Prijzen Jaaropdracht Foto

Gestart door firecrest, februari 07, 2011, 19:10:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op februari 07, 2011, 18:37:54 PM
Und zie winner is ... Huismus no.2  :duim:
Je maakt het wel moeilijk zeg, in 3 talen tegelijk! ;D

Gefeliciteerd Gijs!

Puntensysteem lijkt me erg leuk. Misschien zijn er nog mensen/bedrijven die een 2e en een 3e prijs willen sponsoren?

Bart van Hoogstraten

Citaat van: firecrest op februari 07, 2011, 19:10:45 PM
Misschien zijn er nog mensen/bedrijven die een 2e en een 3e prijs willen sponsoren?

Da's een goed idee! Hier mijn volgende toezegging, bij deze dus schriftelijk vastgelegd -> de winnaar 2011 mag op kosten van de firma bartwork een cadeau uitzoeken op de webshop van waarneming voor € 39,90, de tweede plaats voor € 25,90 en de derde plaats voor € 15,90. Da's niet echt een prijzenpakket om vroeger voor op te staan maar misschien komen er meer sponsors...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan vH

Is toch niet verkeerd, Bart!  :duim:

Ik ben ook wel voor het plan van de puntentelling.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jarinka

#3
Gijs, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de opdracht :)

Dat is zeker leuk, Bart! Nog leuker is het als we dan speciale DFB-artikels in de webshop hebben. Er zijn al wel wat ontwerpen gemaakt, maar daar is verder niks mee gebeurd.

Edit: Hier de topic met de ontwerpen.
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Waar kan ik die ontwerpen zien? (wellicht dat ze door formaat niet bruikbaar zijn voor productie -> kan ik er een bruikbare werktekening van maken).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Goed dat je dat topic nog even plugt, Jarinka  :duim:
Ik had Stijn al beloofd dat topic deze lente weer onder het stof vandaan te halen - tiz nu toch nog wat koud voor t-shirts ...

Om dit topic even verder te misbruiken voor de prijzen: We hebbben nu al in de aanbieding 1 of meer tegoedbonnen voor de Waarneming.nl Webwinkel, en een abonnement op het tijdschrift Dutch Birding! Maken we er twee tegoedbonnen van, en vechten we dan uit welke prijs voor welke plaats gaat gelden, zal ik nog even rondkijken of we wellicht ook een andere prijs kunnen regelen (iets met optiek, of excursie - wees niet al te teleurgesteld als er geen Swarovski-telescoop als eerste prijs komt ...) of hebben jullie nog andere ideeen?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op februari 07, 2011, 20:03:42 PM
Waar kan ik die ontwerpen zien? (wellicht dat ze door formaat niet bruikbaar zijn voor productie -> kan ik er een bruikbare werktekening van maken).
Van Stijn, Jos en mij.
(hmm, in de drie maanden die ertussen zitten vind ik dit ontwerp toch niet heel erg geslaagd. Misschien maak ik nog wel een nieuw ontwerpt, met een IJsvogel)
Groeten, Jarinka Heijink

Jarinka

Citaat van: Vincent Hart op februari 07, 2011, 20:06:48 PMOm dit topic even verder te misbruiken voor de prijzen: We hebbben nu al in de aanbieding 1 of meer tegoedbonnen voor de Waarneming.nl Webwinkel, en een abonnement op het tijdschrift Dutch Birding! Maken we er twee tegoedbonnen van, en vechten we dan uit welke prijs voor welke plaats gaat gelden, zal ik nog even rondkijken of we wellicht ook een andere prijs kunnen regelen (iets met optiek, of excursie - wees niet al te teleurgesteld als er geen Swarovski-telescoop als eerste prijs komt ...) of hebben jullie nog andere ideeen?
Is het niet beter om hier een losse topic van te maken? Dan is het veel makkelijker terug te vinden, ook over een half jaar.
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Leef jullie uit en probeer een winnaar af te bakenen maar... het DFB-logo moet in ieder geval een afgeleide zijn van het waarneming.nl-logo (herkenning) en probeer een vector-georienteerd bestand te maken ipv een pixel-bestand. Mocht dat niet kunnen maak dan in ieder geval een zo groot mogelijk pixelbestand wat ik kan omzetten naar vectoren. Hierbij geldt -> hoe meer pixels, hoe beter de kwaliteit van de print.
Bijgaand een voorbeeld van een vector-bestand wat je kunt downloaden -> bijna geen Kb's (60) en oneindig uit te vergroten zonder randscherpteverlies.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Bart, ik bedoelde meer dat deze topic voor de prijzen gereserveerd wordt, en dat dingen over het logo hier verder te bespreken.
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Bart van Hoogstraten op februari 07, 2011, 19:38:00 PM
Citaat van: firecrest op februari 07, 2011, 19:10:45 PM
Misschien zijn er nog mensen/bedrijven die een 2e en een 3e prijs willen sponsoren?

Da's een goed idee! Hier mijn volgende toezegging, bij deze dus schriftelijk vastgelegd -> de winnaar 2011 mag op kosten van de firma bartwork een cadeau uitzoeken op de webshop van waarneming voor € 39,90, de tweede plaats voor € 25,90 en de derde plaats voor € 15,90. Da's niet echt een prijzenpakket om vroeger voor op te staan maar misschien komen er meer sponsors...

Citaat van: Jarinka op februari 07, 2011, 20:34:48 PM
Bart, ik bedoelde meer dat deze topic voor de prijzen gereserveerd wordt, en dat dingen over het logo hier verder te bespreken.

Ik sjnap het eventjes niet Jarinka   :rolleye:  (ben grafblont  ;) ). Enfin -> zoek even uit wie de winnaar is van het DFB-logo en ik zorg wel dat er een bruikbaar werkbestand van gemaakt wordt voor productie op de bestaande kledinglijn van de webshop.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Blonder dan mijn haar gaat je niet lukken ;)
Berichten over de prijzen van de Maandopdracht kunnen hier gewoon blijven, en berichten over het logo op t-shirts van DFB, en de winnaar daarvan (die nog uitgekozen moet worden), mogen hier.
Groeten, Jarinka Heijink

Pieter van der Luit

Ik heb het idee een beetje midden in een topic te vallen, kan iemand mij uitleggen wat de jaaropdracht foto precies is, wellicht dat ik mij dan tot sponsoring kan laten verleiden...
Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl

Vincent Hart

Hoi Pieter, in het kort:
* Winnaars/mededingers aan de maandopdracht van maand X krijgen punten voor ereplaatsen 1-3 en voor deelname
* Aan het einde van het jaar worden de punten per maand bij elkaar opgeteld.
* De 3 deelnemers met de hoogste score over het jaar heen krijgen een prijs.

Snappie?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: Pieter van der Luit op februari 08, 2011, 17:59:57 PM
Ik heb het idee een beetje midden in een topic te vallen, kan iemand mij uitleggen wat de jaaropdracht foto precies is, wellicht dat ik mij dan tot sponsoring kan laten verleiden...
Klopt, deze topic is afgesplitst en daardoor onvolledig.

Elke maand wordt er een Maandopdracht bedacht voor fotografen. De foto die het beste aan de Maandopdracht voldoet (of gewoon het allermooist is) wint. Vorig jaar was daar alleen roem bij te behalen. Maar om wat meer fotografen aan te trekken, is het plan om aan het eind van het jaar een prijs uit te reiken aan de drie fotografen met de meeste punten.

Bij elke Maandopdracht geldt de volgende puntentelling:
Nummer 1 krijgt 5 punten
Nummer 2 krijgt 3 punten
Nummer 3 krijgt 3 punten (maar waarschijnlijk verandert dit naar 2 punten, daar wordt nog naar gekeken)
Voor meedoen krijg je één punt.
Op de site van De Frisse Blik wordt (door Stijn) een ranglijst bijgehouden. Zo kunnen we na elke maand zien wie de koploper is.

Afgezien van die puntentelling blijft de Maandopdracht gewoon hetzelfde. De winnaar van bv. januari mag de opdracht voor maart bedenken, die van februari de opdracht voor april, enzovoort. Ook zullen de ingestuurde foto's nog steeds op de site geplaatst worden, waarna je hier op het forum kunt stemmen.

