Europese dwaalgasten in Amerika

Gestart door smoely, februari 17, 2011, 19:38:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

smoely

Hier in de lage landen zijn am. wintertaling, am. smient en gestreepte strandloper de meest voorkomende Amerikaanse dwaalgasten.
Maar wat zijn de meest voorkomende Europese dwaalgasten in Amerika?

Alvast bedankt!

frankw

Puur interesse hoor, maar waar haal jij vandaan dat bovenstaande soorten de meest voorkomende dwaalgasten uit die regio zijn?

smoely

Ik dacht dat gewoon en via waarneming.nl zijn dit toch de meest voorkomende dwaalgasten in Europa.

Lonnie Bregman

IJsduiker is geloof ik ook een overwegend Amerikaanse soort.
Groeten, Lonnie Bregman

Robertmeer

Citaat van: lonnie20 op februari 17, 2011, 20:08:06 PM
IJsduiker is geloof ik ook een overwegend Amerikaanse soort.
IJsgorzen broeden ook in Scandinavië en volgens mij trekken deze normaal gesproken door.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jan vH

Maar het ging natuurlijk om Europese dwaalgasten in Amerika. Op deze pagina staan in ieder geval foto's van Smient en Kuifeend in Amerika.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

j.steenbergen

Kievit en Kleine Rietgans zie je ook wel 's langskomen op Surfbirds.
Jeroen Steenbergen

GijsB

Ik ben ook al vink, kokmeeuw, koperwiek, waterhoen, kramsvogel, kleine mantelmeeuw, roodhalsfuut, stormmeeuw, paarse strandloper, dwergmeeuw, grauwe gans, tapuit, bonte strandloper, brandgans, kemphaan, bosruiter, krombekstrandloper, goudvink, grote stern, kleine strandloper, bontbekplevier, wulp tegen gekomen op surfbirds

Gijs

stefanhageman

En Europese Torenvalk, Europese Kraanvogel, Kauw, Koekoek, Rietgans(Taiga/Toendra), Nonnetje, Zomertaling, Appelvink, Goudplevier, Morinelplevier en vast nog wel meer.
Stefan Hageman


Calidris Alba

Citaat van: smoely op februari 17, 2011, 19:38:11 PM
Hier in de lage landen zijn am. wintertaling, am. smient en gestreepte strandloper de meest voorkomende Amerikaanse dwaalgasten.
Maar wat zijn de meest voorkomende Europese dwaalgasten in Amerika?

Alvast bedankt!


Het grootste deel van Gestreepte Strandlopers in Europa komt waarschijnlijk uit Siberië.
Daniël
Woonachtig in Colombia

Timo Roeke

Laatst was er ook nog een vink gezien in the States. Maar wat is je definitie van Amerika?

Jos Welbedacht

CiteerIJsduiker is geloof ik ook een overwegend Amerikaanse soort.
CiteerIJsgorzen broeden ook in Scandinavië en volgens mij trekken deze normaal gesproken door.
IJsduiker en IJsgors broeden zowel in Europa als in Noord-Amerika, evenals Roodhalsfuut en Kleine Mantelmeeuw (West-Groenland). Die laatste is een redelijk algemene wintergast in Newfoundland e.o.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

GijsB

redelijk algmeen? Hij stond tussen de mega's  :-\
Gijs

ArjenDrost †

Citaat van: dralion13 op februari 18, 2011, 21:26:39 PM
redelijk algmeen? Hij stond tussen de mega's  :-\
Hangt misschien ook wel af waar in Amerika he? Ik kan genoeg algemene Noord/Zuid Europese soorten bedenken die mega zijn in ons land...


Groeten, Arjen

Robertmeer

En zelfs soorten die in onze buurlanden broeden (of broedden?) en die niet zijn vastgesteld(Hazelhoen in België) of enorm zeldzaam zijn (Cirl- en Grijze Gors).
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

nicky hulsbosch

Zag een keer een zanglijsterstaan. Was ook een mega.
Groeten Nicky Hulsbosch

http://waarneming.nl/user/view/1739

JohanvantBosch

ik weet niet hoe het zit, maar ik kan me voprstellen dat een deel van de europese dwaalgasten in noord-amerika ook uit siberie komt.

misschien wel grappig... noordse boszanger, bij ons een dwaalgast, broedt ook in alaska...