duiven in efteling

Gestart door frankw, september 20, 2006, 16:33:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankw

hoe doen ze dit? net zo als bij vissen kleur inspuiten ofzo?

ik vind t maar slecht...

edit: ivm privacy bewerkt...

boogey55

Volgens mij spuiten of baden. Niet via het voer in ieder geval.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

thijs

Ja, dit hebben ze in Spanje ook gedaan.
Is kunst.
Werkwijze: zie een duif, ren er achteraan (evt met vrienden), vang de duif, schilder de duif, laat de duif los.
Was daar erg populair bij mannen van 20-25.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Pim

Volgens mij overtreden ze hiermee de wet!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

boogey55

CiteerJa, dit hebben ze in Spanje ook gedaan.
Is kunst.
Werkwijze: zie een duif, ren er achteraan (evt met vrienden), vang de duif, schilder de duif, laat de duif los.
Was daar erg populair bij mannen van 20-25.

Thijs
(Oogetuigeverslag:) Ik ben bang dat het hier al helemaal niet om kunst gaat. Dit werd zo,n vijftig jaar geleden al gadaan in de Efteling.
Groet, Pim Frijling
Wolvega


maartenwielstra


Date Lutterop

Hmmmm, gaat slechte smaak samen met slecht taalgebruik? Bij geverfde duiven (en bloemen bij de Aldi!) en mensen die schrijven "ik vindT" gaan mijn nekharen overeind staan.
Misschien kan de foto doorgestuurd worden naar Dierenbescherming?

Groet,

Date

Groet,

Date


Gerrit Kteu

Zeg, we zitten hier niet in een taalforum.

thijs

Er staat niet "ik vindt", maar "ik vind t", een verbastering van "ik vind 't", wat weer een verbastering is van "ik vind het".

*Gaat terug naar onderwerp discussie*

In de Efteling misschien niet als kunst bedoeld, maar in Spanje gebeurd het veel.
Mijn oma heeft er gewoond, en die zei dat er echt zwermen geverfde duiven rondvliegen, en dat het daar echt een soort (heel populair) kunstproject is.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

eline1234

je kan je ook afvragen of de duiven er last van hebben... ik verf mijn haar al jaren maar om nou te zeggen dat ik daar problemen door gekregen heb  ;) haha mijns inziens ligt het er vooral aan of het de duiven hindert. zo niet, wat is dan het probleem? (of ben ik weer erg zwart-wit?)
Eline

Gerrit Kteu

Ik dacht altijd dat die kleur door voedsel werd toegediend. Dat leek me wel mogelijk, Flamingo's hebben hun oranje/roze kleur ook van het caroteen dat in hun natuurlijke voedsel zit. In dierentuinen wordt dit caroteen er extra aan toegevoegd omdat ze anders wit worden. Ik vind het iig wel grappig bij die duiven, zolang het niet schadelijk is voor de vogels.

maartenwielstra


Date Lutterop

Toch doet het allebei pijn aan mijn ogen. Dus in dat opzicht meende ik de link te mogen leggen. En jawel, zoals overal wordt er vrij fel gereageerd wanneer je kritiek uit op de spellingsblindheid van velen. Dat betekent dat men zich de kritiek aantrekt, toch?

Maar goed, terug naar de duiven. Als iemand zijn haar verft moet hij/zij dat zelf weten, hoewel het veelal niet goed voor je haar is. Maar die vogels wordt niets gevraagd. Me dunkt dat je duiven net als andere levende wezens in hun waarde moet laten. Dus geen stierengevechten en ook geen duiven verven.

Groet,

Date  

P.S. Erg leuk grapje, Maarten!

Groet,

Date


Geert-Jan Kroon

#14
CiteerToch doet het allebei pijn aan mijn ogen. Dus in dat opzicht meende ik de link te mogen leggen. En jawel, zoals overal wordt er vrij fel gereageerd wanneer je kritiek uit op de spellingsblindheid van velen. Dat betekent dat men zich de kritiek aantrekt, toch?

Maar goed, terug naar de duiven. Als iemand zijn haar verft moet hij/zij dat zelf weten, hoewel het veelal niet goed voor je haar is. Maar die vogels wordt niets gevraagd. Me dunkt dat je duiven net als andere levende wezens in hun waarde moet laten. Dus geen stierengevechten en ook geen duiven verven.

Groet,

Date 

P.S. Erg leuk grapje, Maarten!
Sorry hoor.. Maar die link tussen stierenvechten en duiven verfen vind ik net een stapje te ver. Een stier komt er vrijwel nooit goed af maar deze duiven hebben blijkbaar nergens last van..
Groet,

Geert-Jan Kroon

Toine

#15
Het zal ook wel een soort verf zijn die niet schadelijk is voor de duiven.

Dit is in ieder geval écht geverfd en niet door middel van bepaalde voeding. Daar krijg je nooit zulke kleuren mee.

Ik heb hier thuis nog een engelstalig vogelboek in de kast staan met foto's van roze geverfde meeuwen. Dat werd voor onderzoek gedaan zodat ze makkelijk waren te herkennen en zo konden zien waar ze heen trokken.

Hierbij een foto:



Met de duiven zal wel ong. hetzelfde principe zijn.

Jaap Denee

Oude koeien uit de sloot trekken?!

Het Wonderlijke WC Web (Efteling) - De schoonste van het Land - Anno 2001

Wel eerst je huiswerk doen voor je met verouderde plaatjes op de proppen komt...  ^_^

Mooi waren ze inderdaad niet.

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Gerrit Kteu

CiteerToch doet het allebei pijn aan mijn ogen. Dus in dat opzicht meende ik de link te mogen leggen. En jawel, zoals overal wordt er vrij fel gereageerd wanneer je kritiek uit op de spellingsblindheid van velen. Dat betekent dat men zich de kritiek aantrekt, toch?
Nee, dat betekent dat men zich er aan stoort. Je geeft geen inhoudelijke kritiek als je iemand aanvalt op zijn of haar spellingswijze.

In nieuwsgroepen en forums zijn vele mensen actief van verschillende leeftijden en verschillende herkomst en je kunt niet van iedereen verwachten dat ze over dezelfde Nederlandse taalvaardigheid beschikken.

Typfouten en vergissingen kun je gewoon laten voor wat ze zijn.

Jan Harteman

CiteerOude koeien uit de sloot trekken?!

Wel eerst je huiswerk doen voor je met verouderde plaatjes op de proppen komt...  ^_^

Mooi waren ze inderdaad niet.
Dat wilde ik nou ook al zeggen; ik kan me herinneren dat toen onze Jan en Jantje was (da's al zo'n 15 jaar geleden) die gekleurde duiven inderdaad in de Efteling rondvlogen. Maar de laatste paar keer dat ik er was (en dat is zo'n 1 tot 2 jaar geleden) waren die duiven er echt niet meer te bekennen.

Toen ik een jaar of 6 was vond ik het trouwens prachtig  :rolleyes: maarja, op die leeftijd kun je ook niet anders verwachten.  

maartenwielstra

Ik denk dat die Zilver nooit meer een leuk meisje tegenkomt, eerder een meeuwenjoch, of zo'n roze Patagonische Kokmeeuw.

Dergelijke spelfouten maak ik niet veel, dus ik ben blij dat iemand me verbetert als het een keertje gebeurt. Alleen de manier waarop vindt ik persoonlijk wat overdreven. Zo komt de les bij mij niet over. Als iemand ervoor kiest les te geven moet die persoon in mijn opinie weten welke methode aansluit bij de leerling. Natuurlijk is dit erg moeilijk op een forum omdat de nonverbale, mogelijk humoristische toon, verloren gaat. Dit is overigens opbouwende feedback. Geen neerbuigende kritiek.

respect voor elk,

Maarten

Date Lutterop

@Maarten - Klopt, ik zie dat het niet overkomt. Aan welke lesmethode geef je de voorkeur?? 't Is inderdaad bij tijd en wijle een lastig medium, maar we moeten het er mee doen.

@Jaap Denee - vreemd, op dezelfde website lees ik dat sinds 2005 de duiven weer geverfd worden.........

Ja, en natuurlijk gaat elke vergelijking mank als je gaat zoeken naar de verschillen. En natuurlijk waren er ook wel betere vergelijkingen mogelijk geweest. Maar de vergelijking was gemaakt in het kader van het in hun waarde laten van dieren in het algemeen. En voor mij is daarvan bij zowel stierengevechten als het voor de fun verven van vogels geen sprake.

Groet,

Date

Groet,

Date


DaanKuiper

Citeer@Maarten - Klopt, ik zie dat het niet overkomt. Aan welke lesmethode geef je de voorkeur??

Ik vindt dat we hier niet sitten om elkaar les te gefen, behalfe als er om gevraagt word. B.v om vogel determinatie of so. Het gaat tog vooral om de bootsgap. En ivm de beperktheit van dit medium::;)

To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

frankw

CiteerOude koeien uit de sloot trekken?!

Het Wonderlijke WC Web (Efteling) - De schoonste van het Land - Anno 2001

Wel eerst je huiswerk doen voor je met verouderde plaatjes op de proppen komt...  ^_^

Mooi waren ze inderdaad niet.
jammer deze foto is 1 week oud...

tekenaar

Volgens mij gaat dit meer over ethiek dan over vogelwaarnemingen. de soort (tamme duif) is immers wel duidelijk. Ik verplaats het onderwerp.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

sanderp

Ik kwam hier toevallig via google terecht. Misschien een leuke toevoeging op deze discussie is hetgene dat ik op http://www.sferenvandeefteling.net/dieren.htm las:

Citeer
Sinds seizoen 2005 zijn de gekleurde duiven er echter weer. De vogels gaan ditmaal zelf in een dierenvriendelijk verfbad. Tevens zou de nieuwe felle kleur de buizerds uit Kaatsheuvel op een afstand houden.

Zo zie je maar, dit soort kunstgrepen hebben dus niet per definitie alleen maar nadelige gevolgen voor het welzijn van de dieren :)  

Johannes Veenstra

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik las het en wilkde even iets toevoegen. Ik ken dit fenomeen, duivenliefhebbers zijn er in sommige gebieden noodgedwongen op overgestapt, nadat hun halve hok was leeggegeten door roofvogels. De kleuren schijnen roofvogels af te schrikken, vandaar de felle kleuren. Mooi en natuurlijk vind ik het niet maar iets voorstellen kan ik het wel. Je houdt natuurlijk geen dieren om als aas te dienen, en je wilt ze dan ook gezond en wel weer terug hebben.