Leuke provincie/regio waarnemingen

Gestart door Harm058, februari 21, 2011, 21:49:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Harm058

Dit topic is bedoeld voor al je leuke waarnemingen die je gezien hebt in jou provincie/regio...

Mischien helpt dit topic om mensen uit jou provincie of regio ook te helpen aan hun soortjes en leuke waarnemingen :)

Zo had ik vandaag een leuke slaapplaats van spreeuwen in Leeuwarden ca. 15000 ex.

Spectaculair om te zien!

http://waarneming.nl/waarneming/view/52421178
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Vincent Hart

Leuk idee, Harm  :duim:
Mag ook voor de regio natuurlijk!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Timo Roeke

Inderdaad een goed plan. Helaas is de Kuifduiker in Twente net weer vertrokken. Die had hier mooi op kunnen staan.

Sjouke Scholten

Ik kwam net voorbij dit topic en dit leek mij nog wel ff een leuke vermelding hier.
Eerder zag ik een waarneming van een Middelste Bonte Specht van 21-02-2011 bij de uitkijktoren in het Fochteloerveen.
http://waarneming.nl/waarneming/view/52421859

Uiteraard is dit een goede provincie/regio soort.
Maar heeft daarnaast ook nog iemand een idee hoe je aan deze veer kunt zien dat ie van een Mibo is?
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




Harm058

Dank je Vincent! ik heb het even verbetert! :duim:
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Ben Gaxiola

Eeen topic per provincie zou wel prettig zijn en bijvoorkeur niet hier maar in het algemene deel.
Ben Gaxiola

Harm058

Goed plan Ben!

Mischien iets voor de moderators om even naar te kijken?wat allemaal de mogelijkheden zijn....
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Klaas v d Meer

Balk om 15.00 uur .
Tussen Balk en Waterloo 6 zilverreigers was aan het werk,
dus geen foto kunnen maken jammer genoeg.
Groeten van Klaas.

frankmeer

Citaat van: Sjouke Scholten op februari 22, 2011, 10:51:21 AM
Ik kwam net voorbij dit topic en dit leek mij nog wel ff een leuke vermelding hier.
Eerder zag ik een waarneming van een Middelste Bonte Specht van 21-02-2011 bij de uitkijktoren in het Fochteloerveen.
http://waarneming.nl/waarneming/view/52421859

Uiteraard is dit een goede provincie/regio soort.
Maar heeft daarnaast ook nog iemand een idee hoe je aan deze veer kunt zien dat ie van een Mibo is?

Hoe de waarnemer deze veer heeft gedetermineerd moet je aan hem vragen, maar er is wel een artikel voorhande dat ingaat op de determinatie van slagpennen van spechten: 'Identification of central European woodpeckers on basis of flight-feathers'.
Zie http://www.dutchbirding.nl/journal.php?id=216
Frank van der Meer

frankmeer

Ik heb dit topic met mijn vorige opmerking effectief weten dood te leggen, maar we pikken de draad weer op: deze topaantallen zijn in dit topic zeker op zijn plaats lijkt me!
Frank van der Meer

Vincent Hart

Sterker nog, dat zijn indrukwekkende aantallen voor Nederland!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

JohanvantBosch

Citaat van: frankmeer op februari 27, 2011, 11:57:51 AM
Ik heb dit topic met mijn vorige opmerking effectief weten dood te leggen, maar we pikken de draad weer op: deze topaantallen zijn in dit topic zeker op zijn plaats lijkt me!
Indrukwekkend!

Rickschonewille

Citaat van: frankmeer op februari 27, 2011, 11:57:51 AM
Ik heb dit topic met mijn vorige opmerking effectief weten dood te leggen, maar we pikken de draad weer op: deze topaantallen zijn in dit topic zeker op zijn plaats lijkt me!

Gaaf hèh! Ik ga dinsdagavond kijken daar, lijkt me enorm gaaf om er zo veel op 1 plek te zien. De plek is alleen wel lastig te bereiken..

HPM

Citaat van: Rickschonewille op februari 27, 2011, 12:54:03 PM
Citaat van: frankmeer op februari 27, 2011, 11:57:51 AM
Ik heb dit topic met mijn vorige opmerking effectief weten dood te leggen, maar we pikken de draad weer op: deze topaantallen zijn in dit topic zeker op zijn plaats lijkt me!

Gaaf hèh! Ik ga dinsdagavond kijken daar, lijkt me enorm gaaf om er zo veel op 1 plek te zien. De plek is alleen wel lastig te bereiken..

Lopend of met de fiets prima te bereiken.

Herman van der Meer

Rickschonewille

Citaat van: HPM op februari 27, 2011, 12:57:43 PM
Citaat van: Rickschonewille op februari 27, 2011, 12:54:03 PM
Citaat van: frankmeer op februari 27, 2011, 11:57:51 AM
Ik heb dit topic met mijn vorige opmerking effectief weten dood te leggen, maar we pikken de draad weer op: deze topaantallen zijn in dit topic zeker op zijn plaats lijkt me!

Gaaf hèh! Ik ga dinsdagavond kijken daar, lijkt me enorm gaaf om er zo veel op 1 plek te zien. De plek is alleen wel lastig te bereiken..

Lopend of met de fiets prima te bereiken.

Weet ik, maar mijn opa is niet zo'n geweldige wandelaar :P Maar der is ook nog een plekje waar je de auto kwijt kan, en dan kan je vanaf daar gaan lopen, en vanaf daar is het een stuk korter.

Sjoerd


Margreet Kwh

In de Meerwijkplas, in Haarlem, Schalkwijk/Meerwijk, is een kunstmatig eiland gemaakt. Leuk om te bekijken, ook per rolstoel bereikbaar.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Rickschonewille

Citaat van: Sjoerd V. op februari 27, 2011, 14:34:15 PM
Een rolstoel meenemen? :P

En die moet ik dan gaan duwen ? :P Als het moet loopt ie wel hoor, alleen als hij er geen zin in heeft dan doet ie het gewoon niet :P . Net als toen die keer dat ik samen met Robert die Noordse Waterlijster gingen twitchen. Toen is m'n opa in een letterlijk opa-tempo daarheen gefietst, helemaal kapot natuurlijk :P Daarna is ie terug gefietst en is ie in de haven gaan zitten en daar zeker 2-3 uur blijven zitten terwijl Robert en ik in de oost-punt aan het vogelen waren. Maar hij doet wel alles voor me, en heeft alles voor me over. Dus zo erg vind ik het niet ;)

Sjoerd

Middelste Bonte Specht in de buurt van Bunnik! De tweede in een jaar voor Utrecht!

Timo Roeke

De laatste paar dagen al flinke groepen goudplevieren in Twente.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Timo Roeke op maart 04, 2011, 17:18:48 PM
De laatste paar dagen al flinke groepen goudplevieren in Twente.
Ook in Limburg, ook vele Kievitten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Harm058

Een mannetje Tafeleend zwemt al twee dagen in een stadsvijvertje rond bij mijn werk! Nog nooit eerder gezien,dat ze zo dicht een wijk/stad in gaan!

http://waarneming.nl/waarneming/view/52561583
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Harm058

Citaat van: Harm058 op februari 21, 2011, 21:49:48 PM
Dit topic is bedoeld voor al je leuke waarnemingen die je gezien hebt in jou provincie/regio...

Mischien helpt dit topic om mensen uit jou provincie of regio ook te helpen aan hun soortjes en leuke waarnemingen :)

Zo had ik vandaag een leuke slaapplaats van spreeuwen in Leeuwarden ca. 15000 ex.

Spectaculair om te zien!

http://waarneming.nl/waarneming/view/52421178



Het heeft het nieuws ook al bereikt, het worden er steeds meer ....Het blijft prachtig en spectaculair om te zien!
http://www.lc.nl/friesland/regio/article13222143.ece/Spreeuwen-teisteren-Leeuwarder-wijk?tabPane=Comments
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


laurens455

Vandaag is er bontbekplevier gevonden op het eilandje IJsselmonde. Goede soort voor hier!!

ArjanH

Gisteren had ik 600 Goudplevieren bij Netterden (Achterhoek). Voor het diepe binnenland bepaald geen alledaagse aantallen. Spectaculair om te zien.

stefanhageman

Nou ik vind dit wel een leuke regiosoort een Witbuikrotgans! Ik denk dat ik er morgen na school naar toe ga(als het droog is). Een Rode Wouw boven Tiel is trouwens ook nog wel het vermelden waard.
Stefan Hageman


Timo Roeke

Meerdere kwakken in Twente is toch wel heel bijzonder. Laatste waarnemingen komt uit 1992.

Vincent Hart

Nu ken ik de waarnemer(s) niet, maar de omschrijving van de 4 vogels lijkt me blauwe reiger niet uit te sluiten, eigenlijk daar zelfs beter op te passen ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Timo Roeke

Ik weet wat je bedoelt en ik had hetzelfde gezegd als ik de waarnemers niet had gekend. Beide hebben echter ervaring met de vogel (binnen- als buitenland). Als ga er ik vanuit dat ze in het veld de aankomende tijd nog de nodige vragenuurtjes door moeten komen :)

HPM

Citaat van: Ben Gaxiola op februari 22, 2011, 18:58:59 PM
Eeen topic per provincie zou wel prettig zijn en bijvoorkeur niet hier maar in het algemene deel.

Goed idee.
Herman van der Meer