Hoofdmenu

Obesitas?

Gestart door CeesvanDijk, februari 20, 2011, 22:50:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

CeesvanDijk

Of gewoon niet helemaal lekker.
Misschien de laatste maanden iets te veel o mijn voertafel gezeten :rolleye:

BramtK

Heb je één of meer foto's gemaakt en zo ja, ziet de vogel er op andere foto's ook zo uit. Ik denk van niet, de vogel heeft de veren hier waarschijnlijk wat opgezet vanwege de kou. Vogels kunnen wel wat vet opslaan, maar die mogelijk is natuurlijk veel beperkter dan bij niet vliegende dieren. Al dat vet in beweging krijgen is al niet makkelijk, er mee vliegen kost nog veel meer energie.
Groeten,

Bram ter Keurs

CeesvanDijk

Waarschijnlijk heb je gelijk maar ik zal de volgende keer opletten of ik hem nog een keer zie.
Ik vond het wel een grappig plaatje zo met zijn bek vol.

Oenanthe

Citaat van: CeesvanDijk op februari 20, 2011, 23:08:14 PM
Waarschijnlijk heb je gelijk maar ik zal de volgende keer opletten of ik hem nog een keer zie.

Heb je enig idee hoe je deze vogel kunt herkennen?

Er is zoals Bram zegt geen sprake van vetzucht. De vogel zet gewoon de veren op. Voor zover vogels vet aanzetten kan je dat van buiten zelden of nooit zien.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Herman van der Klis

Een vogel , zeker een koolmees heeft het in de regel nooit koud. Bij slapen zetten ze  hun veren wel  bol (isolatie). Maar afhangende vleugels i.c.m. bol zitten bij normaal gedrag , duidt meestal toch op een niet fitte vogel. Echter de ogen zien er wel redelijk kwiek uit , voor zover dat goed op de foto te beoordelen is. Inderdaad , keep an eye on him.

Herman van der Klis
Herman van der Klis