Rietganzen?

Gestart door Zuidberg, februari 05, 2011, 21:54:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zuidberg

Dag allemaal,


Vandaag in Flevoland op boerenland tussen grauwe ganzen een aardig aantal rietganzen (?) ontwaard. Nu ben ik niet zo'n held in het determineren van vogels, maar al helemaal niet van ganzen. Laat staan van de verschillende typen rietganzen. Kan iemand hier licht op werpen? Ik vond vooral de drie ganzen links op de laatste twee foto's opvallend: zij waren duidelijk groter dan de ganzen er links van. Ter vergelijking (formaat?) heb ik op de eerste drie foto's een paar grauwe ganzen laten staan.

Ben benieuwd naar jullie mening. Naar alle waarschijnlijkheid is het voor jullie een fluitje van een cent.


Groet,
Joost Zuidberg

JandJ

Inderdaad rietganzen. Ik neig naar kleine.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Jeroen Nagtegaal

Zeker geen Kleine. Zijn Toendrarietganzen. Foto te onduidelijk om met zekerheid Taiga's te herkennen. Heb bij geen enkel beest in elk geval het gevoel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Zuidberg


Als iemand dat wil, kan ik wel de originele foto's sturen. Misschien dat op basis daarvan wel uitsluitsel te geven is. De drie ganzen rechts op de onderste twee foto's waren duidelijk groter dan de anderen, maar binnen soorten is er natuurlijk ook verschil in formaat.
Joost Zuidberg

Jeroen Nagtegaal

Ik zou zeggen uitsnijden en hier plaatsen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Zuidberg


De 'diepere' uitsneden maken de foto's scherptetechnisch niet fraaier, maar bieden wellicht wel meer inzicht in het type gans. De laatste foto laat de grotere ganzen zien. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Joost Zuidberg

Zuidberg

Iemand nog nieuwe inzichten?

Anders houd ik het op toendra's.
Joost Zuidberg

henkjanvdkolk

Zeker Toendrarietganzen! Er is geen enkele aanleiding om ook maar aan Taiga te denken.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk