er is nog geen 'officiële' categorie voor de waypoints maar er is een redelijke discussie gaande over het al dan niet toekennen van een aparte tag. De 400+ vogelkijkplekken die in de OV2 zitten zouden een mooie aanvulling zijn op de 170 vogelkijkhutten die nu (wereldwijd) op de kaart staan.

Na een oefen-poging (Elster Buitenwaard - Vogelkijkscherm; vanuit OV2 via JOSM naar online) denk ik de gehele lijst in één keer te kunnen plaatsen in OSM, maar daarvoor is natuurlijk wel de 'okay' van de site-beheerders nodig. Daarnaast is het misschien een idee om te onderzoeken hoe de database van vogelijkhut.nl gesynced kan worden met OSM en of (en hoe) de OSM-API kan worden gebruikt als kaart binnen vogelkijkhut.nl ipv de huidige kaart. Daar vogelkijkhut.nl (en waarneming.nl) toch gevuld zijn met publieke info is het (lijkt me) leuk aan te sluiten bij een publiek systeem qua kaarten etc.

Groet,

Joost

Joost de Jong

hiskodevries

Joost, ga je gang
Vogelkijkhut.nl wordt zo min mogelijk aan gesleuteld, dus een kans op osm kaarten binnen deze site is gering
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0