Hoofdmenu

Wat ga je morgen doen?

Gestart door Harm058, februari 05, 2011, 18:33:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan vH

Citaat van: smoely op mei 21, 2011, 23:20:03 PM
Morgen ga ik vale gieren tellen  ;D

Hoeveel heb je er geteld?  ;D

Ik ga waarschijnlijk zaterdag naar De Hoge Veluwe. Ik hoop uiteraard de Slangenarend te zien, maar ook Heidezegge, Trilgraszegge en Bosdoorntje.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jarinka

Citaat van: Jan vH op mei 24, 2011, 17:59:00 PMIk ga waarschijnlijk zaterdag naar De Hoge Veluwe. Ik hoop uiteraard de Slangenarend te zien, maar ook Heidezegge, Trilgraszegge en Bosdoorntje.
Ik denk erover na om zaterdag ook naar de Veluwe te gaan, o.a. voor die Slangenarend. Het hangt vooral van het vervoer af, want met de fiets is het erg lastig te doen.
Of zijn er toevallig mensen die zaterdag naar de Biesbosch gaan? Ben er nog nooit geweest, en het lijkt me een erg leuk gebied. Blauwe Kamer is ook nog een optie. Daar ben ik al geweest, maar toen was het niet zo'n succes.
En anders ga ik lekker OV-twitchen ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Robert V.T

Morgenochtend, als het even meezit, ga ik kijken of de waterspreeuw bij Epen nog tp is.
Groeten,

Robert van Tiel

JaapHennevanger

Citaat van: Jarinka op mei 24, 2011, 18:06:44 PM
Citaat van: Jan vH op mei 24, 2011, 17:59:00 PMIk ga waarschijnlijk zaterdag naar De Hoge Veluwe. Ik hoop uiteraard de Slangenarend te zien, maar ook Heidezegge, Trilgraszegge en Bosdoorntje.
Ik denk erover na om zaterdag ook naar de Veluwe te gaan, o.a. voor die Slangenarend. Het hangt vooral van het vervoer af, want met de fiets is het erg lastig te doen.
Of zijn er toevallig mensen die zaterdag naar de Biesbosch gaan? Ben er nog nooit geweest, en het lijkt me een erg leuk gebied. Blauwe Kamer is ook nog een optie. Daar ben ik al geweest, maar toen was het niet zo'n succes.
En anders ga ik lekker OV-twitchen ;D

Ik zal lekker naar de Hoge Veluwe gaan! Blauwe Kamer is wel leuk (kan je combineren met de Wageningse Bovenpolder, oa met Kwartelkoning)
Jaap Hennevanger



firecrest


Wouter van der Ham

Citaat van: firecrest op juni 01, 2011, 20:42:35 PM
Morgen naar Texel!
Succes! Hopen voor je dat de Ralreiger er dan nog zit !
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

GijsB

Morgen vlieland, niet om te vogelen, maar je weet maar nooit wat je tegenkomt
Gijs

JaapHennevanger

Misschien wel een Roodmus, via Lauwersmeer.com in het dorp!
Jaap Hennevanger



GijsB

Ik zag het, zo maar even langs gaan
Gijs

smoely

Morgen moet ik helaas leren, want ik begin op 14 juni met examens.
Ik vind het wel jammer dat er in Limburg een plas is waar 2 lifers zitten (koe- en ralreiger).

JaapHennevanger

#160
Lijkt mij dat die Koereiger toch een Ralreiger is!(?)

Link: http://waarnemingen.be/waarneming/view/54863742
Jaap Hennevanger



smoely

Citaat van: JaapHennevanger op juni 03, 2011, 23:51:37 PM
Lijkt mij dat die Koereiger toch een Ralreiger is!(?)

Link: http://waarnemingen.be/waarneming/view/54863742

Ik had nog niet eens naar die foto's gekeken. Goed gezien.

jonas D

Ik begin vrijdag 10 juni al met examens.
De foto van de "zogenaamde koereiger" is inderdaad die ralreiger.
Groeten,
Jonas

firecrest

Morgen is de zon eindelijk weg.
Niet zo warm meer, dus tijd om te vogelen!

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

Geen roodmus  :(
Niet echt m'n best voor gedaan, alleen maar zo vaak mogelijk langs gefietst op weg naar iets anders in de hoop hem te horen
Gijs

willemxd

ik ga zondag de grote geelpootruiter zoeken en mischien komen we langs de orpheus spotvogel in boxtel  :lol: en ik hoop nog meer

Jarinka

Leuk! Hier heb ik al tijden op zitten wachten. Vanmiddag uit school meteen maar even langs :)
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Citaat van: Jarinka op juni 10, 2011, 08:57:03 AM
Leuk! Hier heb ik al tijden op zitten wachten. Vanmiddag uit school meteen maar even langs :)

Ik ben net terug, maar niks gevonden terwijl ik er toch ruim een half uur heb gestaan. Het was verder ook erg rustig met alleen Tureluurs, Scholeksters en Kievitten in het gebied. Ook nog wel wat Meerkoeten en Soepeenden en -ganzen, maar verder bijzonder weinig...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

frankw

Citaat van: Jarinka op juni 10, 2011, 08:57:03 AM
Leuk! Hier heb ik al tijden op zitten wachten. Vanmiddag uit school meteen maar even langs :)
Opmerkelijk dat er verder geen info bij staat. Misschien dat daar even om gevraagd kan worden door een admin?

Stijn E.

Citaat van: frankw op juni 10, 2011, 12:52:58 PM
Citaat van: Jarinka op juni 10, 2011, 08:57:03 AM
Leuk! Hier heb ik al tijden op zitten wachten. Vanmiddag uit school meteen maar even langs :)
Opmerkelijk dat er verder geen info bij staat. Misschien dat daar even om gevraagd kan worden door een admin?

Wilde ik ook al voorstellen, maar Jarinka is zometeen uit en gaat dan nog even kijken. Dat wilde ik eigenlijk nog even afwachten. Mee eens?!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 10, 2011, 12:59:22 PM
Citaat van: frankw op juni 10, 2011, 12:52:58 PM
Citaat van: Jarinka op juni 10, 2011, 08:57:03 AM
Leuk! Hier heb ik al tijden op zitten wachten. Vanmiddag uit school meteen maar even langs :)
Opmerkelijk dat er verder geen info bij staat. Misschien dat daar even om gevraagd kan worden door een admin?

Wilde ik ook al voorstellen, maar Jarinka is zometeen uit en gaat dan nog even kijken. Dat wilde ik eigenlijk nog even afwachten. Mee eens?!

Ik ben er vanmorgen al geweest, toen ze niet gezien. Ik vertrouw de waarnemer wel, maar inderdaad is een beschrijving niet verkeerd.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Citaat van: Jan vH op juni 10, 2011, 14:15:57 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 10, 2011, 12:59:22 PM
Citaat van: frankw op juni 10, 2011, 12:52:58 PM
Citaat van: Jarinka op juni 10, 2011, 08:57:03 AM
Leuk! Hier heb ik al tijden op zitten wachten. Vanmiddag uit school meteen maar even langs :)
Opmerkelijk dat er verder geen info bij staat. Misschien dat daar even om gevraagd kan worden door een admin?

Wilde ik ook al voorstellen, maar Jarinka is zometeen uit en gaat dan nog even kijken. Dat wilde ik eigenlijk nog even afwachten. Mee eens?!

Ik ben er vanmorgen al geweest, toen ze niet gezien. Ik vertrouw de waarnemer wel, maar inderdaad is een beschrijving niet verkeerd.

En Jarinka had twee uurtjes geleden ook niks... Ik haal haar verder geen woorden uit de mond en laat eventuele details aan haar over ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Inderdaad niks. Heb nog wel door het bos gewandeld (en mogelijk een man Keep in zomerkleed gezien, maar dat was zo kort dat hij onzeker blijft), maar qua steltjes viel het erg tegen.
Misschien dat het toch een determinatiefout is, hoewel Steltkluten niet zo moeilijk te determineren zijn. Ik heb de waarnemer één keer ontmoet (ook bij Plasdras), en hij had nogal wat moeite met steltjes. Ik op dat moment ook, dus toen zijn we samen met de ANWB erbij gaan determineren.
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Citaat van: Jarinka op juni 10, 2011, 16:46:46 PM
Misschien dat het toch een determinatiefout is, hoewel Steltkluten niet zo moeilijk te determineren zijn. Ik heb de waarnemer één keer ontmoet (ook bij Plasdras), en hij had nogal wat moeite met steltjes. Ik op dat moment ook, dus toen zijn we samen met de ANWB erbij gaan determineren.
Maar Steltkluten zouden toch geen problemen opleveren mag ik hopen? Overigens waren de Steltkluten bij ons in de buurt in het begin van dit voorjaar ook erg vliegerig en doken ze elke dag weer ergens anders op (pendelden geregeld enkele kilometers rond tussen de Groene Jonker, Kamerik en Waverhoek, wat een afstand van 35 kilometer is!).
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

Die Steltkluten van de regio in het voorjaar waren erg frustrerend :P Elke keer als je aankwam zaten ze er niet meer, en dan zaten ze de volgende dag weer in de ochtend in een ander gebied. Overigens lijken ze nu wel erg honkvast in de Groene Jonker, maar zullen ze ook aan het broeden zijn..? Weet jij dat misschien Robert?

Wouter van der Ham

Morgen ga ik naar de Groene Jonker ! alleen als het mooi weer is.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Bart van Hoogstraten

Citaat van: wouteren3 op juni 10, 2011, 18:30:58 PM
Morgen ga ik naar de Groene Jonker ! alleen als het mooi weer is.

Ik zou zondag gaan als ik jou was, zaterdag is slecht.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

smoely

Nu de buien gepasseerd zijn, ga ik eens wat nachtvogelen. Helaas moet ik wel al om middernacht thuis zijn.

Wouter van der Ham

Citaat van: smoely op juni 10, 2011, 21:23:13 PM
Nu de buien gepasseerd zijn, ga ik eens wat nachtvogelen. Helaas moet ik wel al om middernacht thuis zijn.
Vanavond? zo ja, Succes!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl