Vogelakker Dodaarsweg

Gestart door Pim, februari 10, 2011, 10:46:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

August

http://waarneming.nl/waarneming/view/52365468
En waarom niet naar deze lokatie deze plek word zeer weinig bezocht en ze zijn redelijk makkelijk.
August van Rijn

Jaap Denee

Dit is inderdaad om de hoek...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

August

Ha ha ligt eraan waar je woont. Maar er is wel een parkeerplaats!!!
August van Rijn

hiskodevries

zou het resultaat niet kunnen zijn dat die boeren zeggen "weg met die rommel op het land, geeft alleen maar gedoe, zet maar een windmolen neer"
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

f_a_roos

Ik stel een charme-offensief voor richting de boer. Geef hem de laatste ANWB-vogelgids, sla de Grauwe Gors-pagina open etc. Mogelijk win je een zieltje voor het vogelen.

Rickschonewille

Citaat van: FrankR op februari 19, 2011, 20:00:06 PM
Ik stel een charme-offensief voor richting de boer. Geef hem de laatste ANWB-vogelgids, sla de Grauwe Gors-pagina open etc. Mogelijk win je een zieltje voor het vogelen.

Goed idee, dat werkt altijd ;). Misschien een bloemetje voor de overlast aan bieden, met misschien een ANWB- Gids? Zal vast wel goed vallen denk ik zo.. Heb je weer wat krediet voor de volgende leuke dingen die daar gaan verschijnen..

ArjanH

Citaat van: Jaap Denee op februari 18, 2011, 14:55:09 PM
Citaat van: hiskodevries op februari 18, 2011, 11:41:07 AM
Weer even onder de aandacht

Want? Nog steeds klachten?

Ik heb afgelopen week gemerkt dat er tussen de bewoners van de boerderijen en de aanwezige vogelaars enig verschil bestaat in interpretatie van wat openbare weg is en wat niet meer. Het asfalt van de Dodaarsweg loopt dood op de witrode wegafscheiding, de beklinkerde erven beginnen er links en rechts van. Volgens de boer begint zijn erf al op het punt waar de eerste klinkertjes van zijn erf het asfalt raken en dat zou volgens hem impliceren dat je de laatste 25 meter asfalt niet mag betreden...  ::)

We hebben bij voorbaat wat afstand bewaard, maar een enkele enthousiasteling die per ongeluk toch iets te ver doorliep op wat openbare weg lijkt/is, werd gevraagd zich van die laatste 25 meter asfalt te verwijderen... poldersoap...


Wellicht een zaak voor de Rijdende Rechter ?

Hans Peterse

Er staan nu gele borden met 'verboden toegang, privéterrein' op de plek waar volgens de boer zijn terrein begint, aan het eind van de Dodaarsweg, vóór de plek waar links en rechts de erven beginnen, en ruim voor de roodwitte afscheiding. Geen interpretatieproblemen meer, dus. Iedereen zette z'n auto keurig in de berm en alleen een enkeling passeerde de gele borden heel even om comfortabel te kunnen draaien. Geen boer gezien, geen onvertogen woord gevallen.
Wel betreurden we het dat de boer geen koffie schonk (hadden we graag voor betaald) en snakten we naar wat beschutting tegen de ijzige wind. Maar ja, blijf dan ook thuis...

Groet,
Hans

Jarinka

[sarcasme]Wat een vriendelijke man![/sarcasme]
Als onderdeel van een fietstocht door de OVP zijn Stijn en ik langs de Dodaarsweg gefietst. Een flinke omweg, maar die Grauwe Gorzen klonken toch wel erg leuk. Nadat we halverwege de Dodaarsweg van twee Ruigpootbuizerds, vier Buizerds, een Blauwe Kiekendief en twee Torenvalken konden genieten, kwamen we bij de boerderij. Mooi op tijd gestopt, fiets netjes in de berm, en de boer vriendelijk gegroet. Hij riep meteen: "De vogels zijn weg, daar verderop! Ik heb ze doodgeschoten!" Tja... Ik snap dat het vervelend is om vogelaars op je erf te hebben, maar als ze netjes afstand houden en doen wat er gevraagd wordt kun je toch wel anders reageren. Zeker als ze groeten.
De groep Groenlingen hebben we wel gezien, maar geen grotere vogels ertussen.
Nog een vervelend staartje: door een technisch probleempje leek het op de telefoon van Stijn alsof er een waarneming 5,5 km verderop was ingevoerd. Achteraf blijkt dat die in het gebied Wulptocht e.o. was ingevoerd, en het middelpunt van dat gebied is de plek waar Stijn en ik heen gefietst zijn. Onnodig te zeggen dat er daar geen geschikte biotoop was, en die vogels heus niet zo gek zijn om zo ver te vliegen als ze het bij de boer goed hebben.
Groeten, Jarinka Heijink

fkdeboer

ik was aan het overwegen om morgen eens te gaan kijken, tot ik het verhaal bij deze waarneming las over dezelfde boer...
http://waarneming.nl/waarneming/view/52472627

wel een leuke dag verder gehad?
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Rein Genuït

Citaat van: ArjanH op februari 25, 2011, 21:22:33 PM
Citaat van: fkdeboer op februari 25, 2011, 20:51:00 PM
ik was aan het overwegen om morgen eens te gaan kijken, tot ik het verhaal bij deze waarneming las over dezelfde boer...
http://waarneming.nl/waarneming/view/52472627

wel een leuke dag verder gehad?


Een charme-offensief naar deze boer toe lijkt me een kansloze zaak. Ik kan niet oordelen over deze "kwestie" maar ik kan me voorstellen dat iemand na het lezen van dergelijke verhalen al helemaal geen zin meer heeft om nog te gaan kijken. Eigenlijk hoop ik dat de akkers van deze boer op zeer korte termijn en voor lange duur worden overspoeld en kaalgevreten door Grauwe Ganzen en Nijlganzen (verder niets ten nadele van deze soorten trouwens, want deze horen er ook gewoon bij).

En dan hoop ik dat jij maandag ontslag krijgt zonder het recht op een ww uitkering en verder op bijstandsniveau moet leven want daar staat die laatste nogal domme opmerking aan gelijk. Lees de opmerkingen van pagina 1 van dit topic nog eens rustig door en probeer je eens in te leven in de bewoners van de Dodaarsweg. Dat de beste man zo reageert is niet meer en niet minder het gevolg van de gedragingen van (sommige) vogelaars en fotograven, wie goed doet goed ontmoet  :duim:
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

HPM

Citaat van: rlhgenuit op februari 25, 2011, 21:38:22 PM
Citaat van: ArjanH op februari 25, 2011, 21:22:33 PM
Citaat van: fkdeboer op februari 25, 2011, 20:51:00 PM
ik was aan het overwegen om morgen eens te gaan kijken, tot ik het verhaal bij deze waarneming las over dezelfde boer...
http://waarneming.nl/waarneming/view/52472627

wel een leuke dag verder gehad?


Een charme-offensief naar deze boer toe lijkt me een kansloze zaak. Ik kan niet oordelen over deze "kwestie" maar ik kan me voorstellen dat iemand na het lezen van dergelijke verhalen al helemaal geen zin meer heeft om nog te gaan kijken. Eigenlijk hoop ik dat de akkers van deze boer op zeer korte termijn en voor lange duur worden overspoeld en kaalgevreten door Grauwe Ganzen en Nijlganzen (verder niets ten nadele van deze soorten trouwens, want deze horen er ook gewoon bij).

En dan hoop ik dat jij maandag ontslag krijgt zonder het recht op een ww uitkering en verder op bijstandsniveau moet leven want daar staat die laatste nogal domme opmerking aan gelijk. Lees de opmerkingen van pagina 1 van dit topic nog eens rustig door en probeer je eens in te leven in de bewoners van de Dodaarsweg. Dat de beste man zo reageert is niet meer en niet minder het gevolg van de gedragingen van (sommige) vogelaars en fotograven, wie goed doet goed ontmoet  :duim:

Precies. Iemand het brood uit de mond willen stoten omdat er een paar mensen kostte wat kost een paar vogeltjes willen zien.

Uit het commentaar van de waarnemer bij bovengenoemde waarneming:
"ben bewust nog 30 minuten extra lang  blijven staan met de telescoop   terwijl de groep groenlingen, rietgorzen
en grauwe gorzen alweer in de   akkers aan het foerageren waren. Verstoord door deze kinderachtige man."

Driewerf Bah!


Herman van der Meer

Rein Genuït

Citaat van: HPM op februari 25, 2011, 22:01:17 PM
Citaat van: rlhgenuit op februari 25, 2011, 21:38:22 PM
Citaat van: ArjanH op februari 25, 2011, 21:22:33 PM
Citaat van: fkdeboer op februari 25, 2011, 20:51:00 PM
ik was aan het overwegen om morgen eens te gaan kijken, tot ik het verhaal bij deze waarneming las over dezelfde boer...
http://waarneming.nl/waarneming/view/52472627

wel een leuke dag verder gehad?


Een charme-offensief naar deze boer toe lijkt me een kansloze zaak. Ik kan niet oordelen over deze "kwestie" maar ik kan me voorstellen dat iemand na het lezen van dergelijke verhalen al helemaal geen zin meer heeft om nog te gaan kijken. Eigenlijk hoop ik dat de akkers van deze boer op zeer korte termijn en voor lange duur worden overspoeld en kaalgevreten door Grauwe Ganzen en Nijlganzen (verder niets ten nadele van deze soorten trouwens, want deze horen er ook gewoon bij).

En dan hoop ik dat jij maandag ontslag krijgt zonder het recht op een ww uitkering en verder op bijstandsniveau moet leven want daar staat die laatste nogal domme opmerking aan gelijk. Lees de opmerkingen van pagina 1 van dit topic nog eens rustig door en probeer je eens in te leven in de bewoners van de Dodaarsweg. Dat de beste man zo reageert is niet meer en niet minder het gevolg van de gedragingen van (sommige) vogelaars en fotograven, wie goed doet goed ontmoet  :duim:

Precies. Iemand het brood uit de mond willen stoten omdat er een paar mensen kostte wat kost een paar vogeltjes willen zien.

Uit het commentaar van de waarnemer bij bovengenoemde waarneming:
"ben bewust nog 30 minuten extra lang  blijven staan met de telescoop   terwijl de groep groenlingen, rietgorzen
en grauwe gorzen alweer in de   akkers aan het foerageren waren. Verstoord door deze kinderachtige man."

Driewerf Bah!

En het gevolg van dit soort actie's zal zo maar eens kunnen zijn dat van het voorjaar de ploeg in het bewuste perceel gaat en dat is toch wel het laatste wat we willen.
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Vincent Hart

Maar wel zuur voor mensen die zich daar netjes gedragen hebben natuurlijk
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rein Genuït

Citaat van: Vincent Hart op februari 25, 2011, 22:23:37 PM
Maar wel zuur voor mensen die zich daar netjes gedragen hebben natuurlijk

Precies  :duim:
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Jarinka

Ik kan de boer erg goed begrijpen, tenslotte is het niet leuk om elke dag vreemd volk voor het huis te hebben staan. Maar waarom dan zo'n reactie? "Ik heb ze doodgeschoten!" Dat zeg je toch niet, zelfs als je niet van vogels houdt?
Er zijn vast vogelaars die flink over de schreef zijn gegaan. Maar ook tientallen anderen die zich wel keurig aan zijn regels hebben gehouden. Ik heb er geen problemen mee dat de boer vogelaars afsnauwt, maar wel dat hij alle vogelaars afsnauwt, niet alleen die zich niet aan de regels houden.
Groeten, Jarinka Heijink

ArjanH

Citaat van: rlhgenuit op februari 25, 2011, 21:38:22 PM
Citaat van: ArjanH op februari 25, 2011, 21:22:33 PM
Citaat van: fkdeboer op februari 25, 2011, 20:51:00 PM
ik was aan het overwegen om morgen eens te gaan kijken, tot ik het verhaal bij deze waarneming las over dezelfde boer...
http://waarneming.nl/waarneming/view/52472627

wel een leuke dag verder gehad?


