Ik droomde dat.. (alles over natuurdromen)

Gestart door Robert Heemskerk, februari 03, 2011, 15:04:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

Ik droomde dat... 

Ik droomde dat er boven op mijn boekenkast een koekoek zat  :rolleye:
Snel mijn camera gepakt maar op zo'n waanzinnig moment laat mijn camera het afweten..
Daarna veel gezocht naar de koekoek in huis maar kon 'm niet snel terugvinden.
Een paar episode verder in de droom zie ik weer wat zitten boven achterop de kast..
Maar na veel gezoek bleek het toch een turkse tortel te zijn ??

Een koekoek zou écht bijzonder geweest zijn dacht ik nog, ik moet me vergist hebben..

Robert


ronald

wat voor soort kast is het? misschien dat uit dat gegeven nog een betere determinatie mogelijk is... :P
maar mooi balen dat een camera het net op zo'n moment laat afweten!
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Ik droom heel vaak dat ik kan vliegen samen met de vogels. De droom begint altijd heel mooi met bijzondere soorten die ik nog nooit gezien heb en die zich verplaatsen door de heesters en bomen. Tijdens het meewandelen ontdek ik dan dat ik ook kan vliegen maar dit vliegen is eigenlijk meer een soort zweven met gestrekte armen wat ik niet goed onder controle heb. Vlak boven de grond met aufwind zweven en langs trappen/hellingen omlaag gaat heel goed maar het lukt me maar niet om de vogels bij te houden. Als ik dit toch probeer geraak ik te hoog doordat de wind me meeneemt en word ik onzeker en verlies ik plots het vliegvermogen, val dan van grote hoogte met een heel naar gevoel te pletter wakker. Meestal droom ik dat in onzekere/stressvolle tijden. Afgelopen week die droom al 2x gehad, zal wel samenhangen met mijn vertrek naar Afrika as zaterdag waarbij ik de voorbereidingen nog steeds niet op orde heb en ondertussen ervan weerhouden wordt doordat klanten nu pas opeens (na maandenlang aankondigen) nog even van alles en nog wat gedaan willen hebben. STREEEEESSSSS!!! (en nachtwerk  :P ).
Ik ga gauw weer verder!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Harm058

Citaat van: Robert Heemskerk op februari 03, 2011, 15:04:03 PM
Ik droomde dat... 

Ik droomde dat er boven op mijn boekenkast een koekoek zat  :rolleye:   




Hangt er niet heel toevallig een koekoeksklok boven die kast? ;D ;)
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Harm058

@ Bart

Volgende keer voordat je slapen gaat een parachute omdoen! mischien voel je je dan wat zekerder! ;)
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


ronald

Citaat van: Harm058 op februari 09, 2011, 19:54:45 PM
@ Bart

Volgende keer voordat je slapen gaat een parachute omdoen! mischien voel je je dan wat zekerder! ;)
;D

wel erg mooi trouwens, vliegdromen. ik had ze vroeger heel vaak, bijna altijd met een knullig klein vliegtuigje en ook altijd vlak boven de grond of huizen. te hoog en het ging mis, maar dat gebeurde niet zo vaak. nu heb ik ze nooit meer en moet ik het opvallend vaak doen met hoogtevreesdromen waarbij ik me zonder schaamte krampachtig vastklem aan dingen als ik op hoogte ben  :o ...

Bart, hou je kop er nog even voor he en sterkte deze laatste dagen voor je reis! ik neem aan dat de spanning van zulke reizen wel verdwijnt als je eenmaal op pad bent?
groeten, Ronald van Seijen

Violet (en Remco)

Haha, geweldig topic  :duim:
Droom zelf vaak de mafste dingen... Zoals eergisteren:

Het is maar een flard wat me is bij gebleven, maar toch te leuk om niet te vertellen  ;)

Ik droomde dat...

In huis zat een koolmees. In een volgende scène zat de koolmees er nog steeds (of alweer  ???  ). Ik zei de koolmees gedag en floot naar hem (ja, het was een echte kerel, prachtige stropdas!) en prompt vloog hij op en streek neer op mijn arm. Met zijn  parasolletje  ;D  Zo'n dingetje wat je bij je kinderijsje krijgt. Stond hem goed, lekker fleurig!
En ik maar roepen naar iedereen: Kijk dan, ik heb een koolmees op m'n arm!!!

Maar helaas, niemand luisterde. En even daarna werd ik weer wakker, geen idee dus hoe het is afgelopen  ;D

Groetjes,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Elachista

Groet,
Tymo

michel.wissink

Ik had een paar nachten geleden een roepende steenuil in hartje Den Haag.
Direct daarna werd ik wakker en begon toen te twijfelen of het geluid wel gedroomd was. Ik heb nog even wakker liggen luisteren, maar niets. Ik zal het nooit weten...  :-\
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Question

Ik droom haast nooit meer, ik herinner mij in ieder geval de volgende morgen niets.
Vroeger droomde ik vaak over overstromingen, en als het dan dichtbij kwam kon ik zomaar ineens vliegen. Dus dan was ik veilig in mijn droom. Maar ik droomde ook wel dat ik niet over een brug heen kon komen omdat ik er dan telkens stortte. Maar dat van dingen afstorten/vallen komt bij heel veel mensen denk ik wel voor. bruggen, flats, ravijnen. En als je dan haast beneden was dan was je klaarwakker. :o :o :o

Marina

Vannacht dacht ik in mn droom: "dit moet ik onthouden, voor het natuurdroomtopic".
Maar was het alweer kwijt zodra ik wakker was.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Robert Heemskerk

#11
Citaat van: Question op februari 20, 2011, 10:33:11 AM
Maar dat van dingen afstorten/vallen komt bij heel veel mensen denk ik wel voor. bruggen, flats, ravijnen. En als je dan haast beneden was dan was je klaarwakker. :o :o :o

Ja, heel herkenbaar..

Hoe vaak ik niet van een flat ben afgesprongen!
Nu woonde wij ook in een flat, vandaar die flat waarschijnlijk.
Eenmaal gesprongen kreeg ik dan een enorme druk in de onderbuik, dat was het moment om flink met de armen op en neer te slaan.. en dat had effect.., voor de harde crash kon je snelheid eruit halen en begon je te fladderen. Het werd dan een zachte landing..

Wat ook goed gaat, is met je voeten op het water staan en dan je gewicht naar je hak verplaatsen waardoor er opeens vaart krijgt en je kan waterskiën!

Jammer Marina, maar fijn dat je aan het topic hebt gedacht in je droom  :duim: Ik heb wel eens geprobeerd om een goede droom op te schrijven als je net wakker was.., de volgende ochtend stond er een erg warrig verhaal  :rolleye:

(het zijn overigens allemaal erothiekdromen, dat fladderen, zweven en vallen maar je moet dromen volgens mij niet al veel psychologiseren dan gaat alle lol eraf..)

Robert

Marina

Citaat van: Robert Heemskerk op februari 21, 2011, 11:19:24 AM

Jammer Marina, maar fijn dat je aan het topic hebt gedacht in je droom  :duim: ...


wat ik ook gedroomd heb, het had ieg niets met erotiek te maken  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Robert Heemskerk

#13
Ik droomde dat... 
Ik een spin/hooiwagen zag zitten die zich ging oprollen en zich als een octopus gedroeg.
Daarna rolde ie heel langzaam één heel lange arm(tentakel) uit naar boven toe en zocht naar het plafond boven me.
Met die uitgestrekte lange arm werd een plek boven me afgetast en vervolgens trok ie zich op naar boven (als een octopus) om zich weer op het plafond bij elkaar te vouwen tot een soort balletje. Daarna begon ie weer verder zijn arm uit te strekken om de omgeving voor 'm af te tasten. Eenmaal weer een andere plek gevonden trok ie zich weer op aan deze lange arm en kon zo vrij makkelijk grote afstanden overbruggen..

Ik riep er wat mensen erbij nu, zo van 'moet je nu eens kijken..!', 'zoiets ken ik helemaal niet en dit heb ik nog niet eerder gezien''
Voor deze 'octospin' was ik zelfs een beetje bang..

-- natuurlijk te lang en te laat op het spinnenforum gezeten gisteravond --  ;D

groeten Robert

JandJ

#14
De hop is mijn droomsoort. werkelijk waar, meerdere keren per maand droom ik ervan om het te zien.

Enkele voorbeelden:
   

         
  • Eindelijk, eindelijk zag ik hem, maar het was een foei-lelijk beest. helemaal verfromfraaid, verkleukeld en gekrompen. balen... ik telde hem niet mee.
  • Na een lange fietstocht eindelijk bij het schuurtje gekomen waar de hop achter zat. ik liep eromheen, de hop vloog op zodra ik om het hoekje kwam, en op onverklaarbare wijze direct uit beeld. ook deze heb ik niet meegeteld.
  • 3 nachten geleden: Weer een hop getwitched. uit de auto gestapt, even zoeken, en al snel vonden we de vogelaars, maar die wezen ons op een rode wouw (waarom eigenlijk geen zwarte?? die heb ik nog niet!). toen die achter de bomen verdween, zeiden de vogelaars dat de hop, terwijl we naar de wouw stonden te kijken, in een mierennest was gedoken. Direct was de moed opgegeven, het is namelijk alom bekend, dat wanneer een hop in een mierennest duikt, dat hij uit elk ander nest tevoorschijn kan komen op een uiterst onvoorspelbaar tijdstip (zoiets als een goudlijster diep in de struiken). Mijn mierennesten moet je je voorstellen als een gewoon mierennest, maar dan bovenop een gat: de ingang voor hoppen en draaihalzen.
  • ook vaak gedroomt dat ik hem niet zag (terwijl anderen naast me hem wel zagen, ect)
  • nog veel vaker gedroomt dat ik hem supermooi heb kunnen bekijken.
  • ook weleens gedroomd dat hij 'gewoon' al een paar uur weg was, traditioneel missen dus.
ik heb nog steeds geen hop gezien.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Jarinka

Hop is voor mij nog steeds een droomsoort, ook al heb ik die van Lunteren vorig jaar gezien. Zo ongeveer elke week (dag)droom ik dat ik er eentje vind. Hoewel ik natuurlijk ook al blij ben met eentje die door een medevogelaar is gezien :)
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Ik heb elk jaar een hele grote tegen de schuur groeien, ik kan je wel een stekkie opsturen als je wil  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

vuurvlinder

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 27, 2011, 15:40:04 PM
Ik heb elk jaar een hele grote tegen de schuur groeien, ik kan je wel een stekkie opsturen als je wil  ;)
Mijn hele tuin staat er vol mee, dus gratis af te halen! ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

JandJ

Mijn reactie op jullie: hier reageer ik niet op.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: jandj op april 27, 2011, 21:20:43 PM
Mijn reactie op jullie: hier reageer ik niet op.

Huh? (da's een mooie voor de Paradox voor de maand  ;D )
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

JandJ

Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

evertdirks

Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

JandJ

Dat ben ik ook niet van plan, gewoon lekker verder blijven dromen.

oja, Ik droomde NIET dat er net een reuzenstern over mijn huis kwam zetten :o ! Ik was namelijk goed wakker, en mn camera was gelukkig net opgeladen ;D
http://ijsselmonde.waarneming.nl/waarneming/view/54253511 Wat een voorjaar!
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op april 27, 2011, 15:32:02 PM
Hop is voor mij nog steeds een droomsoort, ook al heb ik die van Lunteren vorig jaar gezien. Zo ongeveer elke week (dag)droom ik dat ik er eentje vind. Hoewel ik natuurlijk ook al blij ben met eentje die door een medevogelaar is gezien :)

Er zit er eentje tussen Amersfoort en Apeldoorn nu!
http://waarneming.nl/waarneming/view/54256151
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

evertdirks

Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

JandJ

Eerst ***SPAM***, want ik ga niet mn lijstje van vaste chauffeurs platbellen voor een overvliegende hop die inmiddels op schier zou kunnen zitten ;)

Hij komt vast nog wel, en bovendien heb ik het nu even veel te druk met  >:( boekverslagen :'( . Ik heb alles op laten hopen door al die andere goeie soorten van de afgelopen tijd. maar wat wil je anders als je droomt van 300(+) soorten in 1 jaar? ik moet er nog 54.

Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Danny katerbarg

Citaat van: jandj op april 27, 2011, 14:47:51 PM
De hop is mijn droomsoort. werkelijk waar, meerdere keren per maand droom ik ervan om het te zien.

Enkele voorbeelden:
   

         
  • Eindelijk, eindelijk zag ik hem, maar het was een foei-lelijk beest. helemaal verfromfraaid, verkleukeld en gekrompen. balen... ik telde hem niet mee.
  • Na een lange fietstocht eindelijk bij het schuurtje gekomen waar de hop achter zat. ik liep eromheen, de hop vloog op zodra ik om het hoekje kwam, en op onverklaarbare wijze direct uit beeld. ook deze heb ik niet meegeteld.
  • 3 nachten geleden: Weer een hop getwitched. uit de auto gestapt, even zoeken, en al snel vonden we de vogelaars, maar die wezen ons op een rode wouw (waarom eigenlijk geen zwarte?? die heb ik nog niet!). toen die achter de bomen verdween, zeiden de vogelaars dat de hop, terwijl we naar de wouw stonden te kijken, in een mierennest was gedoken. Direct was de moed opgegeven, het is namelijk alom bekend, dat wanneer een hop in een mierennest duikt, dat hij uit elk ander nest tevoorschijn kan komen op een uiterst onvoorspelbaar tijdstip (zoiets als een goudlijster diep in de struiken). Mijn mierennesten moet je je voorstellen als een gewoon mierennest, maar dan bovenop een gat: de ingang voor hoppen en draaihalzen.
  • ook vaak gedroomt dat ik hem niet zag (terwijl anderen naast me hem wel zagen, ect)
  • nog veel vaker gedroomt dat ik hem supermooi heb kunnen bekijken.
  • ook weleens gedroomd dat hij 'gewoon' al een paar uur weg was, traditioneel missen dus.
ik heb nog steeds geen hop gezien.

ik droomde ook dat ik een hop zag in een hele mooie tuin. hij zat in een boom. heb hem wel mooi en lang kunnen bekijken. wel kon ik er een paar slechte foto's met mijn mobiel van maken.

en ook ik droom letterlijk en figuurlijk om ooit een hop in het echt te zien. ik ga van het jaar nog naar hongarije. volgens mij zitten daar ook wel veel. kan ik daar oefenen voor een echte nederlandse hop.

met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

JandJ

ik had al wel verwacht dat ik niet de enige was  ;)
ja, je schijnt in zuid europa over de hoppen te struikelen :rolleye:
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: jandj op mei 06, 2011, 17:23:52 PM
ik had al wel verwacht dat ik niet de enige was  ;)
ja, je schijnt in zuid europa over de hoppen te struikelen :rolleye:

In Corsica vliegen ze op de camping soms tussen de tenten door om je oren (goed adres trouwens voor een rijke waarnemingsvakantie).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/