Hoofdmenu

Dagje Delta

Gestart door Stijn E., februari 20, 2011, 10:45:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Maandag a.s. wil ik (dus) met mijn vader een rondje Delta gaan doen. Het plan was dat Jarinka en enkele anderen ook zouden komen (want ik verblijf momenteel al in Rockanje) maar ze hebben helaas geen vervoer... (Daar kan overigens verandering in worden gebracht!  :angel:)

In elk geval, wat zijn leuke gebieden hier in de buurt? Het plan is om naar de Grote Geelpoot te gaan, maar onderweg zijn er volgensmij nog wel wat leuke gebiedjes mee te pakken. Heeft iemand goede tips? En wat is er precies gezien? :P

Verder wil ik 's Avonds graag de Velduilen doen, maar waar zitten die precies?  B)

Ik hoor het wel!
In elk geval alvast heel erg bedankt :)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Stijn,

Wij hebben vorige week een rondje Zeeland gedaan en de volgende gebieden zijn een aanrader:
Veerse Meer - Geoorde Fuut, Kuifduiker
Neeltje Jans - Kuifaalscholver
Haven Colijnsplaat - Sneeuwgors

Verder kan je ook de volgende gebieden bezoeken:
Brouwersdam - IJseend, zee-eenden, Witbuikrotgans, Paarse Strandloper
Prunje e.o.

Voor die Velduilen moet je geluk hebben. Je moet eigenlijk blijven tot ver in de schemer en geduld hebben. Wij hadden ze toevallig de eerste keer dat we daar zochten, maar naast ons stond iemand die ze pas na 6x had! Op deze locatie heb je de meeste kans.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Robert V.T

Flamingo's kun je ook nog doen. Die kun je het beste vanaf hier zien. Ik denk wel dat ze vrij ver zullen zitten, dus misschien is een telescoop noodzakelijk.
Groeten,

Robert van Tiel

Jarinka

Waar kun je het best parkeren bij de Grote Geelpootruiter?
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Langs de Havelaarsweg, ter hoogte van de kreek heb je een klein parkeerplaatsje.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Citaat van: Robertmeer op februari 20, 2011, 16:27:47 PM
Langs de Havelaarsweg, ter hoogte van de kreek heb je een klein parkeerplaatsje.
Mooi zo. Dit is de route tot nu toe. De vetgedrukte plaatsen zijn plaatsen waar we nu gaan stoppen. Zijn er onderweg nog meer plekjes die erg leuk zijn?
Vanaf Rockanje via Stellendam en Ouddorp over Brouwersdam. Dan een stuk rijden naar Neeltje Jans, om vervolgens een stop te maken bij het Veerse Meer. We rijden binnendoor naar de haven van Colijnsplaat, en dan naar de valkreek voor Grote Geelpootruiter. Als we tijd hebben gaan we over de Zeelandbrug door Zierikzee naar de Flamingo's in de buurt van Dreischor. Anders rijden we vanaf de Grote Geelpootruiter meteen door naar Haamstede voor de Velduilen.

Ik ben nu een lijstje aan het maken over waar welke soorten zitten.
Groeten, Jarinka Heijink

Maarten Sluijter

Stijn, je hebt een PM over de Velduilen.
.

Rickschonewille

De Zwarte Rotgans is ook goed te doen, ook een aanradar dus. Overigens was de haven in Colijnsplaat helemaal leeg vandaag & gisteren.

Robertmeer

Trouwens, het leukste is om, in plaats van over de N255, de weggetjes langs de inlagen te nemen. Dit leverde ons een Zwarte Ruiter en twee Witbuikrotganzen op.

Jarinka, zie je email.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

smoely

Vorig jaar toen ik een zeelandtripje deed was de haven ook leeg.
Toen hebben we de gorzen teruggevonden op de strandjes tussen de inlagen.