Hoofdmenu

Myxomyceet

Gestart door han.endt, september 18, 2006, 22:20:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

han.endt

Is hier zonder microscopisch onderzoek iets zinnigs over te zeggen? Op een natte, verrotte boomstam in een beukenbos.

a.houter

is uiteraard voor Arno...weet je zeker dat het geen eierpakketjes zijn?
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Arno van Stipdonk

Hallo Han,

Het zijn inderdaad myxo's, zo te zien een goede macro-opname van dichtbij.
Helaas zijn ze nog te vers om ook maar iets zinnigs over een groepnaam, laat staan soortnaam te zeggen. Ze kunnen wel heel snel rijp worden, dus als het niet te ver weg is....

han.endt

Het is inderdaad flink uitvergroot.
Het is vlak bij mij in de buurt. Ik zal binnenkort nog eens kijken. Nog iets speciaals waar ik bij het fotograferen op moet letten?

Arno van Stipdonk

Nee, niet echt. Het kan soms helpen om een opname van wat verderaf en van dichtbij te maken voor de details.
Maar ik wil geen valse hoop geven, meestal kom ik echt niet verder dan de familienaam. :unsure:  

JW_2all

Hans van Hooff (NMV) raadt altijd aan om ze als ze gaan sporuleren in een luciferdoosje te stoppen en ze hem dan toe te sturen. Tenminste als je geen Nanninga-Bremer in de boekenkast hebt staan...
Groet,
Jan

han.endt

#6
Ik ben vandaag nog even terug geweest, maar ik kan er geen spoor meer van vinden :( . Helaas.

Arno van Stipdonk

Is me ook al vakar overkomen. Jammer. Van jonge exemplaren neem ik voortaan een beetje mee en doe het in een kweekbakje. Het lukt steeds beter om ze te laten rijpen.