Een charme-offensief naar deze boer toe lijkt me een kansloze zaak. Ik kan niet oordelen over deze "kwestie" maar ik kan me voorstellen dat iemand na het lezen van dergelijke verhalen al helemaal geen zin meer heeft om nog te gaan kijken. Eigenlijk hoop ik dat de akkers van deze boer op zeer korte termijn en voor lange duur worden overspoeld en kaalgevreten door Grauwe Ganzen en Nijlganzen (verder niets ten nadele van deze soorten trouwens, want deze horen er ook gewoon bij).

En dan hoop ik dat jij maandag ontslag krijgt zonder het recht op een ww uitkering en verder op bijstandsniveau moet leven want daar staat die laatste nogal domme opmerking aan gelijk. Lees de opmerkingen van pagina 1 van dit topic nog eens rustig door en probeer je eens in te leven in de bewoners van de Dodaarsweg. Dat de beste man zo reageert is niet meer en niet minder het gevolg van de gedragingen van (sommige) vogelaars en fotograven, wie goed doet goed ontmoet  :duim:


Je vertelt me niets nieuws dat er sommige vogelaars en fotografen zijn die ongepast en onverantwoord bezig zijn. Dat heb ik persoonlijk meer dan eens ervaren. Dat neemt niet weg dat ik de reactie van deze boer nogal overspannen, lomp en onbehouwen vind. Wanneer mensen ongevraagd zijn erf hebben betreden, wordt het trouwens een ander verhaal. Het mag je hopelijk duidelijk zijn dat mijn "wens" dat diens akkers worden overspoeld door Grauwe Ganzen en Nijlganzen slechts als een  ;)  was bedoeld. Uiteraard gun ik geen enkele landbouwer dat.

Rikstar

#47
tja, Boerenhumor misschien  :angel:

nog een nieuwtje om te vermelden.
De betreffende "natuurakker" is/was niet in het bezit/beheer van de 2 boeren op het einde van dat zijweggetje.
Dit stuk grond was van een boer die aan de hoofdweg aan de Dodaarsweg woont.  Deze boer vind dit project trouwens prachtig en ook dat er zoveel vogels op afkomen.
Er zal dus niet snel een ploeg door deze akker heen worden gehaald. (er is sowieso ook een regeling met provincie/SBB)
Meer dan mensen waarschuwen/geding aanspannen kunnen de 2 betreffende boeren aan het einde van de zijweg dus niet doen.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

MarianneW

#48
Na vanmiddag de Mibo in Amelisweerd gedipt te hebben stelde ik voor om dan nog maar even door te rijden naar de Dodaarsweg om te proberen de Grauwe Gorsjes die ik gisteren vanwege de mist écht niet goed had kunnen determineren, terug te vinden.     Over mijn ervaring vandaag langs de Dodaarsweg wil ik nu even mijn hart luchten:     Even vooraf moet ik vemelden dat ik gisteren met mijn man en vogel-collega's Kees en Bert ook al bij de Dodaarweg was. Gisteren was het erg mistig en we hadden dus slecht zicht. Daarom kwamen we na een koffie pauze terug toen het iets meer was opgeklaard. Bij het begin van de Dodaarsweg, op het bewuste roofvogelstuk, staan bordjes geplaatst met de tekst.  "Met 4 wielen in de berm parkeren, svp". Uiteraard is dat geen enkel bezwaar want de berm is breed genoeg en zo kunnen de bewoners van de 2 boerderijen aan het einde van de weg er gewoon langs. Het wordt echter wél een bezwaar als de boeren die bermen volspuiten met koeienmest. Goor en spekglad en je banden hebben vervolgens geen grip meer. Bert die zich keurig aan de bordjes had gehouden kwam zo met z'n auto dik in de smurrie en de problemen. De auto gleed weg, alles kwam onder de opspattende stront te zitten en uieindelijk werd hij er gelukkig door een behulpzame mede-vogelaar uitgesleept. Waarvoor nog oprechte dank! En aan sommige sporen en plekken te zien, waren we zeker niet de enige met problemen. Zo verging het ons gisteren. De mede-vogelaar wist ook dat de dag ervoor de bermen nog helemaal schoon waren. Bert wist ons ook nog te vertellen dat hij had gehoord dat één van de boeren met zijn kinderen steeds alle vogels wegjoeg omdat ze de vogelaars en/of fotgrafen zo zat waren. Dus was die mest er wellicht met opzet neergegooid? Geen idee, met het vermoeden rees wel.
Vandaag reed ik dus weer de bewuste Dodaarsweg op. Het was er rustig, 2 of 3 auto's stonden (deels) op de weg maar ik begreep uiteraard waarom. Ik reed naar het einde en parkeerde de auto op een verbreed stukje OPENBARE weg want herhaling van gisteren zag ik niet zitten. Ik pakte mijn telescoop en ging kalm voor de auto staan kijken of ik de Gorsjes kon vinden. Even ter verduidelijking, ik blokkeerde dus de weg niet want ik stond op een verbreding en iedereen, ook de boeren konden er langs. Even later reed er een auto met hoge snelheid bij een van de boerderijen weg. Nog even later kwamen er 2 meisjes op de fiets van 1 van de boerderijen en ze vroegen of ik de auto in de berm wilde zetten. Ik zei dat ik dat niet wilde omdat ik er dan niet meer uit zou kunnen komen vanwege de mest en de gladheid daardoor (ik heb winterbanden, maar tegen gladheid helpt dat ook niet echt). De meisjes fietsen verder om , wellicht, aan de andere automobilisten hetzelfde te vragen. In elk geval bleven ze niet lang weg en zag ik ze 10 minuten later weer terugkomen fietsen.
In de tussentijd was er een boer het erf van zijn boerderij achter mij opgelopen en die begon te schreeuwen. Ik negeerde het en keek rustig naar een struikje met klein spul en naar de rovers in de verte. Toen de meisjes op de fiets vlakbij waren begon de boer weer te schreeuwen en vroeg aan de meisjes waarom die (lelijk woord) niet in de berm parkeerden. Een van de meisjes zei dat de mensen bang waren dat ze de berrn niet meer uitkwamen vanwege de mest,
Op dat moment leek het mij een goed plan om even een vriendelijk gesprek met de desbetreffende boer te maken over het hoe en waarom. Dát was dus fout gedacht. Ik kreeg dik 3 maanden frustratie over me heen: Jullie (ik dus ook) zijn klootzakken en staan hier al 3 maanden elke ochtend vanaf kwart over 7 's ochtends. Ik ben altijd beleefd tegen vreemden, gedraag mij niet asociaal, loop geen priv;e terreinen op of dergelijke dingen. En ik ben altijd bereid tot een normale discussie waarbij beide partijen hun zegje kunnen doen. Maar dit was hopeloos, ik was duidelijk een 'jullie'. En we moesten oprotten, we zijn klootzakken en schijterts dat we niet in de berm durfden te staan. Waarop ik zei dat het inderdaad wel erg naar schijt stonk maar dat ik mij bevond op een OPENBARE weg en zoveel mogelijk rekening had gehouden met iedereen. En dat ik graag naar vogeltjes keek die je hier zo mooi kon zien. Ook dat was belachelijk want die achterlijke vogeltjes had hij allang afgeknald en die zaten er dus niet. Dat was echt wel een beetje domme opmerking want juist op dat moment had ik zo'n 60 groenlingen en een keep in mijn beeld, maar goed. Hij ging maar door met tieren en schreeuwen dat WE klootzakken waren etc. Op een gegeven moment kwam mijn zoon de auto uit want die begon zich een beetje zorgen te maken over dat zijn niet al te grote moeder door een boer in elkaar gerost zou gaan worden. Afijn, een van de meisjes begon te huilen en zei dat ze zelfs moesten verhuizen vanwege Oosterwold en dat WE er allemaal niets van snapten. Met haar had ik best even rustig verder willen praten want dát vond ik best zielig. Maar met zo'n bullebak van een vader werd die kans mij ontnomen. Toen ik nog aan de boer vroeg waarom ze dan die bermen vol met stront hadden gegooid, zei hij dat hij dat niet gedaan had maar een boer verderop. Ik heb  hem toen maar geadviseerd om eens te gaan klagen bij die bewuste boer zodat WE gewoon in de berm konden parkeren zonder problemen. Maar dat was natuurlijk ook idioot en belachelijk van mij. Uiteindelijk gingen de boer en de meisjes naar binnen. Ik ben nog even blijven kijken maar de lol was er natuurlijk wel af. Na een kwartiertje ben ik weggereden naar het begin van de weg en daar zag ik dan in elk geval nog 2 prachtige Ruigpootbuizerds, een Blauwe Kiekendief en diverse Torenvalkjes.  Wat ik me afvraag is waarom ik nu die volle laag heb gekregen, Omdat ik een vrouw ben, en niet zo groot? Die kon hij misschien lekker afbluffen ofzo? Ik ben beleefd gebleven tot het laatst maar als ik nog eens die kant op ga vraag ik een van mijn mannellijke vogelvrienden mee. Een brede en stoere. Ben ik toch wel benieuwd of het dan ook zo gaat. Tenzij de stront inmiddels uit de berm is verdwenen, want dan is er geen vuiljje aan de lucht.....     
Overigens zag ik dat de Mibo in Amelisweerd later op de middag weer is gezien. Morgen dus weer nieuwe kansen.
Marianne

ArjanH

#49
Buitengewoon vervelende ervaring maar gezien eerdere ervaringen van waarnemers van de Grauwe Gorzen aldaar ben je volgens mij niet de enige. Dat je de volle laag hebt gekregen omdat je een vrouw bent, durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen. Maar goed: voor de rest hou ik maar wijselijk mijn mond want ik ben er zelf niet geweest en ben ook niet van plan dat wel te gaan doen.

petermeer

Da's wel een heel vervelende ervaring Marianne.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Oenanthe

Marianne, neem een voorbeeld aan deze meneer. Een waarschuwend voorbeeld. Laat je nooit door frustraties leiden. Daar heb je in de eerste plaats jezelf mee en in de tweede plaats je medemensen, dat heb je nu zelf ondervonden.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

pwolf

dag Maarten, ik neem aan dat je je iets ongelukkig uitdrukt? Mij lijkt het dat de Dodaarsweg (en de hartconditie van de boer) flink zou opknappen wanneer ze daar een voorbeeld aan Marianne nemen.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Oenanthe

Ik neem aan dat duidelijk is dat ik niet bedoel dat Marianne zich door frustratie laat leiden.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rikstar

ik vind het nogal wat dat zelfs 1 van de meisje huilde. ik denk dus dat hun frustratie niet alleen door ons (vogelaars en fotgraferen) komt maar ook gedeelte dat hun weg moeten voor het Oostvaarderwold.
Het klopt inderdaad dat er veel onzekerheid is daar. gronden zijn al wel aangekocht door provincie maar een echt bestemmingsplan is er mede door het huidige cabinet nog niet echt voor.
Boeren langs de Dodaarsweg weten dus niet waar hun aan toe zijn, en als er dan al 3 maanden lang vogelaar/fotografen op je toegangsweg staan op een project waar blijkbaar veel vogels op afkomen
kan ik mij voorstellen dat hun dat alleen maar als een kriem zien.
Ik denk dat de frustratie van de boer dus gedeeltelijk aan de vogelaars ligt maar gedeeltelijk ook de frustratie is dat hij niet weet waar hij aan toe is in de toekomst, al kwam dat er misschien niet uit in jullie "gesprek".

Zoals pim al zei denk ik niet dat hij zijn frustratie heeft geuit omdat je een vrouw bent.
Zoals ik in jou verhaal zo hoorde stonden jullie dus op het einde van de dodaarsweg? bijna op de plek waar de erfen elkaar scheiden?  er is daar vlak voor de plek afscheiding erf/openbare weg wel een breder stukje weg.
Toch is dit stukje volgens mij achter (aan boerkant) het bord wat zegt: achter deze borden verboden toegang.

Ik ken de situatie daar niet op dit moment. (ik ga er morgen weer kijken) maar als maar 1 helft van berm met mestinjectie is ingeschoten. misschien nu aan de andere kant van de weg parkeren?

Ik probeer het verhaal van de boer niet goed te praten. is natuurlijk nooit goed dat hij zo heeft afgesnauwd. maar ik wil wel zeggen dat ik die boer wel enigsinds begrijp.
En ik denk dat hij jou voor zo'n gesprek heeft uitgekozen omdat jij dus in zijn ogen niet aan de regels hield: achter de borden met verboden toegang staan, en niet in de berm staan. Dat zijn al 2 redenen volgens hem om naar jou uit te vallen denk ik.

Ik zal het zien morgen  :angel:
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

JohanvantBosch

Citaat van: Rikstar op maart 06, 2011, 12:02:09 PM
ik vind het nogal wat dat zelfs 1 van de meisje huilde. ik denk dus dat hun frustratie niet alleen door ons (vogelaars en fotgraferen) komt maar ook gedeelte dat hun weg moeten voor het Oostvaarderwold. Het klopt inderdaad dat er veel onzekerheid is daar. Gronden zijn al wel aangekocht door provincie maar een echt bestemmingsplan is er mede door het huidige kabinet nog niet echt voor.
Boeren langs de Dodaarsweg weten dus niet waar hun aan toe zijn, en als er dan al 3 maanden lang vogelaar/fotografen op je toegangsweg staan op een project waar blijkbaar veel vogels op afkomen kan ik mij voorstellen dat hun dat alleen maar als een kriem zien.
Ik denk dat de frustratie van de boer dus gedeeltelijk aan de vogelaars ligt maar gedeeltelijk ook de frustratie is dat hij niet weet waar hij aan toe is in de toekomst, al kwam dat er misschien niet uit in jullie "gesprek".


Ik heb beide topics even samengevoegd.
Het lijkt erop dat je gelijk hebt, Rik. Ik denk dat het zowiezo al duidelijk was dat het niet alleen maar om die vogelaars ging, maar iets in de relatie met de omgeving en wat daar gebeurt. Het verhaal over het Oostvaarderswold etc. verklaart volgens mij een hoop frustratie. En als je die frustratie niet op een andere manier kwijt kunt of je hebt het gevoel dat er toch niet naar je wordt geluisterd, dan zijn die vogelaars die je elke dag ziet een aanwijsbaar en tastbaar doelwit om je op te richten. Of dat nu terecht is of niet.

dupont

Johan, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Met verbaal geweld kun je twee dingen doen:
1. gepast reageren en uiteindelijk de boel de boel laten
2. stevig verbaal terug reageren. Gelet op de beschreven frustratie zal dit wellicht zelfs tot een handgemeen leiden. Niet doen dus. Dat is het niet waard.
Kortom: hou je aan de regels en probeer die bewoners daarmee tegemoet te komen. Ergens weet die boer wel dat hij niet 100% goed zit...
En nu naar buiten hopend op overvliegende Kraanvogels!!!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Norman


MarianneW

Citaat van: Rikstar op maart 06, 2011, 12:02:09 PM
ik vind het nogal wat dat zelfs 1 van de meisje huilde. ik denk dus dat hun frustratie niet alleen door ons (vogelaars en fotgraferen) komt maar ook gedeelte dat hun weg moeten voor het Oostvaarderwold.
Het klopt inderdaad dat er veel onzekerheid is daar. gronden zijn al wel aangekocht door provincie maar een echt bestemmingsplan is er mede door het huidige cabinet nog niet echt voor.
Boeren langs de Dodaarsweg weten dus niet waar hun aan toe zijn, en als er dan al 3 maanden lang vogelaar/fotografen op je toegangsweg staan op een project waar blijkbaar veel vogels op afkomen
kan ik mij voorstellen dat hun dat alleen maar als een kriem zien.
Ik denk dat de frustratie van de boer dus gedeeltelijk aan de vogelaars ligt maar gedeeltelijk ook de frustratie is dat hij niet weet waar hij aan toe is in de toekomst, al kwam dat er misschien niet uit in jullie "gesprek".

Zoals pim al zei denk ik niet dat hij zijn frustratie heeft geuit omdat je een vrouw bent.
Zoals ik in jou verhaal zo hoorde stonden jullie dus op het einde van de dodaarsweg? bijna op de plek waar de erfen elkaar scheiden?  er is daar vlak voor de plek afscheiding erf/openbare weg wel een breder stukje weg.
Toch is dit stukje volgens mij achter (aan boerkant) het bord wat zegt: achter deze borden verboden toegang.

Ik ken de situatie daar niet op dit moment. (ik ga er morgen weer kijken) maar als maar 1 helft van berm met mestinjectie is ingeschoten. misschien nu aan de andere kant van de weg parkeren?

Ik probeer het verhaal van de boer niet goed te praten. is natuurlijk nooit goed dat hij zo heeft afgesnauwd. maar ik wil wel zeggen dat ik die boer wel enigsinds begrijp.
En ik denk dat hij jou voor zo'n gesprek heeft uitgekozen omdat jij dus in zijn ogen niet aan de regels hield: achter de borden met verboden toegang staan, en niet in de berm staan. Dat zijn al 2 redenen volgens hem om naar jou uit te vallen denk ik.

Ik zal het zien morgen  :angel:

Hoi Rik,

Alle bermen liggen vol mest. Uiteraard parkeer je anders natuurlijk in de andere berm (ik toch).

Ik stond vóór de bordjes met eigen terrein (die overigens langs de openbare weg staan en een flink stuk voor iets dat eigen terrein is). Dus niemand kan mij wijsmaken dat ik iets verkeerds heb gedaan.

Het gesprek met de boer kwam van mijn kant, ik wilde gewoon een vriendelijk gesprek om e.e.a. uit te leggen en ik was uiteraard ook bereid om hun kant van het verhaal te horen, maar het jammere was dat ik geen normaal gesprek met hem kon voeren omdat hij door, blijkt nu, diverse redenen gefrustreerd is. Ik vond het ook echt heel naar dat dat meisje moest huilen vanwege het feit dat ze wellicht moeten verhuizen door dat project Oosterwold. En ik had graag verder (met haar) gepraat. Helaas was dat niet mogelijk.
Ik begrijp ook wel dat men het soms beu is en als je dan ook nog andere extra zorgen hebt en onzekerheid over je woonplek etc. Maar waar ik weinig begrip voor kan opbrengen is dat je iemand die jou vriendelijk tegemoet treed, afblaft en/of uitscheldt. Zeker als die persoon in wezen niets verkeerd doet.
Wie goed doet, goed ontmoet?????
Marianne

JohanvantBosch

Citaat van: MarianneW op maart 06, 2011, 17:04:17 PM

Ik begrijp ook wel dat men het soms beu is en als je dan ook nog andere extra zorgen hebt en onzekerheid over je woonplek etc. Maar waar ik weinig begrip voor kan opbrengen is dat je iemand die jou vriendelijk tegemoet treed, afblaft en/of uitscheldt. Zeker als die persoon in wezen niets verkeerd doet.
Wie goed doet, goed ontmoet? ??? ?

Het lijkt me heel rot Marianne, als je zo vol goede bedoelingen met iemand gaat praten en het vervolgens alleen maar om je oren krijgt. Misschien helpt het een beetje als je weet dat je in dit geval met alle goede bedoelingen van de wereld het waarschijnlijk toch niet meer goed had kunnen doen in de ogen van deze meneer... In een volgende situatie ontmoet je hopelijk gewoon weer wel goed  :duim: