Ring grote mantel slechts gedeeltelijk afleesbaar: toch bruikbaar?

Gestart door halictus, januari 30, 2011, 22:41:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

halictus

Allen gegroet,

Vanmiddag fotografeerde ik een 2ekj grote mantelmeeuw in de Scheveningse Haven. Bij bestudering van de foto's op de PC bleek er een metaalkleurige ring om de rechter tibiotarsus te zitten. Ik doe twee foto's erbij.
Bovenaan lees ik cijfers, waarschijnlijk een 0, dan een 0, dan een 8, dan vermoedelijk een 7 (kan ook een 2 zijn) en vervolgens een 7.
Daaronder onderscheid ik SK. De vogel draaide zich om en toen verscheen er als eerste letter een M, ter hoogte waarvan ook die S en die K stonden. Dus M...SK (mogelijk ook direct achter elkaar).
Ik heb vrijwel geen ervaring met het waarnemen en melden van ringen. Ik denk niet dat EUring iets heeft aan een gedeelteijke code.
Weet iemand hoe nu verder te gaan, of is het verder zinloos?

Frank

Jeroen Nagtegaal

Dit is een vogel uit Rusland! Onder staat Moskva, er boven denk ik xx.yyyyy waarbij x een letter is en y een cijfer.
Zou vogels een lijst van het vogeltrekstation DB.08827? zijn. Wellicht dat een van de vaste aflezers op het forum hem herkend.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

In NL staan zowel 11 als 13mm voorgeschreven dacht ik, wellicht dus 11mm...
Ik heb ditjaar 2 ringen van Zilvermeeuwen-maat gezien. (een bij Storm) Dat is een ander type. Meen wel nog voor voor de 0 een B te zien...
Groet, Jeroen Nagtegaal

halictus

Dat is dus van vrij ver weg, bedankt, Jeroen.
Herman, de krapte van de ring valt wel mee:de vogel had zich gekrabt, en de ring was dus vlak onder het gewricht komen te zitten, want op bijgaande foto is-ie weer naar beneden gegleden.