Hoofdmenu

Voorjaar 2011

Gestart door Jan vH, februari 15, 2011, 18:45:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan vH

Omdat het topic nog niet was aangemaakt en er toch al best wat te merken is van de voorjaarstrek heb ik maar even een nieuw topic aangemaakt.

Vandaag in ieder geval al redelijk wat Scholeksters over telpost De Horde:
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=10&land=1&site=0&datum=20110215&taal=1
Jan van Harten
Validator Plantengallen

henkjanvdkolk

Let op Kraanvogels, voorlopig nog oostenwind dus wie weet kunnen we er weer aardig wat zien.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

GertJ

Citaat van: henkjanvdkolk op februari 16, 2011, 17:44:48 PM
Let op Kraanvogels, voorlopig nog oostenwind dus wie weet kunnen we er weer aardig wat zien.
Mijn niet-vogelende collega had afgelopen zondag een groepje over Bennekom, dus Henkjan, als je kraanvogels wilt zien kun je beter thuisblijven...

Groet Gert Jager

henkjanvdkolk

Citaat van: GertJ op maart 02, 2011, 11:16:17 AM
Citaat van: henkjanvdkolk op februari 16, 2011, 17:44:48 PM
Let op Kraanvogels, voorlopig nog oostenwind dus wie weet kunnen we er weer aardig wat zien.
Mijn niet-vogelende collega had afgelopen zondag een groepje over Bennekom, dus Henkjan, als je kraanvogels wilt zien kun je beter thuisblijven...

Vertel zulk soort dingen nou niet Gert ;), beter dat ik het niet weet dan dat ik weer baal van een gemiste kans. Die Pestvogels waren al erg genoeg van de week. 3 straten verderop maar zag de waarneming pas toen het al donker was. En gisteren en vandaag geen spoortje meer te bekennen.. Ik zie helaas ook niet alles wat in Bennekom zit of over Bennekom vliegt ;).
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Adri Clements

Zeker voor in deze tijd van het jaar weer interessant: http://www.migraction.net/index.php?m_id=1
Vandaag over Flavignac ongeveer 5500 Kraanvogels overtrekkend. Met die oostenwind in het vooruitzicht zou het begin volgende week zomaar interessant kunnen worden.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Tukkerbird

Citaat van: Adri Clements op maart 05, 2011, 22:38:20 PM
Zeker voor in deze tijd van het jaar weer interessant: http://www.migraction.net/index.php?m_id=1
Vandaag over Flavignac ongeveer 5500 Kraanvogels overtrekkend. Met die oostenwind in het vooruitzicht zou het begin volgende week zomaar interessant kunnen worden.

Dat was het ook, we hadden er vandaag 2442 op de telpost in Losser.

leonwillems@home.nl

Wat een schitterende kraanvogeltrek over Limburg dit voorjaar.... Duizenden exemplaren geteld door vogelaars in heel de provincie. Zelf ook enkele groepen gespot, onder meer bij het Melickerven. Even dacht ik nog, die gaan hier landen. Maar nee, ze trokken toch verder oostwaarts na tientallen malen over het ven heen gecirkeld te hebben. En dan dat getrompetter, net in carnavalstijd. De mooiste zaate hermeniekes van Limburg!!!  ;)
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Jan vH

De eerste Boerenzwaluwen zijn ook weer binnen! Zie http://waarneming.nl/soort/view/65.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Gideon Vreeman

--> morgen maar weer eens beginnen met trektellen! ;D
Gideon Vreeman

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Certhia

Net mn eerste boertje ! en meteen een nieuwe huissoort. :)


Groet


Marc

Adri Clements

Tjonge. Gisteren bijna 90.000 vinken over Col d'escrinet (ZO Frankrijk).
Gisteren ook elders in Frankrijk heel behoorlijke trek (vink/houtduif/...)
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

GertJ

Wie durft er wat te voorspellen: vorig jaar rond deze tijd zuidelijke stroming ---> Griel, Kuifkoekoek,
De verwachte windrichting aanstaande zaterdag...

Qua trektellen zal het allemaal wel loeihoog zitten helaas.
Groet Gert Jager

Theovanv

Al een paar dagen wind uit zuiden, zaterdag ZO 3-4 en erg warm weer, dus dat moet wel wat op gaan leveren, ik sta iig op de Veluwe ;)
Theo van Veenendaal

GertJ

Citaat van: Theovanv op maart 31, 2011, 13:17:32 PM
Al een paar dagen wind uit zuiden, zaterdag ZO 3-4 en erg warm weer, dus dat moet wel wat op gaan leveren, ik sta iig op de Veluwe ;)

Waar haal jij de oost-component vandaan??? Als dat klopt krijg ik Breskens-koorts!
Groet Gert Jager

georgetanis

Citaat van: GertJ op maart 31, 2011, 14:13:03 PM
Citaat van: Theovanv op maart 31, 2011, 13:17:32 PM
Al een paar dagen wind uit zuiden, zaterdag ZO 3-4 en erg warm weer, dus dat moet wel wat op gaan leveren, ik sta iig op de Veluwe ;)

Waar haal jij de oost-component vandaan??? Als dat klopt krijg ik Breskens-koorts!

In de ochtend ongeveer 2 uurtjes ZZO meer krijg ik er ook niet uit.
Vriendelijke groet,

George Tanis
Ouddorp

Theovanv

Citaat van: GertJ op maart 31, 2011, 14:13:03 PM
Citaat van: Theovanv op maart 31, 2011, 13:17:32 PM
Al een paar dagen wind uit zuiden, zaterdag ZO 3-4 en erg warm weer, dus dat moet wel wat op gaan leveren, ik sta iig op de Veluwe ;)

Waar haal jij de oost-component vandaan??? Als dat klopt krijg ik Breskens-koorts!
www.weer.nl, ZO tot ZZO, maar dat hangt wel af van welke plek in Nederland, ik heb het dan over onze trektelpost iets ten westen van Apeldoorn, geldt niet voor Breskens.
Theo van Veenendaal

Maarten Sluijter

Citaat van: Theovanv op maart 31, 2011, 14:33:20 PM
Citaat van: GertJ op maart 31, 2011, 14:13:03 PM
Citaat van: Theovanv op maart 31, 2011, 13:17:32 PM
Al een paar dagen wind uit zuiden, zaterdag ZO 3-4 en erg warm weer, dus dat moet wel wat op gaan leveren, ik sta iig op de Veluwe ;)

Waar haal jij de oost-component vandaan??? Als dat klopt krijg ik Breskens-koorts!
www.weer.nl, ZO tot ZZO, maar dat hangt wel af van welke plek in Nederland, ik heb het dan over onze trektelpost iets ten westen van Apeldoorn, geldt niet voor Breskens.

weer.nl is ook niet dé site voor een betrouwbare windvoorspelling, gebruik daarvoor windfinder en windguru.
.

Theovanv

Citaat van: Maarten Sluijter op maart 31, 2011, 14:34:25 PM
Citaat van: Theovanv op maart 31, 2011, 14:33:20 PM
Citaat van: GertJ op maart 31, 2011, 14:13:03 PM
Citaat van: Theovanv op maart 31, 2011, 13:17:32 PM
Al een paar dagen wind uit zuiden, zaterdag ZO 3-4 en erg warm weer, dus dat moet wel wat op gaan leveren, ik sta iig op de Veluwe ;)

Waar haal jij de oost-component vandaan??? Als dat klopt krijg ik Breskens-koorts!
www.weer.nl, ZO tot ZZO, maar dat hangt wel af van welke plek in Nederland, ik heb het dan over onze trektelpost iets ten westen van Apeldoorn, geldt niet voor Breskens.

weer.nl is ook niet dé site voor een betrouwbare windvoorspelling, gebruik daarvoor windfinder en windguru.
Ok, volgens die sites wordt het (bij ons in de buurt) ZZO 3-4.
Theo van Veenendaal

henkjanvdkolk

In ieder geval een zuidelijke stroming vanuit noord Spanje/zuid Frankrijk
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Adri Clements

... en daar geen regen, ook belangrijk.
ZO of niet, de eerste zomerse dag van het jaar is vaak gewoon goed.

Weersontwikkelingen vanaf 2e helft volgende week zijn op z'n minst spannend te noemen.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

henkjanvdkolk

Citaat van: Adri Clements op maart 31, 2011, 17:47:40 PM
Weersontwikkelingen vanaf 2e helft volgende week zijn op z'n minst spannend te noemen.

Vanwege het jaargetijde of zie ik ergens een weersvoorspelling over het hoofd?
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Adri Clements

#22
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Yeronimo

Ik sta in ieder geval op scherp om de omgeving het hele weekeind in de gaten te houden niet alleen op de telpost maar ook regionaal.
Jammer dat er niet iets meer oostenwind bij komt kijken.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

henkjanvdkolk

Citaat van: Adri Clements op maart 31, 2011, 21:22:26 PM
Beide.

http://www.wetterzentrale.de/pics/avnpanel1.html

Nu ook voorspelling op Windfinder: vanaf volgende week donderdag ZO-wind. Maar het is ver vooruit..
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Steven Wytema

Dat verandert dan behoorlijk snel, want nu is het weer west (soms z, soms n).
Overigens zie ik bij die wettterzentrale elke keer een hogedrukgebied boven engeland verschijnen... is dat ook een 1 aprilgrap of zo? :P
Steven Wytema


henkjanvdkolk

Citaat van: Steven Wytema op april 01, 2011, 15:37:21 PM
Dat verandert dan behoorlijk snel, want nu is het weer west (soms z, soms n).
Overigens zie ik bij die wettterzentrale elke keer een hogedrukgebied boven engeland verschijnen... is dat ook een 1 aprilgrap of zo? :P

Ja, ondertussen al west inderdaad. Beter gewoon van dag tot dag kijken :)
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

firecrest

Citaat van: henkjanvdkolk op april 01, 2011, 17:48:37 PM
Citaat van: Steven Wytema op april 01, 2011, 15:37:21 PM
Dat verandert dan behoorlijk snel, want nu is het weer west (soms z, soms n).
Overigens zie ik bij die wettterzentrale elke keer een hogedrukgebied boven engeland verschijnen... is dat ook een 1 aprilgrap of zo? :P

Ja, ondertussen al west inderdaad. Beter gewoon van dag tot dag kijken :)
Precies!
Morgen ZZO, hoge trek maar wel lichte stuwing.
Het proberen waard dus :blink:

Joachim Vreeman

Nog voorspellingen voor aankomende dagen/ weekend?

firecrest

Citaat van: Joachim Vreeman op april 05, 2011, 10:57:13 AM
Nog voorspellingen voor aankomende dagen/ weekend?
Komende dagen zal wel niet veel zijn...
Het weekend kan wel weer leuk worden.
Helaas weinig wind, dus het zal wel weer hoog zitten.