Op het moment zijn er al twee prijzen: een jaarabonnement op Dutch Birding, en een tegoedbon voor de Waarneming.nl Webshop.
Groeten, Jarinka Heijink

DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Pieter van der Luit

Dank Vincent en Jarinka voor de heldere uitleg.

Wie jureert of jureren bij de opdrachten? Een commissie, popular vote, ...?
Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl

Jarinka

Citaat van: Pieter van der Luit op februari 09, 2011, 09:01:51 AM
Dank Vincent en Jarinka voor de heldere uitleg.

Wie jureert of jureren bij de opdrachten? Een commissie, popular vote, ...?

Nadat alle foto's door Stijn op de website geplaatst zijn, zet Vincent een poll in de topic van de huidige Maandopdracht. Iedereen mag stemmen, het hoeven dus niet alleen DFB'ers te zijn. Na vijf dagen (zo lang was het toch, Vincent?) wordt de poll gesloten. Je kunt maar op één foto stemmen, en mag niet op je eigen foto stemmen.
Die methode is wat 'eerlijker' dan een jury, omdat iedereen andere meningen heeft over mooi en minder mooi.
Groeten, Jarinka Heijink

Pieter van der Luit

Klinkt erg mooi allemaal, ik zal gaan overleggen met Vincent.
Wordt vervolgd...
Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl

Vincent Hart

Na langslepende, zware onderhandelingen op het scherpst van de snede, mag ik met enige trots de volgende prijzen presenteren voor de meest trouwe deelnemers aan de maandopdracht:

Eindstand

1e plaats aan het eind van het jaar: Een vogelfotografie-workshop, verzorgd door Menno van Duijn (u aangeboden door Inezia Tours)
2e plaats aan het eind van het jaar: Een jaarabonnement op het tijdschrift Dutch Birding (u aangeboden door Dutch Birding Association)
3e plaats aan het eind van het jaar: Een tegoedbon voor de Waarneming.nl Webwinkel (u aangeboden door bartwork)
Misschien dat we Bart nog lief kunnen aankijken als ie terug is uit Afrika en aan de tweede prijs nog een (kleine) tegoedbon voor de webshop kunnen toevoegen, zodat de 'afstand' tussen 1e en 2e, en 2e en 3e plaats wat evenwichtiger is.


Extra prijzen*
Grootste talent van het jaar: Een vogelfotografie-workshop, verzorgd door Menno van Duijn (u aangeboden door Inezia Tours)
Mooiste foto met een niet-SLR-camera: Een vogelfotografie-workshop, verzorgd door Menno van Duijn (u aangeboden door Inezia Tours)
*Jurering door Menno. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd!

Enneh ... Geen ijsbeer!
 
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

Dat zijn echt geweldige prijzen  :o

Hulde voor de sponsors
Gijs

Jarinka

Fantastische prijzen :D
Hup, allemaal lekker het veld in; die foto's maken zichzelf niet :P
Geen foto's, geen punten, geen prijzen.
Groeten, Jarinka Heijink

GijsB

Maar maar, tis nu wat donker voor fotograferen, er vanuit gaande dat flits en de foto en de vogel niet ten goede komen
Gijs

Michiel en Milka

Citaat van: dralion13 op maart 11, 2011, 23:11:26 PM
Maar maar, tis nu wat donker voor fotograferen, er vanuit gaande dat flits en de foto en de vogel niet ten goede komen
Je kunt ook op tijd naar bed gaan en morgen vroeg uit de veren om te gaan fotograferen!  ;D
Groet, Michiel

Pieter van der Luit

Ik bedacht me vanochtend dat het wel een goed idee is om de winnaar iets extra's te geven, dus naast de fotoworkshop van Menno van Duijn geven we de winaar ook nog een boek als extraatje: http://bit.ly/heQSyb

Voor mensen die Menno of zijn werk niet kennen: kijk vooral op zijn website www.mvdphoto.com.
Menno is zelf nog maar net de leeftijd van DFB'er ontgroeid, maar heeft o.a. al twee keer in de finale van de prestigieuze BBC Wildlife photographer of the Year competitie gestaan...
Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers