Hoofdmenu

welke boleet

Gestart door ratje, september 20, 2006, 12:49:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

de steel van deze boleet viel me op???

ratje

nog een paar "gedrochten"  

ratje

en deze

ratje

en deze platte.......

knabenkraut

#4
Dag Hannie,

Ik denk dat foto 1 een Gewoon eekhoorntjesbrood (Boletus edulis) is.
Bij 2,3 en 4 geen idee.
groetjes,
Dini

ratje

CiteerDag Hannie,

Ik denk dat foto 1 een Gewoon eekhoorntjesbrood (Boletus edulis) is.
Bij 2,3 en 4 geen idee.
ik vond de steel zo grappig, bedankt

JW_2all

Citeer
CiteerDag Hannie,

Ik denk dat foto 1 een Gewoon eekhoorntjesbrood (Boletus edulis) is.
Bij 2,3 en 4 geen idee.
Ik had er toch graag de kleur van de buisjes bij op gekregen, met zo'n steel.
Op de steel alleen zou ik niet graag een boleet benoemen.
Bij de tweede foto vraag ik me af of je aan grijzebuisjeszwam hebt gedacht
Groet,
Jan

a.houter

De buisjes zijn in de vraatplek nog net te zien; geel en niet verkleurd; en met zo'n duidelijk netwerk bovenaan de steel kun je dan eigenlijk niet anders meer dan het Eekhoorntjesbrood noemen.

Foto 2 is de bovenkant waar we tegenaan kijken? Misschien een jonge tonderzwam dan, wat hetzelfde geldt voor foto 3.

Op foto 4 zijn de paddestoeltjes al flink verdroogd hoor Hannie, het steeltje doet mij wat aan Collybia denken, misschien oude exemplaren van het Eikenbladzwammetje?
;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

ratje

foto 2 en 3 zijn inderdaad van de bovenkant, de onderkant lukt niet echt. Te dicht op de grond. Bedankt voor de moeite.