Hoofdmenu

Wat ga je morgen doen?

Gestart door Harm058, februari 05, 2011, 18:33:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

morgen en overmorgen op vlieland

Houden jullie de bruine boszanger nog even op het eiland?
Gijs

Jarinka

Morgen voor het eerst naar Schiermonnikoog!
Onderweg in de trein kan ik lekker Stijn pesten, want die gaat ook een dagje later (rest van de groep gaat vanmiddag al).
Ik hoop op minimaal 5 lifers (kan makkelijk), 45 EML'ers (kan ook goed) en 5 jaarsoorten (gaat ook wel lukken).
Nu klinkt het alsof ik heel erg veel lijstjes bijhoud, maar dat heb ik uitgezocht om te kijken welke soorten ik kan verwachten :angel:
Groeten, Jarinka Heijink

willemxd

moet jij morgen niet naar school?

Jarinka

Citaat van: willemxd op oktober 16, 2011, 11:45:09 AM
moet jij morgen niet naar school?
Sssst! Tijdens de herfstvakantie spijbel ik altijd. Alsjeblieft niet doorvertellen.
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

#424
Citaat van: Jarinka op oktober 16, 2011, 11:43:45 AM
Morgen voor het eerst naar Schiermonnikoog!
Onderweg in de trein kan ik lekker Stijn pesten, want die gaat ook een dagje later (rest van de groep gaat vanmiddag al).
Ik hoop op minimaal 5 lifers (kan makkelijk), 45 EML'ers (kan ook goed) en 5 jaarsoorten (gaat ook wel lukken).
Nu klinkt het alsof ik heel erg veel lijstjes bijhoud, maar dat heb ik uitgezocht om te kijken welke soorten ik kan verwachten :angel:

Even een paar puntjes hoor...

Waarschuwing: Ik pest terug!
Mededeling: We hebben er zin in!  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

willemxd

 :P hebben jullie nu al herfstvakantie  :angry: ikke niet, ik heb dat pas volgende week,

Yeronimo

Morgen dagje Schier met Haije Valkema. Wellicht komen we wel een paar bekende tegen, altijd leuk ^^
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Harm058

Citaat van: Yeronimo op oktober 17, 2011, 17:42:17 PM
Morgen dagje Schier met Haije Valkema. Wellicht komen we wel een paar bekende tegen, altijd leuk ^^

Succes mannen!!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Jarinka

Citaat van: Yeronimo op oktober 17, 2011, 17:42:17 PM
Morgen dagje Schier met Haije Valkema. Wellicht komen we wel een paar bekende tegen, altijd leuk ^^
Gelukt, toch? :angel:
Was leuk om jullie eventjes te zien aan zee en bij de Blauwstaart.
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Citaat van: Jarinka op oktober 21, 2011, 15:34:49 PM
Citaat van: Yeronimo op oktober 17, 2011, 17:42:17 PM
Morgen dagje Schier met Haije Valkema. Wellicht komen we wel een paar bekende tegen, altijd leuk ^^
Gelukt, toch? :angel:
Was leuk om jullie eventjes te zien aan zee en bij de Blauwstaart.

Zekers, was lang geleden, zoals wel al zeiden ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stefan van Ettinger

Iemand die mij nog een goeie plek kan adviseren...
Gister de langstaart gezien, morgen wel even tijd om zelf ergens te gaan struinen :)
Wat zijn zo in t staartje van de najaarstrek de places to be?
Met vriendelijke groet,
Stefan van Ettinger

Robert V.T

Beste plekken nu zijn de duingebieden langs de kust; op veel plekken en goeie kans op klapekster en ruigpootbuizerd en beste kans op andere leuke soorten.
Groeten,

Robert van Tiel

firecrest

Het ligt er een beetje aan hoe ver je wil gaan, maar de Zuidpier en de duinen langs het Kennemermeer zijn wel mooie plekken om te vogelen. Altijd spannend! Er kan zomaar een Pallas' uit zee komen...

Stefan van Ettinger

Dat is misschien wel eens een leuke plek! En hoe zit t met de maasvlakte en oostvoorne enzo?
Met vriendelijke groet,
Stefan van Ettinger

Folkert Jan

Citaat van: Steefann op november 01, 2011, 22:32:24 PM
Dat is misschien wel eens een leuke plek! En hoe zit t met de maasvlakte en oostvoorne enzo?

Ook een goede keus!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

firecrest

Morgen weer eens naar Parnassia. Hopen dat die Eleonora's langskomt....

Wouter van der Ham

Zometeen richting de woestijntapuit bij rotterdam, en hopelijk ook nog even langs de Buffelkopeend!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Margreet Kwh

Hallo Wouter,
die egel van je foto heeft heel wat teken!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jarinka

#438
Morgen ga ik voor de tweede keer in anderhalve week tijd op zoek naar een Koereiger. Vorige week maandag werd er een gemeld in Soest. Tijdens wat tussenuren op school ben ik gaan zoeken, maar er was niks te vinden. Morgen dus de herkansing. De waarneming staat op onzeker, maar er zit een goede beschrijving bij. Zou leuk zijn als het er een is, want het is een nieuwe soort voor me.
Groeten, Jarinka Heijink

Gideon Vreeman

Succes Jarinka!

Citaat van: Jarinka op december 19, 2011, 19:22:00 PM
Morgen ga ik voor de tweede keer in anderhalve week tijd op zoek naar een Koereiger. Vorige week maandag werd er een gemeld in Soest. Tijdens wat tussenuren op school ben ik gaan zoeken, maar er was niks te vinden. Morgen dus de herkansing. De waarneming staat op onzeker, maar er zit een goede beschrijving bij. Zou leuk zijn als het er een is, want het is een nieuwe soort voor me.
Gideon Vreeman

Jarinka

Helaas Gideon, je succeswens heeft niet geholpen. De Koereiger bleek een ineengedoken Grote Zilverreiger te zijn die door de wind een kuifje kreeg. De enige leuke vogel van vanochtend was een overvliegende Grote Gele Kwikstaart.
Groeten, Jarinka Heijink

JandJ

Dan moet je toch maar een keer naar zeeuws vlaanderen afzakken.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

hiskodevries

als nog frisse blikkers naar terschelling, schier , ameland of Friesland gaan.....
http://waarneming.nl/tel_project_new/gmap/246
daar zijn nog wel wat lege plekken op de kaart
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jonas D

Morgenvroeg vroeg op om naar de klapekster te gaan zoeken in ons gebied. Een medevogelaar meldde vandaag een klapekster maar had helaas geen tijd meer om ze te gaan zoeken. Hopelijk zit hij/ zij er morgen nog.
Groeten,
Jonas

Margreet Kwh

Citaat van: jonas D op december 28, 2011, 16:33:49 PM
Morgenvroeg vroeg op om naar de klapekster te gaan zoeken in ons gebied. ...
Succes, Jonas!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

jonas D

Helaas geen klapekster gezien nochtans heel het gebied goed afgezocht. Zijn de klapeksters die nu gezien worden eigenlijk overwinteraars?
Wel nog een roodborsttapuit (man) tp.
Groeten,
Jonas

Oenanthe

Elke vogel die je nu nog ter plaatse ziet mag je als overwinteraar beschouwen. De trek is al een paar maanden over en alleen als het echt gaat winteren mag je nog op grootschalige trekbewegingen rekenen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

jonas D

Ok bedankt, dan kan hij er nog wel zitten maar wou hij/zij zich niet laten zien. Hopelijk kan ik hem alsnog terugvinden.
Groeten,
Jonas

Oenanthe

Hij kan er best nog zitten maar je moet niet vergeten dat de winter het jaargetijde is waarin de meeste vogels sterven. Maar klapeksters kunnen zich ook verbazend goed verstoppen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

jonas D

Vandaag had de medevogelaar de klapekster herontdekt het  zal dus wel een overwinteraar zijn. Ik ga komende dagen proberen er nog eens heen te gaan. Morgennamiddag misschien maar in de voormiddag moet ik nog werken. We zullen wel zien. :blink:
Groeten,
Jonas