micrathyria, yucatan Mexico

Gestart door paulhoekstra, februari 07, 2011, 03:12:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

paulhoekstra

Deze micrathyria vond ik vandaag. Klopt het dat dit inderdaad een mannetje M. hagenii is?

Het betreft deze waarneming http://observado.org/waarneming/view/52200823
een onzekere Thornbush Dasher - Micrathyria hagenii gezien op 2011-02-06 te Mexico- Yucatan
foto`s :

bij voorbaat dank Paul Hoekstra
groeten,
Paul

JohanvantBosch

Daar moet ik ook het boek ff bij pakken. Gaat de goede kant op met die foto's zo.....  ;D

Anne Hueber †

Klopt Paul, is idd mannetje Micrathyria hagenii en prima foto's :duim:

nick w

Hoi, welk boek gebruiken jullie nu? Ben toch benieuwd. Staan deze nog bij Paulson, of raadplegen jullie iets anders?

Groet,
Nick W

JohanvantBosch

Citaat van: nick w op februari 07, 2011, 21:06:14 PM
Hoi, welk boek gebruiken jullie nu? Ben toch benieuwd. Staan deze nog bij Paulson, of raadplegen jullie iets anders?

Groet,
Nick W
Gaat om M. didyma, M. hagenii, M. debilis en M. aequalis.
Deze staan in Paulson, behalve M. debilis.

Ik denk ook dat het hier om M. hagenii gaat, M. didyma heeft een ander patroon op borststuk, niet volledig uitgekleurde M. aequalis zou eventueel nog kunnen....

nick w

Ik heb ook gekeken, volledig eens met hagenii  :) 

Grappig dat er zoveel van Mexico in de Paulson staat, terwijl Yucatan helemaal niet aan de westkant ligt. Dacht even dat jullie 't heen en weer naar zijn website hadden of zo maar dat hoeft dus niet.

Groet,
Nick W

JohanvantBosch

Citaat van: nick w op februari 07, 2011, 21:37:45 PM
Ik heb ook gekeken, volledig eens met hagenii  :) 

Grappig dat er zoveel van Mexico in de Paulson staat, terwijl Yucatan helemaal niet aan de westkant ligt. Dacht even dat jullie 't heen en weer naar zijn website hadden of zo maar dat hoeft dus niet.

Groet,
Nick W
In elk geval wel om te zien wat er in Mexico/Yucatan voorkomt.

paulhoekstra

Is dit ook een micrathyria hagenii? En wat zijn de verschillen met andere micrathyria's?

(ditmaal helaas fotos van minder goede kwaliteit)

groeten,
Paul

nick w

Lijkt mij ok Paul, tekening klopt met de eerdere.

Groet,
Nick W