Hoofdmenu

Groene Reiger

Gestart door Bram Rijksen, september 17, 2006, 21:38:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Russer

CiteerAls ik Teus Luijendijk (CDNA-lid) donderdag goed heb verstaan schijnt er helemaal niet een dergelijk document te rouleren bij de CDNA. Maar ja, ik kan het ook verkeerd hebben verstaan, was namelijk toch wel erg moe die dag..............

Ik weet in ieder geval honderd procent zeker dat één van de CDNA-leden dit rapport toentertijd heeft laten opstellen omdat hij niet overtuigd was van de determinatie. Het zou mij zeer ten hoogste verbazen als dit niet bij het dossier zit wat momenteel rouleert...

CiteerLeuk trouwens dat je het forum van birdclubkatwijk.nl aanhaalt. Ben ik zelf een fanatiek gebruiker van  :duim: Maar of met de door jouw aangehaalde discussie de inhoud van het rapport wordt ontkracht betwijfel ik haha

Dat klopt, dan maar z'n allen discussieren maar dan heb ik toch maar liever dat deze vogel definitief als Groene Reiger de boeken ingaat :duim:  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Edwin Russer

#61
CiteerIk zag net dat Remco Hofland een poging doet om in kontakt te treden met de eigenaar van die tuin

Voor de niet-insiders,

http://www.vogelvisie.nl/, dan Forum, dan Vogelherkenning en Wat voor vogel is dit,
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jaap Denee

Ik zie dat meer mensen zich daar nu op persoonlijke titel naar binnen probeert  te :censored: 'kletsen'? Filmen, ontdekken... 't Is wat. Ik heb naar dat beest staan kijken, maar ik was nog niet klaar. Mag ik het komen afmaken?

Doe dat ff lekker centraal, jongens.

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Steven Wytema

inderdaad!

(waar blijft dat 1465050900-piepje  :D  )
Steven Wytema


Vincent Hart

#64
Even een kanttekening bij deze sinds gisteravond weer ouderwets ontplofte topic: ik zievluchtig lezend opeens enkele keren opduiken dat de vogelvisie-reiger ook in omgeving Amsterdam zou zitten. Die info komt niet uit dit topic en ook niet van vogelvisie. Weet iemand mEEr of is dit een erin geslopen 'foutje'?

Ah ok, ik zie het al, dat stond in het piepje...
Toch maar weer is gaan kijken op en in de buurt van de oude plek :D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Steven Wytema

CiteerAntwoord op: Wat voor vogel is dit. Geplaatst op 17 september 2006 om 02:56
Geplaatst door:
Fendi Volgens mij is het de groene reiger. Ik heb de foto´s van de groene reiger (Amsterdam) die op verschillende websites zijn geplaatst vergeleken met foto´s die ik heb gemaakt. Het is volgens mij dezelfde reiger. Ik woon in een waterrijk gebied net boven Amsterdam.
gekopieerd van het forum op vogelvisie (1e pagina). (mag dit wel?)
Vandaar dat de piep 'omgeving A'dam' vermeldde.
Steven Wytema


Vincent Hart

Citeergekopieerd van het forum op vogelvisie (1e pagina). (mag dit wel?)
Vandaar dat de piep 'omgeving A'dam' vermeldde.
Ha, ik snap. Thanx daarvoor! Dagje Landsmeer/Oostzaan uitkammen? Kan me leukere dingen voorstellen  :lol:  
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Hopen dat het beets maar lang blijft zitten in Nederland, dan kan ik hem nu mischien een keer zien,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

CiteerHopen dat het beets maar lang blijft zitten in Nederland, dan kan ik hem nu mischien een keer zien,
volgens mij heb je dit voorjaar al behoorlijk lang de tijd gehad, Jeroen ;)  

Jeroen Nagtegaal

Das waar maar limburg en amsterdam, dat is niet heel dicht bij, en echt veel tijd had ik toen niet, nu eigenlijk ook niet, het is al gauw 4 uur heen en 4 uur terug en dan nog het zoeken er bij tellen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BWoets

Citeer
CiteerHopen dat het beets maar lang blijft zitten in Nederland, dan kan ik hem nu mischien een keer zien,
volgens mij heb je dit voorjaar al behoorlijk lang de tijd gehad, Jeroen ;)
Wie had er ook weer geen Dunbekmeeuwen  :wub:  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Steven Wytema

eh...ja.

Maar hoe zit het nou met de reigert?
Kunnen we dus (als ik het bericht op DB mag geloven) niet - tegen betaling -
daar een kijkje nemen in de tuin  :( .
Ik bedoel, het is begrijpelijk als iemand geen 400 man zn tuin in wil,
maar met dat bericht op de DBsite is het verhaal dus af?
Steven Wytema


Edwin Russer

Citeereh...ja.

Maar hoe zit het nou met de reigert?
Kunnen we dus (als ik het bericht op DB mag geloven) niet - tegen betaling -
daar een kijkje nemen in de tuin  :( .
Ik bedoel, het is begrijpelijk als iemand geen 400 man zn tuin in wil,
maar met dat bericht op de DBsite is het verhaal dus af?
Ha Steven, daar kun je wel vanuit gaan alleen al om het feit dat die Fendi absoluut niet zijn of haar indentiteit op vogelvisie.nl wil prijsgeven,  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

P1234

Hoi Edwin,

Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar ik zie nergens dat hij of zij geen identiteit wil prijsgeven. Ik zie alleen dat de plek niet vrij toegankelijk is, en als de vogel in een tuin zit, lijkt me dat logisch. De wens van de eigenaar van het perceel moet natuurlijk worden gerespecteerd.

Ik weet niet of er al contact is geweest tussen DB en de waarnemer. Op zich lijkt me dat wel van belang om te verifiëren of de foto's authentiek zijn. Daarom ben ik naar de vraag of er contact is geweest wel benieuwd. Als dat zo is, kunnen we volgens mij de beslissing van het CDNA vervolgens rustig, en met alle vertrouwen afwachten.

Groet

Peter van Wetter
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

JohanvantBosch

Citeer
Citeer
CiteerHopen dat het beets maar lang blijft zitten in Nederland, dan kan ik hem nu mischien een keer zien,
volgens mij heb je dit voorjaar al behoorlijk lang de tijd gehad, Jeroen ;)
Wie had er ook weer geen Dunbekmeeuwen  :wub:
:gun:  

Bas vd Burg

Ik begrijp je gevoel helemaal Johan  :angry:

Die bewuste zaterdag had ik effe geen vervoer, en had ook geen zin helemaal naar de Dollard te rijden

Maaruh, is er nu al wat meer bekend over die Groene Reiger? Ben benieuwd of er nog een excursie kan worden geregeld
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Edwin Russer

#76
CiteerHet kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar ik zie nergens dat hij of zij geen identiteit wil prijsgeven. Ik zie alleen dat de plek niet vrij toegankelijk is, en als de vogel in een tuin zit, lijkt me dat logisch. De wens van de eigenaar van het perceel moet natuurlijk worden gerespecteerd

Ha Peter, het feit dat die persoon of personen verder op die site niet meer reageren en het alleen maar over een waterrijke omgeving net boven Amsterdam hebben geeft mij in ieder geval de sterke indruk dat die persoon of personen e.e.a. niet verder aan de grote klok willen hangen.

CiteerIk weet niet of er al contact is geweest tussen DB en de waarnemer. Op zich lijkt me dat wel van belang om te verifiëren of de foto's authentiek zijn. Daarom ben ik naar de vraag of er contact is geweest wel benieuwd. Als dat zo is, kunnen we volgens mij de beslissing van het CDNA vervolgens rustig, en met alle vertrouwen afwachten

Ik weet ook niet of er contact is geweest maar ga er voorlopig maar wel vanuit dat de foto's authentiek zijn of je moet echt een zieke geest hebben :huh: In ieder geval is plek goed om zo maar te zeggen, niet ver van de oude plek, en is de vogel aardig doorgeruid. En verder is het aan het CDNA om een oordeel te vellen.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

P1234

Hoi Edwin,

Duidelijk, en inhoudelijk ben ik het helemaal met je eens.

Groet


Peter
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Edwin Russer

Nog even een tip, kijk wederom op Vogelvisie.nl, Forum, Vogelherkenning en dan wat voor vogel is dit? Er staan nog mooiere plaatjes van de Groene Reiger op.

En waar ik al bang voor was, die Fendi wil geen massa's vogelaars in de tuin,  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Bas vd Burg

CiteerEn waar ik al bang voor was, die Fendi wil geen massa's vogelaars in de tuin,

Zou "onze" reputatie dan al toch vooruit gesneld zijn? Die van twitchers bedoel ik dan................... (geintje)

Het kan aan mijn PC liggen hoor, maar ik lees nergens op www.vogelvisie.nl dat die Fendi geen massa's vogelaars in zijn/haar tuin wil hebben. De foto's zijn trouwens wel errug fraai!!! (ik bedoel eigenlijk de vogel).
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Edwin Russer

#80
Citeer
CiteerEn waar ik al bang voor was, die Fendi wil geen massa's vogelaars in de tuin,

Zou "onze" reputatie dan al toch vooruit gesneld zijn? Die van twitchers bedoel ik dan................... (geintje)

Het kan aan mijn PC liggen hoor, maar ik lees nergens op www.vogelvisie.nl dat die Fendi geen massa's vogelaars in zijn/haar tuin wil hebben. De foto's zijn trouwens wel errug fraai!!! (ik bedoel eigenlijk de vogel).
Uhh :(  :( , ik snap er werkelijk helemaal niets van, vijf minuten geleden stonden er twee nieuwe foto's op met commentaar van die Fendi erbij.
Volgens mij is het een spookserver, want er worden ook spontaan berichtjes verwijderd,
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jeroen Nagtegaal

Je kan nu alleen nog maar de 1e pagina lezen, er verdwijnt zo nog mischien wel belangrijke info, Lekker forum zeg, Maar mischien gewoon de foto's meteen hier heen zetten??
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Edwin Russer

#82
CiteerNog even een tip, kijk wederom op Vogelvisie.nl, Forum, Vogelherkenning en dan wat voor vogel is dit? Er staan nog mooiere plaatjes van de Groene Reiger op.

CiteerUhh, ik snap er werkelijk helemaal niets van, vijf minuten geleden stonden er twee nieuwe foto's op met commentaar van die Fendi erbij.
Volgens mij is het een spookserver, want er worden ook spontaan berichtjes verwijderd

Nu staan de plaatjes er weer op maar niet raar opkijken als de foto's er over een tiental minuten er al weer vanaf zijn  :(

Ik had gisteravond ook nog een verzoekje gedaan en die inmiddels ook weer in de Amsterdamse rook opgegaan :wacko:  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jaap Denee

Fraaie plaatjes, en Edwin: ik zie je verzoek nu gewoon op de site staan.

Ik denk dat de benaderingswijze van Remco de beste manier is om toch in goed overleg en in goed vertrouwen met 'Fendi' zoveel mogelijk gedaan te krijgen.

Jammer dat het inmiddels niet mogelijk blijkt iets te regelen. Iets buiten die tuin regelen (de vogel zit immers niet continu in de tuin) zal ook wel geen optie zijn. Je blijft gedurende langere tijd 'glurende' vogelaars rondom je huis houden...

Laten we hopen dat er tenminste wel een goede fotograaf wordt toegelaten zodat de aanwezigheid in Nederland bevestigd kan worden en er haarscherpe plaatjes van gemaakt worden. De Nederlandse lijst is er dan in elk geval mee gediend en wij, misschien, uiteindelijk allemaal ook wel. Ik heb goeie hoop.

Nu nog bepalen wie mag fotograferen. U kunt bieden!

(hahaha)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Steven Wytema

CiteerLaten we hopen dat er tenminste wel een goede fotograaf wordt toegelaten zodat de aanwezigheid in Nederland bevestigd kan worden en er haarscherpe plaatjes van gemaakt worden.
Ik denk eigenlijk dat Fendi wel zo slim is dat niet te doen; Geheim houden (zo bleek dit voorjaar al) betekent voor velen niet doorvertellen behalve aan je beste vrienden..
Daarnaast denk ik dat documentatie niet veel te wensen overlaat, misschien is het een leuke bijkomstigheid voor de jaarverslagen van Plomp en Cursorius.
Steven Wytema


Bas vd Burg

...........en weer zijn er wat berichten verdwenen van de server van www.vogelvisie.nl

De foto's blijven wel erg fraai!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

jessesven

Het is natuurlijk wel de vraag of het dezelfde is....Ik denk het niet, beest van het voorjaar ruidde erg langzaam door en dit beest lijkt me adult.  

laatvlieger

Er staan nu wel een boel nieuwe foto's van de reiger op die site. ik zou snel kijken, want ze kunnen straks zo weer verdwenen zijn...

Misschien moet iemand maar even duidelijk maken dat ze ook hier op www.waarneming.nl of op www.dutchbirding.nl geplaatst mogen worden (liefst op beide natuurlijk)?  ;)  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

P1234

CiteerHet is natuurlijk wel de vraag of het dezelfde is....Ik denk het niet, beest van het voorjaar ruidde erg langzaam door en dit beest lijkt me adult.
Het lijkt mij toch wel uiterst onwaarschijnlijk dat er twee exemplaren opduiken, vlak bij elkaar, van een soort die slechts één keer eerder op het vasteland van Europa is gezien. Overigens is er, bij mijn weten, ook nog een keer een claim van de reiger geweest ongeveer halverwege tussen Amsterdam Noord en de Nieuwe Meer.

Natuurlijk mag je sceptisch zijn, maar je kunt ook overdrijven.

Peter van Wetter
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

jessesven

Laten we eerst maar vaststellen of:

A) de foto echt is
B) deze in Nederland is gemaakt
C) een groene reiger is.

Lijkt me normale gang van zaken, heeft niets met sceptisime te maken....