Hoofdmenu

Voorjaar 2011

Gestart door Jan vH, februari 15, 2011, 18:45:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

henkjanvdkolk

Citaat van: Joachim Vreeman op april 05, 2011, 10:57:13 AM
Nog voorspellingen voor aankomende dagen/ weekend?

Alles kan..  ;)
Weerssituatie is niet zo heel veel belovend maar tijd van het jaar is goed en levert al snel iets leuks op.
Mischien wel veel zangertjes (graspiepers, kneu etc) omdat het een zacht noordenwindje wordt.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Steven Wytema

Het valt me overigens vaker op dat voorspellingen vanaf c 5-6 dagen van tevoren (en dan iig de weersomslagen waar wij vaak op hopen) vaak slecht voorspeld zijn.
Voor volgende week wordt er op diverse websites weer een weersomslag (zuidenwind) voorspeld voor di-wo.
Het zal me niks verbazen als dat (alweer) onjuist blijft.
Misschien is dat ook de reden dat bambas zich beperkt tot 2 dagen vooruit kijken.


Overigens kan met dit best lekkere weer en "het voorjaar in de bol" van die vogels het nog altijd leuk zijn.
Gewoon eropuit dus :)
Steven Wytema


Yeronimo

Citaat van: Steven Wytema op april 07, 2011, 09:51:51 AM
Het valt me overigens vaker op dat voorspellingen vanaf c 5-6 dagen van tevoren (en dan iig de weersomslagen waar wij vaak op hopen) vaak slecht voorspeld zijn.
Voor volgende week wordt er op diverse websites weer een weersomslag (zuidenwind) voorspeld voor di-wo.
Het zal me niks verbazen als dat (alweer) onjuist blijft.
Misschien is dat ook de reden dat bambas zich beperkt tot 2 dagen vooruit kijken.


Overigens kan met dit best lekkere weer en "het voorjaar in de bol" van die vogels het nog altijd leuk zijn.
Gewoon eropuit dus :)

Nou ja erop uit trekken om te gaan trektellen met deze wind is niet echt heel veelbelovend. Mijn telling van vanmorgen was waardeloos ondanks de tijd van het jaar. Wel een record, het laagste uurtotaal.

Op verschillende sites staat dat aankomende zondag een oostenwind 's morgens vroeg even is. Ik vraag mij alleen af in hoeverre dit ook gaat kloppen want als dit zou gebeuren dan is het enkel een draaiing van de wind vanuit het zuiden. Niets blijft veranderlijker dan het weer en dat blijkt ook maar weer uit de voorspellingen.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Predator

Ik heb me vandaag toch wel weer vermaakt op de telpost.
Misschien moet je hier maar weer gaan tellen Jeroen :P
Groet, Maarten

Yeronimo

#34
Citaat van: Predator op april 07, 2011, 12:23:13 PM
Ik heb me vandaag toch wel weer vermaakt op de telpost.
Misschien moet je hier maar weer gaan tellen Jeroen :P

Jullie hadden gewoon geluk zie ik. Mooie telling hoor!

Meetellen? Vooruit, over twee weken maar weer. Eerst maar lekker naar de vogelaarsdag voor jongeren bij SOVON en dit weekeind even weer langs de Korhoenen en trektellen als het weer een beetje beter wordt voor de trek.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

georgetanis

Voor de (meest) zuidelijke telposten kan het wel interessant zijn want in Belgie is het zaterdag wel oostenwind.
Vriendelijke groet,

George Tanis
Ouddorp

Joachim Vreeman

IJmeerdijk had vandaag ook een leuk trektelbeessie...

Gideon Vreeman

...altijd leuk

Citaat van: Joachim Vreeman op april 07, 2011, 17:20:51 PM
IJmeerdijk had vandaag ook een leuk trektelbeessie...
Gideon Vreeman

henkjanvdkolk

Citaat van: Predator op april 07, 2011, 12:23:13 PM
Ik heb me vandaag toch wel weer vermaakt op de telpost.
Misschien moet je hier maar weer gaan tellen Jeroen :P

Over welke telpost praten we hier?  ;)
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Jan vH

Citaat van: henkjanvdkolk op april 07, 2011, 21:06:01 PM
Citaat van: Predator op april 07, 2011, 12:23:13 PM
Ik heb me vandaag toch wel weer vermaakt op de telpost.
Misschien moet je hier maar weer gaan tellen Jeroen :P

Over welke telpost praten we hier?  ;)

Ik denk deze?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Lonnie Bregman

Groeten, Lonnie Bregman

Yeronimo

Citaat van: Jan vH op april 07, 2011, 21:25:35 PM
Citaat van: henkjanvdkolk op april 07, 2011, 21:06:01 PM
Citaat van: Predator op april 07, 2011, 12:23:13 PM
Ik heb me vandaag toch wel weer vermaakt op de telpost.
Misschien moet je hier maar weer gaan tellen Jeroen :P

Over welke telpost praten we hier?  ;)

Ik denk deze?

Klopt ;)!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Joachim Vreeman

Als je de vogelradar moet geloven, wordt het dit weekend niet veel. Heeft iemand misschien wat opbeurender voorspellingen?

Adri Clements

Als er wat vliegt vliegt het met een noordenwind lager dan met bijv. w-zw-z. Opbeurend genoeg? ;D

Check deze link voor die steppekiek: http://www.ketelbrug.nl/Dagboek%202011/frame_dagboek_2011.htm
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

TjeerdBurger

Lijkt een mooi weekend aan te komen! Voorspellingen zijn nu al 2 dagen gunstig op windguru voor Oostenwind aan het eind van de week. Er trekt een mooi hogedrukgebied over ons heen de komende dagen en lijkt in het weekend boven Denemarken te gaan liggen, wat ZO-wind betekent voor ons!

http://www.zeilen.nl/meteo/bracknel.htm

Steven Wytema

ziet er inderdaad goed uit!
Alleen de knmi is nog wat voorzichtig maar alle andere modellen geven idd dat hogedrukgebied aan.
(bij sommigen komt het hogedrukgebied pas in de loop van zondag aan)
Steven Wytema


jonas D

http://waarneming.nl/soort/view/349 De eerste wespendieven komen al toe : iedereen op post ;)
Groeten,
Jonas

Joachim Vreeman

Heeft iemand nog tips voor mij wat betreft aankomend weekend en de dagen erna? Qua werk ben ik vrij flexibel, maar ik kan niet elke dag op de trektelpost staan. Nu lijken er een paar mooie dagen aan te komen met oostenwind en ik zal moeten kiezen wanneer ik op de telpost (nijkerkerbrug) ga staan. Heeft iemand nog ideeen voor een goede planning?

frankw

Citaat van: jonas D op april 12, 2011, 10:37:02 AM
http://waarneming.nl/soort/view/349 De eerste wespendieven komen al toe : iedereen op post ;)

Eerst zien dan geloven. :police: 8)

HPM

Citaat van: Joachim Vreeman op april 13, 2011, 07:51:20 AM
Heeft iemand nog tips voor mij wat betreft aankomend weekend en de dagen erna? Qua werk ben ik vrij flexibel, maar ik kan niet elke dag op de trektelpost staan. Nu lijken er een paar mooie dagen aan te komen met oostenwind en ik zal moeten kiezen wanneer ik op de telpost (nijkerkerbrug) ga staan. Heeft iemand nog ideeen voor een goede planning?

Als je niet gaat leer je nooit wanneer de omstandigheden gunstig zijn en wanneer niet. Zoals een trekteller betaamt gewoon gaan als je kan en het weer niet bar slecht is, al is het maar voor een uur. Als je niet gaat zie je zeker niets.

Herman van der Meer

GertJ

Citaat van: TjeerdBurger op april 11, 2011, 22:13:40 PM
Lijkt een mooi weekend aan te komen! Voorspellingen zijn nu al 2 dagen gunstig op windguru voor Oostenwind aan het eind van de week. Er trekt een mooi hogedrukgebied over ons heen de komende dagen en lijkt in het weekend boven Denemarken te gaan liggen, wat ZO-wind betekent voor ons!

http://www.zeilen.nl/meteo/bracknel.htm

De voorspellingen voor zaterdag waren nog wat instabiel maar nu op windfinder lijkt het wel aardig.
Maar voor ZO-wind heb je in elk geval WIND nodig, 0-1 knoop mag nog wel wat harder van mij...
Groet Gert Jager

TjeerdBurger

ja het valt allemaal een beetje tegen, het HDG blijft boven ons liggen wat leidt tot geen/weinig wind uit allerlei richtingen. Voordat het HDG is weggetrokken en we Oostenwind zouden kunnen krijgen lijkt een ander HDG boven Engeland alweer roet in het eten te gaan gooien.. maar even afwachten hoe het gaat lopen!

Predator

Na het weekend lijkt het er nu op dat we een wat langer aanhoudende oostelijke stroming krijgen.
Dat moet toch wat leuks opleveren.
Groet, Maarten

henkjanvdkolk

Voor maandag ziet het er op windfinder inderdaad erg goed uit. Afwachten maar.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

jonas D

Nog steeds oostenwind toch?
Groeten,
Jonas

henkjanvdkolk

Citaat van: jonas D op april 16, 2011, 21:30:09 PM
Nog steeds oostenwind toch?

Ja, bekijk bijvoorbeeld eens het kaartje van Europa voor maandag 11:00 uur. Een mooie 'stroming' naar Nederland, en tenminste een beetje wind (kracht 3-4)
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk


TjeerdBurger

Ongekend wat een voorspellingen! Zaten we vorig jaar te hopen op 1 dagje met een beetje ZO-wind, nu hebben we al een paar mooie dagen gehad en de voorspellingen blijven errugh goed! Ben zeer benieuwd naar wat de komende dagen gaat opleveren. Spannend!

henkjanvdkolk

Citaat van: TjeerdBurger op april 19, 2011, 19:02:44 PM
Ongekend wat een voorspellingen! Zaten we vorig jaar te hopen op 1 dagje met een beetje ZO-wind, nu hebben we al een paar mooie dagen gehad en de voorspellingen blijven errugh goed! Ben zeer benieuwd naar wat de komende dagen gaat opleveren. Spannend!

Vandaag was inderdaad een goede dag, met Zwooi (een gave adult!) en Zwarte Wouw in de BlaKa. Hopelijk morgen weer veel moois.

Als de oostenwind (ook in zuid-europa) aanhoud mogelijk weer influxen van Witvleugel/Witwangstern en Roodpootvalk!?
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Patrick1977

Beste mensen,

even een vraagje. Ik ben heel erg aan het twijfelen ..... Morgen Breskens of niet?.....
Afweging is wel beangrijk natuurlijk voor 3 uur rijden.

Windfinder zegt 8 knopen zuidoost.... is dat genoeg??? Of is het te weinig???
Weet iemand iets ervan wat vandaag de stand van zaken is op Breskens?

Hoor t graag!

Groet,

Patrick Lemmens
Gr. Patrick Lemmens