Barstende leemhoed?

Gestart door Thijs van Eijk, september 17, 2006, 21:36:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs van Eijk

Geacht Forum,

Deze vond ik op een vochtig stukje braakliggend zandterreintje.
Is die gebarsten hoed niet typerend ?

Alvast mijn dank.

Thijs.

a.houter

#1
Ja inderdaad...ik vind 'm ook typisch. Maar niet voor een Leemhoed.
Dat barsten doen wel meer paddestoelen wanneer ze verdrogen, en dat-ie verdroogd is kun je goed zien aan de krullende lamellen.
Helaas gaan daarmee ook veel andere kenmerken verloren, waardoor je er niet veel meer mee kan.
Stond deze op hout? Ik vind het nl. nog veel weg hebben van een bundelzwam (Pholiota?), maar precieser kan ik niet zijn. :(
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Thijs van Eijk

Bedankt voor je antwoord,

Deze waren inderdaad vergroeid met hout.
Beetje droog dus moeilijk herkenbaar.
Zou het in de richting van Bleekgele bundelzwam kunnen gaan ?

Groeten ,
thijs


a.houter

Poeoe...dat durf ik niet hoor...voor hetzelfde geld heb je een Slijmige blekerik o.i.d. op handen.
:unsure:
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci