Hoofdmenu

sentimenteel

Gestart door bruggeman, februari 18, 2011, 09:57:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

Gisteren ontmoette ik de boswachter van een terrein waar ik graag inventariseer. Ik ben er niet welkom met verzameldoos. Jammer, maar ook echt erg jammer dat hij mijn vreugde over mijn enige in het veld herkenbare zeldzame soort, de blauwe korstzwam niet wilde delen, terwijl ik helemaal borrelde van enthousiasme over deze vondst, de vijfde die ik hier in de regio deed

groet,
Ida

Melchior van Tweel

Hallo Ida,
Jammer dat die boswachter zo reageert. Als je er vaker komt zou je kunnen overwegen om via de officiele weg een vergunning aan te vragen om buiten de paden te komen (en paddenstoelen te verzamelen voor wetenschappelijk onderzoek). Daar zijn in ieder geval de ecologen van de terreinbeheerders altijd wel blij mee. Wel vragen ze vaak aan het einde van het seizoen een verslagje, maar een uitdraai van je waarnemingen uit waarneming.nl is eigenlijk ook altijd al genoeg.
Groet, Melchior
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

bruggeman

Hoi Melchior. Ik heb diverse officiele toestemmingen en met die beheerders een buitengewoon prettige samenwerking, maar soms lukt het niet. En toegegeven in dit geval had ik het geprobeerd (het is particulier). Wie weet als het allemaal bezonken is dat ik het alsnog probeer. We zijn goed uit elkaar gegaan, maar voor het grootste deel niet op dezelfde golflengte. Het rare was dat ik me achteraf realiseerde dat het niet kunnen delen van een leuke vondst met een andere natuurliefhebber met echt verdriet deed
groet,
Ida

Margreet Kwh

Hallo Ida,

ook natuurliefhebbers heb je in soorten. Maar het is natuurlijk niet leuk om je enthousiasme niet te kunnen delen, waar je het wel verwacht.
Gelukkig is er nog waarneming.nl ;)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

bruggeman

Dank Margreet voor je fijne reactie
groet,
Ida

ratje

Hoi Ida, mij overkwam onlangs bijna hetzelfde. In het Leusveld waar ik al jaren loop en ook mijn Ivn-plekje heb gehad was blijkbaar een nieuwe boswachter ( te zien aan zijn nieuwe uniform van Natuurmonumenten). Ook hij was niet geinteresseerd in de paddestoelen die ik wilde onderzoeken. De lijst kwam erbij om te kijken of ik er op stond, niet dus. Hij heeft mijn lol echter niet kunnen verpesten en toen deze beste man met zijn hond verderop was, heb ik mooi de strookzwam gefotografeerd die op een stam zat.

Gert Kremer

ach niet elke boswachter zit zo in elkaar toch? de mijne bracht zelfs mijn stuk hout, (waar ik belangstelling bij had om het te bewerken) naar de bosrand en legde het achter de auto zodat ik het zo kon inladen en dat ik met mijn speurtocht verder kon.
Dus ik geef mijn Boswachter een Warme Douche.   :angel:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

Citaat van: Gert Kremer op februari 18, 2011, 20:54:53 PM
ach niet elke boswachter zit zo in elkaar toch? de mijne bracht zelfs mijn stuk hout, (waar ik belangstelling bij had om het te bewerken) naar de bosrand en legde het achter de auto zodat ik het zo kon inladen en dat ik met mijn speurtocht verder kon.
Dus ik geef mijn Boswachter een Warme Douche.   :angel:

ik ben het wel met je eens Gert, er zijn ook gezellige boswachters die vaak een praatje maken, maar de slechterikken  ;D  mogen ook wel eens genoemd worden

Gert Kremer

niet in mijn Bos...?  :P   :D
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

lucknijnsberg

Ho Ho Ho, :o
Jongens ,meisjes,
Nu ff stoppen met deze flauwe kul. >:D
Er bestaan alleen leuke gezellige geinterreseerde boswachters.
En ik, ben een van hen.
Groetjes Luc de Boswachter :police:

Ida Mooie waarneming :duim: