Hoofdmenu

Een pop van...??

Gestart door Josee, februari 13, 2011, 23:23:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Wonderlijk pakket. Wie weet wat ik zag? http://waarneming.nl/waarneming/view/52309497
een onzekere Dagvlinder onbekend - Lepidoptera gezien op 2011-02-13 te Slangenburg
foto`s :
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Hetty Soetekouw

het is de cocon van een nachtvlinderssoort van de familie beervlinders
met vriendelijke groet,

Hetty Soetekouw
~~Seraka Photography~~

Josee

Dankjewel Hetty, dan is mijn keuze voor dagvlinders dus onjuist  :-\

Ik hoop dat één van de admins deze wil verplaatsen in de hoop dat nachtvlinderkenners wellicht nog gedetaileerder weten welke van de beervlinders dit kan zijn.

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

Dat is natuurlijk onzin, want ik zit bij poppen :) Ik heb wel bij mijn waarneming 'dagvlinder onbekend' in 'nachtvlinder onbekend' veranderd. Zou het toch wel erg leuk vinden als er nog iets meer over te zeggen valt.. en wacht hoopvol op een nachtvlinderpoppendokter  :) :) :)

groet
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

ewoudploeg

Citaat van: Seraka op februari 14, 2011, 12:34:51 PM
het is de cocon van een nachtvlinderssoort van de familie beervlinders

Is het niet eerder een Acronicta?
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

beetlestitch

ook een gokje witvlakvlinder. groeten toon.
Toon Keukelaar

Josee

#6
Tja... ik weet het niet... ik heb het hele net afgespeurd bij de beervlinders maar vond geen pop die hier op lijkt.

De Acronicta aceris heeft wel veel gele haren, zou zo'n rupsje ook graag een keer zien, maar ben zeer in mijn nopjes met deze pop. Op Vlindernet de pop van het bont schaapje.. lijkt er niet op  :-\

Het schaapje is ook wel een kanshebber.. jammer genoeg staan er bij meerdere Acronicta's geen foto's van de pop. Benieuwd of deze nog naam zal krijgen  :D  Allemaal hartelijk bedankt voor meedenken.

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

Vergat ik te kijken bij de witvlakvlinder Toon, maar inmiddels wel gedaan.. Het zou kunnen. Ik weet niet hoeveel variatie er is. Haren in cocon kenmerkend voor donsvlinders, lees ik. Leuke speurtocht, leerzaam :)

Nogmaals dank en fijne avond nog
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers