Dode sperwer

Gestart door Baco, februari 17, 2011, 00:35:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Baco

Wie zou de dader kunnen zijn?
Groetjes

Els Zwart

Ted van der Knaap

Misschien een Slechtvalk... ...die slaan volgens mij weleens Torenvalken en Sperwers en laten 'n prooi achter die op de beide vleugels na helemaal afgekloven zijn. (correct me if i'm wrong!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Baco

Citaat van: Ted van der Knaap op februari 17, 2011, 00:41:51 AM
Misschien een Slechtvalk... ...die slaan volgens mij weleens Torenvalken en Sperwers en laten 'n prooi achter die op de beide vleugels na helemaal afgekloven zijn. (correct me if i'm wrong!)

Ik heb daar wel een paar maanden geleden een slechtvalk gezien, ik weet ook dat er haviken zitten.
Groetjes

Els Zwart

Denro

Dat klopt helemaal Ted, alleen deze is, bij lange na, niet helemaal afgekloven!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Ted van der Knaap

Citaat van: Denro op februari 17, 2011, 00:47:42 AM
Dat klopt helemaal Ted, alleen deze is, bij lange na, niet helemaal afgekloven!

Dat kwam omdat ie tijdens het eten gestoord werd door Baco en daarom opvloog  ;)

ps  @ Baco het is op dit Forum gebruikelijk dat je ondertekend met je eigen naam
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Baco

Citaat van: Denro op februari 17, 2011, 00:47:42 AM
Dat klopt helemaal Ted, alleen deze is, bij lange na, niet helemaal afgekloven!

Ik hoorde het van mensen die op het weiland waar de sperwer lag aanwezig waren en ben gaan kijken, dus waarschijnlijk is de dader gestoord bij het eten.
Groetjes

Els Zwart

Baco

Citaat van: Ted van der Knaap op februari 17, 2011, 00:51:06 AM
Citaat van: Denro op februari 17, 2011, 00:47:42 AM
Dat klopt helemaal Ted, alleen deze is, bij lange na, niet helemaal afgekloven!

Dat kwam omdat ie tijdens het eten gestoord werd door Baco en daarom opvloog  ;)

ps  @ Baco het is op dit Forum gebruikelijk dat je ondertekend met je eigen naam

Zie mij post hieronder en ga even mijn eigen naam in mn berichten zetten.  :duim:
Groetjes

Els Zwart

BramtK

Havik en Slechtvalk zijn beide inderdaad in staat een Sperwer te slaan. De foto is niet geheel duidelijk, maar een groot deel van de vogel lijkt me te zijn opgegeten.
Groeten,

Bram ter Keurs

ahjoon

Vogel is mogelijk gewoon een natuurlijke dood gestorven en tsja,...wordt dan opgepeuzeld door wie er maar langsvliegt/kruipt/komt...
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

Vincent Hart

Citaat van: Baco op februari 17, 2011, 00:56:25 AM
Citaat van: Ted van der Knaap op februari 17, 2011, 00:51:06 AM
Citaat van: Denro op februari 17, 2011, 00:47:42 AM
Dat klopt helemaal Ted, alleen deze is, bij lange na, niet helemaal afgekloven!

Dat kwam omdat ie tijdens het eten gestoord werd door Baco en daarom opvloog  ;)

ps  @ Baco het is op dit Forum gebruikelijk dat je ondertekend met je eigen naam
Zie mij post hieronder en ga even mijn eigen naam in mn berichten zetten.  :duim:
En ...?  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Baco

Groetjes

Els Zwart

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

keesschreven

Citaat van: ahjoon op februari 17, 2011, 17:16:29 PM
Vogel is mogelijk gewoon een natuurlijke dood gestorven en tsja,...wordt dan opgepeuzeld door wie er maar langsvliegt/kruipt/komt...

Ik denk niet dat dat bij deze het geval is: het ziet er allemaal erg vers uit, en armpennen en binnenste handpennen zijn geplukt. Plukken van deze veren is niet nodig als de sperwer al dood was (of stervende?), dan alleen de borst-/buikveertjes.
Ik denk predatie en dan past dit beeld goed op slechtvalk en niet goed op havik. Haviken kunnen het niet laten om alle grote veren te verwijderen alvorens te eten (en hier is al heel wat gegeten). Het laten zitten van de handvleugel is wel karakteristiek voor slechtvalk. Zie ook: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=95853.0.html.

Lagen de geplukte veren nog in de buurt?
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Baco

Bedankt voor de reacties, heel leerzaam ook

Nee er lagen geen veertjes in de buurt, maar misschien hebben ze de vogel verplaatst omdat ze met hun honden op het weiland aan het speuren waren. Nu lag hij aan de kant van het weiland.
Groetjes

Els Zwart