(tropische) vogels op postzegels

Gestart door Geum rivale, januari 27, 2011, 16:53:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Citaat van: Bart van Hoogstraten op februari 02, 2011, 14:35:11 PM
Citaat van: Geum rivale op februari 02, 2011, 14:04:43 PM
Citaat van: HJDT op januari 31, 2011, 20:51:11 PM
Apart overigens dat nog niemand nummer 1 heeft genoemd: Sulphur-crested Cockatoo natuurlijk. . .

Groet Michel

Ik ben heel lang aan het zoeken geweest naar de verschillen tussen de Grote en de Kleine geelkuifkaketoe. Hoe zie je dat het hier de Grote betreft?

Volgens mij laat hij dat in het ongewisse (hij vermeldt er immers niet bij of het de Greater of de Lesser is).
Sulphur-crested staat voor Grote (C. galerita); de Kleine (C. sulphurea) heet in 't Engels Yellow-crested. (Het gebruik van de wetenschappelijke namen kan dergelijke verwarring voorkomen.)

(Hé, Bart heeft een gedaanteverwisseling ondergaan...)
Kees van Reenen

Geum rivale

Voor de kolibrie nog geen suggestie... Erg lastige beestjes, geloof ik. Ik zag ergens in dit forum een verwijzing naar een kolibrie-website, maar kon ik niet terugvinden.
Iemand die een idee heeft in welk geslacht van de enorme familie dit vogeltje valt, wellicht?
Kees van Reenen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Geum rivale op februari 02, 2011, 15:38:50 PM
(Hé, Bart heeft een gedaanteverwisseling ondergaan...)

Ach ja, Ik dacht niemand zet zijn kop erop waarom zou ik de moeite nemen die van mezelf er eigenlijk tussen zetten. Net zo gezellig...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Geum rivale op februari 02, 2011, 16:05:04 PM
Voor de kolibrie nog geen suggestie... Erg lastige beestjes, geloof ik. Ik zag ergens in dit forum een verwijzing naar een kolibrie-website, maar kon ik niet terugvinden.
Iemand die een idee heeft in welk geslacht van de enorme familie dit vogeltje valt, wellicht?

Ik vermoed een Emerald maar het blijft lastig, zeker zonder staart. Stuur anders een mailtje naar Dušan M. Brinkhuizen van http://www4.mindobirds.com.ec/  mindobirds@gmail.com in een ander topic was dat een succes.
Die Pelikanen en Kraanvogels blijven onopgelost volgens mij, ben bang dat dat fantasievogels zijn van een kunstenaar.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Geum rivale

Bedankt voor de tip. Dušan kwam eveneens uit bij een smaragdkolobrie (Emerald), vermoedelijk een vrouwtje Goudbuik- (Glittering-bellied; Cholostilbon lucidus).

Wat betreft de pelikanen kan ik me voorstellen dat ze gestileerd zijn, maar misschien is het verschil tussen de twee Europese soorten bij kuikens ook niet of nauwelijks te zien. De Tsjechische vogels is een vreemd geval: ik krijg de indruk dat hier een historische gebeurtenis is afgebeeld; maar kom daar maar eens achter.
Verder nog geen enkel idee voor de steltloper en de roofvogel. Tja, teveel keus waarschijnlijk...

Dan wordt dit de (voorlopige) eindstand:

1.
2. Rosse tijgerroerdomp
3.
4. Zilverplevier (?)
5.
6. Grote gele kwikstaart
7. Dunbekmeeuw
8.
9.
10. Goudbuiksmaragdkolibrie (?)
11. Roodstuitarassari
12. Blauwkeelbaardvogel
13. Gekraagde roodstaart (?)
14. Geelsnavelboomklever
15. Glanskop
16. Vuurkopdwerghoningeter
17. Amazonetroepiaal
18. Dollarvogel
Kees van Reenen