Leuke provincie/regio waarnemingen

Gestart door Harm058, februari 21, 2011, 21:49:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wouter van der Ham

Ik wou eigenlijk zeggen dat je dat in 'vandaag gezien' moet posten maar ik kan dat hele topic nergens meer vinden!?!?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

HPM

Citaat van: willemxd op juni 22, 2011, 08:07:31 AM
Ik kon het gisteren erniet opzetten maar ik ben toch ff weg geweest om te vogelen, het leukste was toch wel de karekiet die ik eventjes hoorde maar te kort om te zeggen wat voor karekiet hij zat eerst in lang gras te fluiten en toen heb ik hem niet meer gehoord :rolleye:

Om welke provincie of regio gaat het en waarom is jouw waarneming voor die provincie of regio het vermelden waard?
Herman van der Meer

Jarinka

Citaat van: wouteren3 op juni 22, 2011, 09:05:01 AM
Ik wou eigenlijk zeggen dat je dat in 'vandaag gezien' moet posten maar ik kan dat hele topic nergens meer vinden!?!?
Ongelukje gebeurd, maar we hebben Vandaag Gezien weer: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=150660.0
Groeten, Jarinka Heijink

Frank van de Putte

Citaat van: HPM op juni 22, 2011, 09:14:22 AM
Citaat van: willemxd op juni 22, 2011, 08:07:31 AM
Ik kon het gisteren erniet opzetten maar ik ben toch ff weg geweest om te vogelen, het leukste was toch wel de karekiet die ik eventjes hoorde maar te kort om te zeggen wat voor karekiet hij zat eerst in lang gras te fluiten en toen heb ik hem niet meer gehoord :rolleye:

Om welke provincie of regio gaat het en waarom is jouw waarneming voor die provincie of regio het vermelden waard?

Pff flauw hoor, dit is de frisse blik ("Alles voor EN van jonge en beginnende vogelaars"), is een karekiet het vermelden niet waard?

Leuk hoor Willem, laat je niet uit het lood slaan, waarschijnlijk een Kleine karekiet; http://waarneming.nl/soort/sounds/130

groeten van een beginnend vogelaar,
Groetjes,

Frank van de Putte

JaapHennevanger

Citaat van: fpvdputte op juni 22, 2011, 17:59:32 PM
Citaat van: HPM op juni 22, 2011, 09:14:22 AM
Citaat van: willemxd op juni 22, 2011, 08:07:31 AM
Ik kon het gisteren erniet opzetten maar ik ben toch ff weg geweest om te vogelen, het leukste was toch wel de karekiet die ik eventjes hoorde maar te kort om te zeggen wat voor karekiet hij zat eerst in lang gras te fluiten en toen heb ik hem niet meer gehoord :rolleye:

Om welke provincie of regio gaat het en waarom is jouw waarneming voor die provincie of regio het vermelden waard?

Pff flauw hoor, dit is de frisse blik ("Alles voor EN van jonge en beginnende vogelaars"), is een karekiet het vermelden niet waard?

Leuk hoor Willem, laat je niet uit het lood slaan, waarschijnlijk een Kleine karekiet; http://waarneming.nl/soort/sounds/130

groeten van een beginnend vogelaar,

Maar daarvoor is het topic "Vandaag gezien" al voor.
Jaap Hennevanger



Frank van de Putte

Citaat van: JaapHennevanger op juni 22, 2011, 18:20:55 PM
Citaat van: fpvdputte op juni 22, 2011, 17:59:32 PM
Citaat van: HPM op juni 22, 2011, 09:14:22 AM
Citaat van: willemxd op juni 22, 2011, 08:07:31 AM
Ik kon het gisteren erniet opzetten maar ik ben toch ff weg geweest om te vogelen, het leukste was toch wel de karekiet die ik eventjes hoorde maar te kort om te zeggen wat voor karekiet hij zat eerst in lang gras te fluiten en toen heb ik hem niet meer gehoord :rolleye:

Om welke provincie of regio gaat het en waarom is jouw waarneming voor die provincie of regio het vermelden waard?

Pff flauw hoor, dit is de frisse blik ("Alles voor EN van jonge en beginnende vogelaars"), is een karekiet het vermelden niet waard?

Leuk hoor Willem, laat je niet uit het lood slaan, waarschijnlijk een Kleine karekiet; http://waarneming.nl/soort/sounds/130

groeten van een beginnend vogelaar,

Maar daarvoor is het topic "Vandaag gezien" al voor.

Da's waar, al was dat topic tijdelijk verwijderd. Het bericht van HPM vond ik onnodig en ongepast.
Maar dat terzijde, het volgende bericht gaat hopelijk weer over een leuke regionale vogel(waarneming)!
Groetjes,

Frank van de Putte

HPM

Citaat van: fpvdputte op juni 22, 2011, 19:30:41 PM

[...]
Het bericht van HPM vond ik onnodig en ongepast.
[...]

Dat mag jij vinden maar ik vond mijn vragen zeer gepast. De melder wist niet welke soort hij had gehoord en vertelde niet waar het was. Daar kan toch niemand iets mee? Er was de melder al eerder op gewezen (ook in een eerder geval) dat meldingen van gewone soorten beter in 'Vandaag gezien' passen dan hier. Dat heb ik niet eens gezegd. Ik heb alleen om toelichting gevraagd.

Herman van der Meer

Frank van de Putte

Citaat van: HPM op juni 22, 2011, 19:44:33 PM
Citaat van: fpvdputte op juni 22, 2011, 19:30:41 PM

[...]
Het bericht van HPM vond ik onnodig en ongepast.
[...]

Dat mag jij vinden maar ik vond mijn vragen zeer gepast. De melder wist niet welke soort hij had gehoord en vertelde niet waar het was. Daar kan toch niemand iets mee? Er was de melder al eerder op gewezen (ook in een eerder geval) dat meldingen van gewone soorten beter in 'Vandaag gezien' passen dan hier. Dat heb ik niet eens gezegd. Ik heb alleen om toelichting gevraagd.

Herman, je reactie kwam op mij nogal denigrerend over. Misschien bedoelde je het niet zo, maar zo lees ik het wel; je vragen zijn wellicht terecht maar die kun je ook op een iets opbouwender en positievere wijze formuleren...
De "melder" is 12 jaar jong, iets om rekening mee te houden?

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

willemxd

Citaat van: HPM op juni 22, 2011, 19:44:33 PM
Citaat van: fpvdputte op juni 22, 2011, 19:30:41 PM

[...]
Het bericht van HPM vond ik onnodig en ongepast.
[...]

Dat mag jij vinden maar ik vond mijn vragen zeer gepast. De melder wist niet welke soort hij had gehoord en vertelde niet waar het was. Daar kan toch niemand iets mee? Er was de melder al eerder op gewezen (ook in een eerder geval) dat meldingen van gewone soorten beter in 'Vandaag gezien' passen dan hier. Dat heb ik niet eens gezegd. Ik heb alleen om toelichting gevraagd.

Ik was een paar weken geleden op slangentocht op de cartierheide en daar hoorde we ook een karekiet en de boswachter dacht de grote karekiet, dus ik had de waarneming geplaatst en eergister (dus een paar weken na de waarneming) kreeg ik commentaar van een admin, die vroeg om uitleg omdat ze niet veel voorkomen in dit gebied , maar t was te lang geleden om kenmerken te noemen en toen dacht ik dat ik de waarneming  maar beter kon verwijderen. Dus dat heb ik gedaan en gister hoorde ik weer een karekiet maar dan in t gras en met de slangentocht zat ie bij een koekoek en in een boom

frankneijts

Citaat van: willemxd op juni 22, 2011, 21:25:05 PM
Citaat van: HPM op juni 22, 2011, 19:44:33 PM
Citaat van: fpvdputte op juni 22, 2011, 19:30:41 PM

[...]
Het bericht van HPM vond ik onnodig en ongepast.
[...]

Dat mag jij vinden maar ik vond mijn vragen zeer gepast. De melder wist niet welke soort hij had gehoord en vertelde niet waar het was. Daar kan toch niemand iets mee? Er was de melder al eerder op gewezen (ook in een eerder geval) dat meldingen van gewone soorten beter in 'Vandaag gezien' passen dan hier. Dat heb ik niet eens gezegd. Ik heb alleen om toelichting gevraagd.

Ik was een paar weken geleden op slangentocht op de cartierheide en daar hoorde we ook een karekiet en de boswachter dacht de grote karekiet, dus ik had de waarneming geplaatst en eergister (dus een paar weken na de waarneming) kreeg ik commentaar van een admin, die vroeg om uitleg omdat ze niet veel voorkomen in dit gebied , maar t was te lang geleden om kenmerken te noemen en toen dacht ik dat ik de waarneming  maar beter kon verwijderen. Dus dat heb ik gedaan en gister hoorde ik weer een karekiet maar dan in t gras en met de slangentocht zat ie bij een koekoek en in een boom

Beste Willem,

In jouw omgeving (de Kempen als ik het goed begrijp?) is Kleine Karekiet een heel gewone soort en broedt vrijwel overal waar ook maar een beetje riet staat, dus ook bij het Pannegoor op de Cartierheide. Een zangpost in het gras lijkt me een beetje vreemd maar misschien vergis je je in de zang en betrof het een andere soort? In elk geval is een Grote Karekiet in de Kempen een hele zeldzame soort (geworden) die niet eens meer elk jaar wordt waargenomen. Overigens stammen de waarnemingen in de Kempen de laatste jaren allemaal van plekken met open, voedselrijk water met brede rietkragen zoals het Soerendonks Goor, De Maaij bij Bergeijk en de Valkenswaardse Visvijvers.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Stijn E.

#70
Ik word net wakker en lees even de krant voordat ik zo weer het e.e.a. moet gaan doen. Ik blader wat en zie tot mijn verbazing een kort artikeltje + foto staan over twee Flamingo's in de Schammer bij Leusden. Ik doe ze eerst af als escapes, maar ik bedenk me dat dit geen Caribische of Chileense, maar echte Flamingo's zijn. Ik check uiteraard gelijk de waarnemingen, maar geen spoortje van iets dat ook maar op een Flamingo lijkt. Dat is nog eens even een leuke regio-waarneming! Onder andere het AD (onze krant) oppert dat ze uit de OVP komen, maar het is mij niet bekend dat ze daar zitten. RTV Utrecht plaatst op hun site vrijwel hetzelfde artikeltje als het AD, met dezelfde foto digitaal erbij.

Ik weet niet of dit topic gelezen wordt door iemand die in kan voeren op 'externe bron', maar wellicht is het een idee deze hierop te zetten, ook voor de wetenschap lijkt me dat wel handig.

Ik moet nu even snel verder, maar wilde dit toch even melden!

Oh, nog vergeten te melden dat de vogels dinsdag zijn gezien!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog


Stijn E.

Zit ik dan zo scheel te kijken? Misschien niet zo slim om zo snel na opstaan zoiets te posten -.- Maargoed, als je wil mag je me nog even helpen met de soort, Frank, en dan heb ik weer eens niks gezegd...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

frankmeer

Het zijn idd Chileense Flamingo's, let op de onbestemd grijzige pootkleur met opvallend contrasterende roze knietjes, de grote hoeveelheid zwart op de snavel en de dieproze tint van het verenkleed. Europese Flamingo's zijn iets groter, langnekkiger en lichter van kleur.
Frank van der Meer

HPM

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 23, 2011, 09:56:40 AM
[...]
Ik weet niet of dit topic gelezen wordt door iemand die in kan voeren op 'externe bron',
[...]

Invoeren met bronvermelding e.d. en dan een mailtje naar info@waarneming.nl met het verzoek de waarneming op 'externe bron' te zetten.
Herman van der Meer

frankw

Citaat van: frankmeer op juni 23, 2011, 10:25:58 AM
Het zijn idd Chileense Flamingo's, let op de onbestemd grijzige pootkleur met opvallend contrasterende roze knietjes, de grote hoeveelheid zwart op de snavel en de dieproze tint van het verenkleed. Europese Flamingo's zijn iets groter, langnekkiger en lichter van kleur.
Zoiets Stijn? 8)

Kan gebeuren hoor np. :duim:

Folkert Jan

Citaat van: willemxd op juni 22, 2011, 08:07:31 AM
Ik kon het gisteren erniet opzetten maar ik ben toch ff weg geweest om te vogelen, het leukste was toch wel de karekiet die ik eventjes hoorde maar te kort om te zeggen wat voor karekiet hij zat eerst in lang gras te fluiten en toen heb ik hem niet meer gehoord :rolleye:

Leestekens! ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Stijn E.

Citaat van: HPM op juni 23, 2011, 10:26:12 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 23, 2011, 09:56:40 AM
[...]
Ik weet niet of dit topic gelezen wordt door iemand die in kan voeren op 'externe bron',
[...]

Invoeren met bronvermelding e.d. en dan een mailtje naar info@waarneming.nl met het verzoek de waarneming op 'externe bron' te zetten.

Done, zie: http://waarneming.nl/waarneming/view/55272630




Citaat van: frankw op juni 23, 2011, 10:49:24 AM
Citaat van: frankmeer op juni 23, 2011, 10:25:58 AM
Het zijn idd Chileense Flamingo's, let op de onbestemd grijzige pootkleur met opvallend contrasterende roze knietjes, de grote hoeveelheid zwart op de snavel en de dieproze tint van het verenkleed. Europese Flamingo's zijn iets groter, langnekkiger en lichter van kleur.
Zoiets Stijn? 8)

Kan gebeuren hoor np. :duim:

Dank voor de uitleg Frank, weer iets geleerd zullen we maar zeggen  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

gert95

groeten Gert,

Folkert Jan

Wie of wat is Oene? :p
En is er een link naar een waarneming?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013


frankw

#81
Op 29 maart.. Met een weinig overtuigende beschrijving mi..

Rickschonewille

Een Kwartel in mijn woonplaats ( Alphen aan den Rijn ) vond ik zelf wel erg leuk. Zijn hier best wel schaars.

Ben Gaxiola

Gisteren werd een Graszanger ontdekt bij Maassluis langs de Waterweg. Pas de 2e dit jaar in Zuidholland.



Ben Gaxiola

Rickschonewille

Leuk! Kwam hij een beetje dichtbij het pad/weg? Ik wil namelijk nog graag een geluidsopname van een Graszanger.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Ben Gaxiola

Voor geluidsopnames kwam hij af en toe dicht genoeg langs de weg omhoog.


Het terrein ligt achter een dijkje en het hek staat niet op het hoogste punt....


Hou er wel rekening mee dat de Waterweg redelijk druk bevaren is. Toen ik er was, was het maar korte periodes stil.
Ben Gaxiola


HPM

#88
Herman van der Meer

Rickschonewille

Citaat van: Ben Gaxiola op augustus 02, 2011, 14:40:15 PM
Mooie opname, Rick.


http://waarneming.nl/waarneming/view/55996063

Bedankt Ben & Herman. Was er zelf ook blij mee. Hij werkte erg prettig mee! ( En geen passeerende boten op dat moment :) )