Leuke provincie/regio waarnemingen

Gestart door Harm058, februari 21, 2011, 21:49:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

#720
Citaat van: Max Berlijn op september 21, 2016, 14:35:40 PM
...
@Frank ik zie je reactie nu pas. Ik kom er vanavond op terug, maar ik krijg het gevoel dat er bij waar.nl slagers rond lopen die hun eigen vlees keuren.

Lomp Max, lomp ...
Op deze site kùn je niet eens je eigen waarnemingen 'keuren' al zou je het willen (en de beoordeling van hetzelfde geval van medewaarnemers laat ik ook aan anderen over ...)

En ik zou het sportief vinden als de Limburgse appgroep-leden hun argumenten ook hier komen toelichten of op het DB-forum, ik ben een beetje allergisch voor al dat achterafgekonkel binnen obscure appgroepjes en sektarische facebookgezelschappen .. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

migratorius

Zó heerlijk gemoedelijk, daar in het zuiden...

JanHein

frankneijts

Citaat van: migratorius op september 21, 2016, 16:47:46 PM
Zó heerlijk gemoedelijk, daar in het zuiden...

JanHein

Max is een Hagenees Jan Hein ... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

migratorius


Max Berlijn

#724
Zo ff geen tijd en meteen een hoop op hun tenen getrapte admins. Zat ik met mijn slagersopmerking dus vast niet zo ver van de waarheid? Ik zie geen inhoudelijk commentaar onder de waarnemingen staan anders dan van Frank zelf, wat mij nog steeds de indruk geeft dat je hem zelf goedkeurt? Ik zal proberen duidelijk te maken waar het mij (en sommige Limbo listers) om gaat:
- De foto's zijn gewoon te slecht, je gaat daardoor dingen zien die er mogelijk niet zijn (vlekken op de odv) of anders zijn (vorm vlekken zijn raar voor Spegra, die heeft licht grijze wolkjes). De Buwlers Stormvogel was er ook een (of een Swinhoes) maar helaas de documentatie werd te slecht bevonden, zo gaat dat soms.
- Je verwijt mij lompheid maar heb jij en bijv. Vincent, die zich er ook in mengt, wel eens je reacties onder waarnemingen teruggelezen aan minder ervaren invoerders? Die zijn pas lomp. Als admin moet je wel tegen een stootje kunnen. Als dit geval door Jan Joop Hatseflats was gezien was die met grote mate van zekerheid door jullie afgeserveerd.
-Spegra was ooit een indiensoort. Geloof me, dit geval had meer dan een min gekregen bij een CDNA en was nooit aanvaard, omdat de foto's gewoon te slecht zijn.
-Ik ga niet met namen strooien van de mensen in mijn appgroep. Als je ze wil mailen stuur me een pm. Het is immers hun eigen keuze hun onvrede over een waarneming op een appgroep of in een forum te delen. Je kan ook gewoon lid worden van onze appgroep, kan je alles teruglezen, direct reageren en je leuke waarnemingen doorgeven.
- Als jullie bij de ontdekking al zo zeker waren waarom heb je de limburgse vogelaars dan niet gewaarschuwd? Hadden we met z'n allen kunnen zoeken en mogelijk voor betere documentatie kunnen zorgen.

Al met al vind ik de goedkeuring van ?? op waarnemning.nl geen recht doen aan wat anderen er over denken als zijnde de eerst gedocumenteerde veldwaarneming van deze soort in Limburg, nogmaals het zou er een kunnen zijn en ja jij en Niels kunnen een Spegra herkennen (maar je beoordeeld geen waarnemers). Door hem dan als zeker op een Kempen/Limburg lijst te zetten creeer je bij velen een gevoel van "Alle waarnemers zijn gelijk, alleen sommige waarnemers zijn meer gelijk dan anderen". Geluk ermee, nogmaals het is geen beoordeelsoort.

PS: Ik ben inderdaad een Hagenees :-)
PS2: Hier http://www.theovandemortel2.nl/62534688?i=83498882 staat overigens wel een goed geocumenteerde veldwaarneming van een SpeGra in Limburg, dus het zou niet de eerste docu veldwaarneming zijn geweest.
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

BramtK

Max, je bijdragen wekken (in ieder geval bij mij) irritatie omdat je vrijwel uitsluitend oneigenlijke argumenten gebruikt (die app-groep, die ringer, Frank's +1 lijst, vroeger een indiensoort, de slager keurt zijn eigen vlees). Het zorgelijke is dat je je enige inhoudelijke argument verstopt tussen die oneigenlijke argumenten. Kennelijk ben je niet in staat het onderscheid te zien. Heb je daarom die witte keel over het hoofd gezien?
Groeten,

Bram ter Keurs

Max Berlijn

Mijn bijdrage wekken bij jou altijd irritatie, dat weet ik, dat is al jaren zo maar waarom is me een raadsel . Witte keel heeft TF ook. Groetjes Bram.
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

frankmeer

Citaat van: BramtK op september 21, 2016, 18:39:58 PM
Max, je bijdragen wekken (in ieder geval bij mij) irritatie omdat je vrijwel uitsluitend oneigenlijke argumenten gebruikt (die app-groep, die ringer, Frank's +1 lijst, vroeger een indiensoort, de slager keurt zijn eigen vlees).

Voeg daar slecht/niet lezen (of simpelweg niet willen begrijpen) van andermans bijdragen maar aan toe.
Frank van der Meer

frankneijts

Wat betreft de tekening op de osdv:
Klik op de homepage hier op soorten, Sperwergrasmus en foto's en reeds op de eerste blz 3e foto een  mooie najaarsvogel met duidelijke zwarte haakjes op die osdv. De vorm van die donkere tekening daar is variabel Max zowel qua vorm als qua intensiteit van de tint/kleur (zoek maar even verder naar foto's waar die osdv op staan). Op de foto van Niels is de vorm wat 'uitgelopen' door de onscherpte maar als je goed kijkt dan zie je zelfs zo'n zelfde soort 'haakje' .. Maar al zijn het meer streepjes: ik moet de eerste TF nog zien die dat heeft..
En die voortdurende insinuaties dat ik mn eigen waarneming beoordeel moet je nu maar eens achterwege laten. Dat je mij daarmee beledigt doet me niet zoveel maar het tast de integriteit van deze website aan en dat vind ik veel erger..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankneijts

Citaat van: migratorius op september 21, 2016, 17:30:42 PM
Citaat van: frankneijts op september 21, 2016, 17:08:15 PM
Citaat van: migratorius op september 21, 2016, 16:47:46 PM
Zó heerlijk gemoedelijk, daar in het zuiden...
Max is een Hagenees Jan Hein ... B)
Du bist wo Du wohnst Frank!

JanHein

He Jan Hein, zou je dat in jouw situatie nu wel zo hard roepen..?😎
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BramtK

Mij was nog niet helemaal duidelijk of Max met die "lichtgrijze wolkjes" inderdaad de vlekken op de osdv bedoelt. Max?
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

Ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken over de integriteit van deze website. Als die im Frage (voor jou, JH!) was geweest, hadden beide waarnemingen op goedgekeurd gestaan en was er hier natuurlijk geen aandacht voor gevraagd. En had Frank op het adminforum de waarnemingen niet in de groep gegooid toen hij constateerde dat beide waarnemingen verschillend gevalideerd waren. En was op dat adminforum geen open inhoudelijke discussie geweest maar had Frank geëist dat beide waarneming vanwege zijn admin zijn werden goedgekeurd.

Dat de slagers hier elkaars vlees keuren en hun eigen vlees aan collega-slagers ter keuring aanbieden (ook buiten de website ergo aan Diederik) en dat in volledige openheid doen maakt dat je het geboden vlees zonder vrees op de barbecue kunt gooien en met smaak kunt consumeren.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Diederick Meinen

Als neutrale meelezer (ik heb geen weet van de blijkbaar al lang bestaande ergernissen) vind ik wel dat Max een punt heeft als het gaat om de kwaliteit van de foto's als bewijsmateriaal.

frankneijts

Dat is een open deur Diederick: met fatsoenlijke foto' s was hier geen discussie geweest.. Het punt waar t om draait is dat zelfs zeer matige foto's soms nog voldoende houvast bieden ( mits je er moeite voor doet) om er een ID uit te slepen..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

snwja3

Citaat van: frankneijts op september 21, 2016, 22:19:01 PM
Dat is een open deur Diederick: met fatsoenlijke foto' s was hier geen discussie geweest.. Het punt waar t om draait is dat zelfs zeer matige foto's soms nog voldoende houvast bieden ( mits je er moeite voor doet) om er een ID uit te slepen..

Maar we kennen natuurlijk ook het feit (regelmatig ook hier op het forum) dat op matige foto's met zekerheid een id wordt geplakt en dat die achteraf met betere foto's volledig omgegooid moet worden. We kijken naar een interpretatie van een camera die bij moeilijk licht, onscherpte of weinig pixels (crops) met regelmaat niet de werkelijkheid meer weergeeft.
Wie in dit geval gelijk heeft laat ik in het midden, zie wel de punten van Frank, maar wel dat ik ook met dit soort foto's ook voorzichtig(er) ben om er een uiteindelijk id op te plakken als Max.
Wietze Janse

BramtK

De vraag is niet of de foto's matig zijn, maar of er nu werkelijk reden bestaat om te twijfelen aan de aanwezigheid van donkere vlekken op de osdv. Ik zie die reden, in hetgeen ik tot nu toe heb gelezen, niet.
Groeten,

Bram ter Keurs

frankneijts

Toen ik de foto's zag achterop de camera van Niels was mijn reactie ook: "la maar, jammer maar helaas". Ik overwoog niet eens om te proberen er nog iets van te maken. Gelukkig dacht Diederik er anders over en raakte ik ook enthousiast. Nu (her)ontdekte ik pas zaken op de foto's die ik in eerste instantie (natuurlijk) niet had gezien. Die moeite zul je dus wel moeten doen: als je deze foto's alleen maar min of meer oppervlakkig bekijkt en denkt: "ik zie niet eens een vogel laat staan een tertial!" dan "la maar" inderdaad.. Maar wie de moeite wèl neemt om de foto's goed te bekijken (uitvergroten, oplichten enz.) komt bepaalde zaken tegen die alléén maar op (onv) Sperwergrasmus passen. Check voor alle duidelijkheid een aantal foto's uit de database hier van in aanmerking komende (onvolwassen) grasmussen.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Folkert Jan

Sinds gister de derde (tweede twitchbare) Rosse Franjepoot voor Drenthe op het Dwingelderveld
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jeroenroelofsen

Citaat van: Vincent Hart op september 21, 2016, 20:20:41 PM
Dat de slagers hier elkaars vlees keuren en hun eigen vlees aan collega-slagers ter keuring aanbieden (ook buiten de website ergo aan Diederik) en dat in volledige openheid doen maakt dat je het geboden vlees zonder vrees op de barbecue kunt gooien en met smaak kunt consumeren.
Niet vergeten om het geboden vlees eerst van veren te ontdoen, is toch wat smakelijker  ;)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Jorick

Vandaag Witbuikrotgans nog aanwezig bij westervoort.
Gistermiddag zat 300 meter verder ook nog een Zwibis.
http://vwgarnhem.waarneming.nl/waarneming/view/124320280

Groet Jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

frankneijts

De eerste Bruine Boszanger ooit voor de Kempen en Nederlands Limburg (Belgisch L had er al wel 1) hing vanochtend in een netje op de ringplaats van Wil Beeren op de Loozerheide.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

j.steenbergen

Ik kreeg net een melding binnen van een Gierzwaluw boven Utrecht. Een hele late, of toch een andere spannender soort?
Jeroen Steenbergen

Jacob Molenaar

Utrecht is behoorlijk groot... Specifiekere locatie?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Bram Rijksen

Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 28, 2016, 16:49:03 PM
Utrecht is behoorlijk groot... Specifiekere locatie?

http://waarneming.nl/waarneming/view/125923306
Ik begreep dat Guus in ieder geval ter plekke is (geweest?), maar totnogtoe zonder resultaat.

Guus Peterse

Ben alweer geruime tijd thuis. Niets gevonden, helaas. We zullen het dus nooit weten.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

plurk

Deze leuke regiosoort (Zwarte zee-eend in Zwolle) leverde zelfs wat aandacht op van de pers - http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=256321&cat=1
B.P. den Herder

frankneijts

Citaat van: plurk op november 13, 2016, 20:38:30 PM
Deze leuke regiosoort (Zwarte zee-eend in Zwolle) leverde zelfs wat aandacht op van de pers - http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=256321&cat=1
Tja, de IJseend die vanochtend door Roel vd Heuvel op t Beuven (Strabrechtse Hei, Someren NB) werd gevonden lijkt me dan toch in alle opzichten wat bijzonderder..😎
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

plurk

Zit de Brabantse pers dan te slapen, of zijn ze gewoon heel scherp in Overijssel? ;-)
B.P. den Herder