Hoofdmenu

Onbekend

Gestart door Martin20, februari 21, 2011, 09:58:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

Martin20

Hallo mede-formumers,

Helaas zit ik geheel niet in de paddestoelen, waardoor ik jullie hulp nodig heb.
Herkend iemand deze paddestoel?

http://waarneming.nl/waarneming/view/52412480

Alvast bedankt

ratje

Gezien de grootte denk ik aan oude plooivoetstuifzwammen

Martin20

Hartelijk dank voor de (snelle) reactie.  :duim:

grietaf

Als ik ze vergelijk met de bladeren op de grond vind ik ze nou ook weer niet zó groot. Oude Parelstuifzwammen komen volgens mij ook in aanmerking.
Grieta.

ratje

Citaat van: grietaf op februari 21, 2011, 12:29:22 PM
Als ik ze vergelijk met de bladeren op de grond vind ik ze nou ook weer niet zó groot. Oude Parelstuifzwammen komen volgens mij ook in aanmerking.
Grieta.

ik vond de zwam tov bladeren en vooral het beukenblad (denk ik ) juist wel groot.

grietaf

Misscien kan Martin uitsluitsel geven over de grootte van de paddenstoel. Achteraf bedacht ik trouwens ook nog dat de Plooivoetstuifzwam om deze tijd zijn "kop" al heeft verloren en alleen maar bestaat uit een dikke steel.
Grieta.

peterpeperkamp

Tis natuurlijk lastig bij al oudere vondsten , maar ik ga ook een beetje aan de parelvisser denken ..
Groet Peter

han.endt

Het blad bestaat m.i. voornamelijk uit (stukjes) eikenblad. Dit in aanmerking genomen met de grasspriet op de voorgrond en het feit dat de 'hoed' er nog op zit denk ik ook meer aan Parelstuifzwammen.

ratje

Als er zoveel tegen eentje zijn  :'( :'(  moet ik me maar bij de uitleg neerleggen....

xenion

De bovenste foto laat ook nog vaag een netwerk op de hoed zien, een goed kenmerk voor Parelstuifzwam.
Groeten,
Martin