Welke paddenstoel is dit?

Gestart door adinda, september 20, 2006, 20:24:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

adinda

Paddenstoel zat op de stam van een omgevallen populier.
Met vriendelijke groeten,

Joop

a.houter

#1
Dat lijkt op jonge exemplaren van de Wollige bundelzwam, Pholiota destruens.
Jong zijn ze warrig vlokkig, als ze ouder worden gaan ze op pasgebakken warme broodjes lijken.
;)
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

adinda

#2
Foto 2
Dezelfde exemplaren alleen 6 dagen later.
Met vriendelijke groeten,

Joop

a.houter

#3
...lijken nog steeds op Wollige bundelzwam, nietwaar? :)
Staat ook wel in Keizer beschreven.
;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

adinda

Wordt door mij ook niet tegengesproken André ben alleen weer eens langs gegaan om te kijken hoe ze er nu uitzagen en zo te zien waren de meeste rechtse stronkjes nu ook volgroeid.
Wel leuk om dit te kunnen constateren en dat ze niet zijn vernield.
Met vriendelijke groeten,

Joop

a.houter

Moet je naar terug blijven gaan, ze groeien nog verder uit, en dan is het aardig om te zien hoe ze van uiterlijk veranderen. :duim:  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci