Maandopdracht foto februari: Vogels met rood, oranje en geel

Gestart door Vincent Hart, februari 07, 2011, 19:44:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Eerlijk geleend van Birdpix: De 'maandopdracht'! Elke maand  een themaopdracht. Stuur je mooiste/beste foto die aansluit op het thema naar MaandopdrachtAPENSTAARTJElive.com  (nieuw!) ('APENSTAARTJE' vervangen door '@').
*** Vermeld in je mail ook de plaats waar de foto genomen is, en op welke datum ***Na de sluitingsdatum worden de foto's op http://defrisseblik.weebly.com/februari.html  geplaatst. Zonder vermelding van fotograaf, maar met locatie en datum. Na  plaatsing van de foto's kan iedereen zijn/haar favoriete foto's nomineren in de  poll in dit topic. De foto met de meeste nominaties wint.



Opdracht voor februari:
Vogels met rood, oranje en geel. Maak een foto van een vogel met  rood, oranje en/of geel in verenkleed of naakte delen.
 
  Ingangsdatum opdracht (foto's moeten op of na deze datum gemaakt zijn): dinsdag  1 februari
  Sluitingsdatum insturen: maandag 28 februari 23.59u!
 



Spelregels Maandopdracht
 
  Voor fotografen
  * Foto maximaal 1024x768 pixels.
  * De foto moet gemaakt zijn op of na de ingangsdatum van de opdracht.
  * De inzender moet de foto zelf gemaakt hebben.
  * Deelnemers moeten jonger zijn dan 25 jaar, of pas net begonnen zijn met  fotograferen.
  * 1 inzending per deelnemer, MAAR:
  * VOOR de sluitingsdatum mag je nog wisselen: Als je al een foto gestuurd hebt,  maar vindt dat je inmiddels een betere foto hebt gemaakt, stuur je gewoon die  betere foto op. Je eerdere inzending doet dan dus niet meer mee.
  * LET OP: Het welzijn van vogel en omgeving zijn ALTIJD belangrijker dan je  foto. Oftewel: Houd je ook bij het maken van foto's aan de Gedragsregels.  GEEN nestfoto's!
 
  Voor nomineerders
  * Je mag een foto maar 1 keer nomineren.
  * Uiteraard mag je niet je eigen foto nomineren.



> Jaaropdracht<
Vanaf februari 2011 een nieuwe uitdaging, en een extra stimulans om elke maand mee te doen: De jaaropdracht! Elke maand zijn er punten te verdienen voor de nummers 1 t/m 3 uit de uitslag van de maandopdracht, EN voor iedereen die aan die opdracht meedoet. De punten worden als volgt verdeeld:
Nummer 1 - 5 punten
Nummer 2 - 3 punten
Nummer 3 - 3 punten
Meedoen - (normaal belangrijker dan winnen, nu nog altijd goed voor) 1 punt
Na de laatste opdracht van het jaar (december 2011) wordt de einduitslag bepaald. Degenen die in die einduitslag de bovenste drie plaatsen bezetten, worden nu eens niet afgescheept met Eeuwige Roem, maar kunnen een daadwerkelijke prijs tegemoet zien! Over de precieze invulling van de prijzen wordt nu nog gebrainstormd, maar vast staan al:
- een tegoedbon te besteden in de Waarneming.nl Webwinkel!
- een jaarabonnement op het tijdschrift Dutch Birding!
Prachtige prijzen, en nog maar een extra excuus om het komende jaar veel het veld in te gaan! Niet je camera thuis laten liggen ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Nummer 2 - 3 punten
Nummer 3 - 3 punten

Niet heel logisch?
nummer 2 - 3 punten en nummer 3 - 2 punten?

Leuke opdracht! Hopelijk kan ik dit keer weer eens een foto maken die aan de opdracht voldoet...

Rickschonewille

#2
Dan hebben we ook een ranglijst nodig voor op de site, want anders is het zo'n gedoe. Je kan het namelijk toch niet geheim houden hoeveel punten iedereen heeft, want je kijkt gewoon op de site welke plaats je foto stond en dat reken je dan uit.

Nog een vraagje - In hoeverre moet de kleur ( rood, oranje of geel ) terugkomen in de vogel? Al is de snavel oranje/geel of de vogel heeft een lichte roodachtige borst is dat dan genoeg en voldoet hij aan de opdracht? Of moet hij echt eruit springen, zoals een Wielewaal, Spotvogel, Roodborst, Goudvink en IJsvogel?

Stijn E.

Citaat van: Rickschonewille op februari 07, 2011, 20:36:15 PM
Dan hebben we ook een ranglijst nodig voor op de site, want anders is het zo'n gedoe. Je kan het namelijk toch niet geheim houden hoeveel punten iedereen heeft, want je kijkt gewoon op de site welke plaats je foto stond en dat reken je dan uit.

Zoiets? http://defrisseblik.weebly.com/ranglijst-2011.html
Hartelijke groet, Stijn
      Blog


firecrest

Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 07, 2011, 20:42:54 PM
Citaat van: Rickschonewille op februari 07, 2011, 20:36:15 PM
Dan hebben we ook een ranglijst nodig voor op de site, want anders is het zo'n gedoe. Je kan het namelijk toch niet geheim houden hoeveel punten iedereen heeft, want je kijkt gewoon op de site welke plaats je foto stond en dat reken je dan uit.

Zoiets? http://defrisseblik.weebly.com/ranglijst-2011.html
Misschien is een schema leuker. Op de x-as boven de opdrachten en op de y-as de fotografen en dan de punten er achter.

Stijn E.

Citaat van: firecrest op februari 07, 2011, 20:53:56 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 07, 2011, 20:42:54 PM
Citaat van: Rickschonewille op februari 07, 2011, 20:36:15 PM
Dan hebben we ook een ranglijst nodig voor op de site, want anders is het zo'n gedoe. Je kan het namelijk toch niet geheim houden hoeveel punten iedereen heeft, want je kijkt gewoon op de site welke plaats je foto stond en dat reken je dan uit.

Zoiets? http://defrisseblik.weebly.com/ranglijst-2011.html
Misschien is een schema leuker. Op de x-as boven de opdrachten en op de y-as de fotografen en dan de punten er achter.

Ga ik morgen naar kijken. Goeie tip  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 07, 2011, 21:32:31 PM
Citaat van: firecrest op februari 07, 2011, 20:53:56 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 07, 2011, 20:42:54 PM
Citaat van: Rickschonewille op februari 07, 2011, 20:36:15 PM
Dan hebben we ook een ranglijst nodig voor op de site, want anders is het zo'n gedoe. Je kan het namelijk toch niet geheim houden hoeveel punten iedereen heeft, want je kijkt gewoon op de site welke plaats je foto stond en dat reken je dan uit.

Zoiets? http://defrisseblik.weebly.com/ranglijst-2011.html
Misschien is een schema leuker. Op de x-as boven de opdrachten en op de y-as de fotografen en dan de punten er achter.

Ga ik morgen naar kijken. Goeie tip  :duim:

Inmiddels gedaan: http://defrisseblik.weebly.com/ranglijst-2011.html
Is dat een beetje wat je in gedachten had Lars? (nrs. 0-8 moeten personen voorstellen)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 09, 2011, 17:40:52 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 07, 2011, 21:32:31 PM
Citaat van: firecrest op februari 07, 2011, 20:53:56 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 07, 2011, 20:42:54 PM
Citaat van: Rickschonewille op februari 07, 2011, 20:36:15 PM
Dan hebben we ook een ranglijst nodig voor op de site, want anders is het zo'n gedoe. Je kan het namelijk toch niet geheim houden hoeveel punten iedereen heeft, want je kijkt gewoon op de site welke plaats je foto stond en dat reken je dan uit.

Zoiets? http://defrisseblik.weebly.com/ranglijst-2011.html
Misschien is een schema leuker. Op de x-as boven de opdrachten en op de y-as de fotografen en dan de punten er achter.

Ga ik morgen naar kijken. Goeie tip  :duim:

Inmiddels gedaan: http://defrisseblik.weebly.com/ranglijst-2011.html
Is dat een beetje wat je in gedachten had Lars? (nrs. 0-8 moeten personen voorstellen)
Ziet er mooi uit zo!
Misschien nog een laatste kolom met 'totaal aantal punten'?

Jarinka

Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 09, 2011, 17:40:52 PMInmiddels gedaan: http://defrisseblik.weebly.com/ranglijst-2011.html
Is dat een beetje wat je in gedachten had Lars? (nrs. 0-8 moeten personen voorstellen)
Is zoiets niet mooier? Is erg makkelijk te maken in Excel, dat wil ik dan wel op me nemen.
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Citaat van: Jarinka op februari 09, 2011, 17:54:54 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 09, 2011, 17:40:52 PMInmiddels gedaan: http://defrisseblik.weebly.com/ranglijst-2011.html
Is dat een beetje wat je in gedachten had Lars? (nrs. 0-8 moeten personen voorstellen)
Is zoiets niet mooier? Is erg makkelijk te maken in Excel, dat wil ik dan wel op me nemen.
Wel mooi, maar ook weer wat ingewikkelder ;D
Misschien allebei?

Vincent Hart

Vind het ook wel leuk als er een tabel EN een grafiek komen  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Het is erg onoverzichtelijk als er straks zo'n 20 mensen mee hebben gedaan, en dat allemaal in die grafiek moet.
Daarom een nieuw plan qua grafiek:
De vijf mensen met de meeste punten (alles bij elkaar, dus niet per maand) komen in de grafiek te staan. Van de overige mensen houd ik wel de punten bij, maar alleen de top 5 komt in de grafiek te staan.

Vincent, hoe zit het nu met de puntentelling? Waarom krijgen plaats 2 en 3 allebei 3 punten?
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Citaat van: Jarinka op februari 09, 2011, 19:18:31 PM
Het is erg onoverzichtelijk als er straks zo'n 20 mensen mee hebben gedaan, en dat allemaal in die grafiek moet.
Daarom een nieuw plan qua grafiek:
De vijf mensen met de meeste punten (alles bij elkaar, dus niet per maand) komen in de grafiek te staan. Van de overige mensen houd ik wel de punten bij, maar alleen de top 5 komt in de grafiek te staan.
Je kan toch gewoon na elke maand de tabel bijwerken, zodat de bovenste bovenaan staan en de rest onderaan?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Vincent Hart

Tabel wel, grafiek idd moeilijker.
@Jarinka: Dat was het oorspronkelijke voorstel en ik kan me daar in elk geval wel in vinden. Dus tenzij iemand zwaarwegende bezwaren heeft ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Grafiek is ook niet zo moeilijk, gewoon de data van de grafiek updaten :)
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Nee, moeilijk met 20 lijntjes. Het zo inrichten dat de grafiek elke maand de top-5 van de tussenstand laat zien, moet idd wel lukken :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jan vH

De maand februari is alweer voorbij! Ik ben benieuwd naar de inzendingen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

stefanhageman

Ik ook! Al moet zeggen dat ik hem pas net heb gestuurd... Nu maar hopen dat 'ie dan nog gewoon mee kan doen.
Stefan Hageman


Vincent Hart

Citaat van: stefanhageman op maart 01, 2011, 17:14:36 PMNu maar hopen dat 'ie dan nog gewoon mee kan doen.
Het is niet goedkoop, maar Stijn is om te kopen ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: stefanhageman op maart 01, 2011, 17:14:36 PM
Ik ook! Al moet zeggen dat ik hem pas net heb gestuurd... Nu maar hopen dat 'ie dan nog gewoon mee kan doen.
Vast wel :) Toch, Vincent? ;D Gewoon een leuk mailtje erbij sturen, dan mag het vast wel van hem :angel:
(ik heb mijn foto ook pas net ingestuurd)

Citaat van: Vincent Hart op maart 01, 2011, 17:20:05 PM
Citaat van: stefanhageman op maart 01, 2011, 17:14:36 PMNu maar hopen dat 'ie dan nog gewoon mee kan doen.
Het is niet goedkoop, maar Stijn is om te kopen ;)
Het is juist extreem goedkoop als je al een scope hebt ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Dat is niet 'goedkoop', dat is uitbuiting.

Ik hoop trouwens wel dat iedereen braaf zijn inzending naar MaandopdrachtATlive.com gestuurd heeft, en niet naar mij?  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: Vincent Hart op maart 01, 2011, 17:40:36 PM
Dat is niet 'goedkoop', dat is uitbuiting.

Ik hoop trouwens wel dat iedereen braaf zijn inzending naar MaandopdrachtATlive.com gestuurd heeft, en niet naar mij?  :angel:
Uitbuiting van de scope? Stijn is d'r juist heel blij mee ;D En zo vaak laat ik hem de scope niet dragen hoor :P
Ja, ik heb hem naar het goede adres gemaild, met persoonlijke berichten voor jullie allebei (ja, ga die mail dus maar snel lezen, Vincent!)
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

 ;D Ik ben inderdaad erg duur als het om omkopen gaat. Minstens de waarde voor een scope...! Dus Stefan, wat heb je te bieden?  :P

------

Ok, nu serieus  :blink::
Iedereen die de foto vandaag nog ingestuurd heeft doet wat mij betreft gewoon mee met de maandopdracht  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

stefanhageman

Ok bedankt. Het is desnoods 29 februari toch? (Ik heb een chocoladereep en een sinaasappel wie bied meer?) ;)
Stefan Hageman


Stijn E.

Een deel van de foto's staat er nu op, maar het uploaden van het laatste deel werkt even niet.
Er staat nu een half-complete pagina online, maar dat klopt dus nog niet. Morgen ga ik proberen als voor elkaar te maken :duim:
Helaas nog even geduld dus...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

De foto's staan er op! Morgen nog even iets meer over het probleem  :duim:
http://defrisseblik.weebly.com/februari.html

Het was wat haastwerk, dus als er nog foutjes worden gevonden hoor ik het graag  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op maart 02, 2011, 21:13:16 PM
Het was wat haastwerk, dus als er nog foutjes worden gevonden hoor ik het graag  :duim:
Tweede foto is een Groenling. ;)

Vincent, zet de poll er maar in!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

"Foto's Maandopdracht februari - Soorten met rood en/of oranje in het verenkleed"
Geel zat er ook nog bij ;)
Groeten, Jarinka Heijink