Kokmeeuwring, gedeeltelijk afgelezen

Gestart door Yeronimo, februari 09, 2011, 17:53:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yeronimo

Vandaag samen met Harm Dijkstra een kokmeeuw tegengekomen met een ring. Deze is maar gedeeltelijk afleesbaar via de foto's. Hopelijk kunnen jullie er wat van maken.
De foto's zijn de enigste die we ervan hebben. Vogel vloog op toen we van meerdere posities foto's wilden maken.
Hopelijk kan iemand ons helpen. Hij lijkt uit Polen te komen.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

rob_voesten

Citaat van: Yeronimo op februari 09, 2011, 17:53:17 PM
Vandaag samen met Harm Dijkstra een kokmeeuw tegengekomen met een ring. Deze is maar gedeeltelijk afleesbaar via de foto's. Hopelijk kunnen jullie er wat van maken.
De foto's zijn de enigste die we ervan hebben. Vogel vloog op toen we van meerdere posities foto's wilden maken.
Hopelijk kan iemand ons helpen. Hij lijkt uit Polen te komen.

FN.567??

Inderdaat een pool.

Groejts Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Harm058

Hoi Rob,

De laatste 2 nummers zijn dus wel belangrijk.......om er nog wat van te kunnen maken?

Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Klaas van Dijk

hoi Jeroen,

Helaas niet het complete ringnummer. Ik zou morgen meteen teruggaan en kijken of de vogel nog steeds op dezelfde plek zit. Die kans is behoorlijk groot bij Kokmeeuwen die je van zo dichtbij kunt bekijken / fotograferen. Neem ook een telescoop mee en dan kun je misschien het complete ringnummer alsnog goed aflezen.

Veel succes en groetjes,

Klaas

rob_voesten

Citaat van: Harm058 op februari 09, 2011, 19:17:18 PM
Hoi Rob,

De laatste 2 nummers zijn dus wel belangrijk.......om er nog wat van te kunnen maken?

Ja zeker zijn die belangerijk. Anders kom je niet tot een individu.

Je kan zo alleen zien in welk jaar deze ongeveer geringd is. Maar dat kan ik zo niet na kijken.

Groetjes

Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com