wants met verdikte achterpoten

Gestart door charlottes, februari 03, 2011, 10:16:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

charlottes

.. zag vanmorgen een wants met verdikte achterpoten ... het lijkt me een oudje , wie weet zijn naam?

Natuurgroet van Charlotte.

Gert Veurink

#1
Leptoglossus occidentalis
http://waarneming.nl/soort/info/84148

Leuk! Voer je m in?

edit: er is een apart subtopic voor wantsen... voor de volgende keer
groet!
Gert Veurink



charlottes

Dank je wel Gert voor de naam .. en ja zal hem invoeren ... en  ja volgende keer  gaat het in de  sub-topic.

Natuurgroet van Charlotte.

charlottes

Helaas , krijg de kever  Leptoglossus occidentalis
niet ingevoerd ! het veld werd rood.

Charlotte.

Violet (en Remco)

Misschien omdat het geen kever is? Kies eerst voor wantsen, cicaden en plantenluizen.
Succes!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

charlottes

Oeps dat deed ik dus niet goed ... ga het opnieuw proberen.
Dank voor de reactie Violet en Remco
Natuurgroet van Charlotte.

charlottes

De Wants Leptoglossus occidentalis   is ingevoerd ... blijkt het ook nog een zeldzame wants  te zijn !  Oh lucky me ... en dat beestje vanmorgen zomaar in mijn tuin zien!
Natuurgroet van Charlotte

Joris Menten

Wel, 't is naar ik een begrijp een soort uit Noord-Amerika die Europa is aan't innemen. Dus "lucky me" ? Ik weet het niet - misschien eerder "yankees, go home" ? Of toch, "peace, man !"  O0

Gert Veurink

ik zie het wel als lucky you, ik heb m nog steeds niet gezien... maar dat lijkt een kwestie van tijd
groet!
Gert Veurink



charlottes

Gert, dat je de wants gauw mag zien ! Het is toch leuk om een beestje wat als zeldzaam te boek staat te spotten. Het was overigens toeval dat ik de wants zag , muggen zaten  te dansen bij de struik en daar was ik  in eerste instantie op af gegaan. Wantsen , echt aparte beestjes! ... inheems of uitheems.
Natuurgroet van Charlotte.